Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scorn - Akt 1: kolumna z wypustkami, pierwsza broń

Jak uruchomić machinę z wypustkami, gdzie znaleźć broń.

Po otwarciu wrót zamkniętych na dwa zamki w Scorn i wjechaniu windą na wyższy poziom, pora zająć się uruchomieniem biomaszyny przypominającej organiczną kolumnę. Zaczniemy jednak od okrągłego pomieszczenia z czterema wyjściami i stertą zwłok pośrodku.


Na tej stronie:


Martwe ciała i zdobycie broni

  • Z pomieszcznia z martwymi ciałami możemy udać się w trzy strony - wyjścia są na lewo, wprost i na prawo. Za nami jest czwarty korytarz prowadzący do windy, ale tam nie ma już potrzeby wracać.
  • Najpierw udaj się do pomieszczenia na wprost ciebie. Omiń dół ze zwłokami i udaj się na do windy.
  • Znajdziesz się w pomieszczeniu z cylindrycznym zbiornikiem i płytą naciskową. Stań na płycie, jest tuż przy cylindrze. Kiedy to zrobisz, spod ziemi wysunie sie pojemnik z bronią.
To płyta naciskowa, na której należy stanąć.
  • Podnieś broń. Po wycelowaniu, można wykonać dwa szybkie ataki o krótkim zasięgu. Jest to bardzo słaba broń, ale nadaje się do zabijania latających przeciwników, których spotkasz za chwilę. Przydaje się też do tego, by na krótką chwilę ogłuszyć wroga w celu minięcia go lub zepchnięcia ze ścieżki, którą blokuje. Ostatnią funkcją tej broni jest uruchamianie niektórych maszyn - za chwile to wypróbujesz.
  • Odwróć się i wróć do głównego pomieszczenia z ciałami. Pora odwiedzić dwa korytarze, które wcześńiej mineliśmy. Kolejność, w jakiej to zrobisz, nie ma znaczenia. Wybieramy prawą ścieżkę.
  • Zaraz za drzwiami zobaczysz maszynę. Podejdź do niej z wyciągnięta bronią i aktywuj piedestał ze szparą. Jak widzisz, broń potrafi też uruchamiać niektóre przełączniki.
Zapamiętaj kształt szpary - podobne gniazda pojawią się też w innych miejscach.
  • Te białe latające żarówki to słabi przeciwnicy. Występują tylko w tym fragmencie gry i nie są zbyt groźni. Spotkasz się z nimi za chwilę.
  • Na razie wróć do głównego pomieszczenia i przejdź przez drzwi po lewej stronie, gdzie czeka identyczny mechanizm.
  • Użyj na nim broni, a po wszystkim skorzystaj ze ścieżki po prawej stronie maszyny.
Idź tą drogą wgłąb pomieszczenia
  • Podążaj korytarzem z kolumnami i latającymi żarówkami. Droga może wydawać się skomplikowana, ale jest tylko jedna ścieżka prowadząca wgłąb pomieszczia. Na jej końcu znajduje się biomechaniczna kolumna, o której wspominaliśmy wcześniej.
  • Po drodze zabijaj latające żarówki, które blokują przejście. Musisz stanąć naprawdę blisko. Uważaj też na gaz, który się z nich wydobywa.
Oko w oko z żarówką. Łatwo je rozbić.

Biomechaniczna kolumna - wypustki, przełączniki

  • Po krótkiej chwili dotrzesz do pomieszczenia z kolumną. W jego centralnej części znajduje sie cokół, który można aktywować. Daje on kontrolę nad latającym podnośnikiem.
  • W tym pomieszczeniu znajdują się łącznie trzy wypustki - w tym dwie, które wcześńiej udało nam się uruchomić przy pomocy nowo zdobytej broni.
  • Przyciski kierunkowe sterują podnośnikiem. Przyciski lewo i prawo pozwalają przesuwać go po osi poziomej dookoła pomieszczenia. Przyciski góra i dół sterują pozycją podnośnika w pionie.
  • Ustaw podnośnik przy wypustce w taki sposób, by została ona delikatnie podświetlona, a następnie naciśnij przycisk akcji.
  • Unieś podnośnik na odpowiednią wysokość i ustaw go przy jednym z gniazd. Kolejność jest dowolna, ale gniazda są trzy (1, 2, 3).
  • Po zamocowaniu wypustki w gnieździe, z podłogi pod wypełnionym gniazdem wysunie się przełącznik - jeden z trzech przełączników, które trzeba aktywować.
  • Każdorazowo trzeba podejść do przełącznika i go uruchomić.
  • Powtórz całość jeszcze dwukrotnie - od podnoszenia wypustek, przez ich mocowanie i aktywowanie przełączników.
  • Druga wypustka jest po lewej stronie pomieszczenia, a trzecia na wprost - w podłodze pomiędzy tobą a kolumną.
Jeden z trzech przełączników
  • Aktywowanie trzeciego przełącznika uruchomi scenkę, po której znajdziesz się w nowym pomieszczeniu.
  • Spróbuj poruszać postacią.
  • Po chwili włączy się kolejna scenka, która zakończy pierwszy akt Scorn.

Następnie: Scorn - Akt 2: pustynia i wejście do wieży

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 1: wózek, stworek, wielkie wrota

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze