Skip to main content

Scorn - Akt 3: labirynt, ulepszenie klucza/pilota, wrogowie

Jak odnaleźć drogę i radzić sobie z przeciwnikami

Po zdobyciu klucza/pilota i apteczki zjechaliśmy windą na dół. Czeka nas teraz trzeci akt gry Scorn, który można podzielić na dwie główne części - nawigację po labiryncie korytarzy i zagadkę z windą. Na tej stronie skupimy się na przeprawie przez gmatwaninę korytarzy i ulepszeniu klucza/pilota.

Ulepszenie klucza/pilota i pierwsi wrogowie

• Zaraz po wyjściu z windy trafimy do pomieszczenia, w którym są trzy drogi. Po lewej znajdują się zamknięte drzwi, po prawej ulepszenie klucza/pilota, a na wprost - skrót do ulepszenia klucza/pilota.
Główny korytarz z trzema rozwidleniami.
  • Zacznij od korytarza na wprost. Na jego końcu skręć w prawo, a trafisz do pomieszczenia z urządzeniem, które ulepszy klucz/pilot tak, by otwierał zamki z dwiema lampkami.
  • Wróć do głównego pomieszczenia i otwórz wcześniej zamnknięte drzwi z zamkiem na dwie lampki.
  • Podążaj korytarzem na dół, aż zobaczysz piedestał i wroga - wroga można zignorować i od razu użyc piedestału do otwarcia przejścia do następnej części komnaty. Podczas animacji wróg nie zrobi nam krzywdy.
  • Kiedy animacja otwierania przejścia się skończy, pobiegnij szybko powstałym przejściem - zaraz za nim znajdziesz kolejny piedestał. Aktywuj go.
  • Piętro wyżej otworzy się przejście, do którego możemy się dostaćprzez główny korytarz, w którym zaczynaliśmy.
  • Pora wrócic na górę. Po drodze pojawia się kolejni wrogowie. Tych większych - czworonożnych - można spokojnie zignorować. Biegnij z powrotem, aż dotrzesz do korytarza prowadzącego na górę.
  • Przejście blokuje dwunożny stwór przypominający chodzącą tuszkę kurczaka. Możesz spróbować go ominąć, jednak jego dystansowy atak może być trudny do uniknięcia w wąskim korytarzu.
  • Na szczęście - to najsłabszy przeciwnik w grze i wystarczy trafić go dwa razy trzymaną przez nas bronią.
  • Jeśli zdecydujesz się na walkę, to spróbuj wykorzystać ścianę po prawej, by uniknąć ataku dystansowego, a następnie szybko podbiegnij do przeciwnika i zadaj mu dwa ciosy.
  • Idź dalej na górę, a następnie kieruj się na koniec głównego korytarza - to ten, do którego jeszcze nie wchodziliśmy.
  • Na końcu korytarza zobaczysz coś w rodzaju tarasu widokowego. Nieco wcześniej po lewej znajduje się wejście do pomieszczenia, w którym ulepszaliśmy klucz/pilot.
  • Wejdź do pomieszcznia i miń maszynę do ulepszania klucza/pilota. Kieruj się w stronę balustrady.
  • Skręć w prawo - w przejście, które otworzyło się chwilę wcześniej.
  • Zobaczysz piedestał, który trzeba aktywować. Zrób to.

Zejście na dół, szukanie kuli

• Po krótkiej scence spójrz w lewo. Kula - którą właśnie przetransportował dźwig - otwiera przejście dalej. Wejdź do środka tej kuli i poczekaj, aż się zatrzyma.
  • Gdy wyjdziesz, skieruj się na prawo i aktywuj kolejny piedestał.
  • Niestety - kula, która przed chwilą spadła z dźwigu, będzie nam jeszcze potrzebna. Trzeba teraz dostać się na dół i rozwiązać kilka zagadek, ale to w dalszej części poradnika. Na razie skupmy się na znalezieniu drogi na dół.
  • Idź ścieżką na lewo od piedestału. Znajdziesz tam korytarz prowadzący na dół.
  • Na jego końcu skręć w prawo, a potem jeszcze raz w prawo.
  • Idź cały czas prosto, a następnie w prawo, którkim korytarzem idącym w dół.
  • Pojawi sie rozwidlenie - po prawej stronie jest dźwig. Wrócimy tu za jakiś czas po rozwiązaniu zagadki z kulą/windą. Na razie skieruj się w lewo.
  • Pojawi się kolejne rozwidlenie. Po lewej jest ścieżka prowadząca do piedestału. Zapamietaj ją, ale na razie zignoruj. Skręć w prawo i kieruj się na dół, na wprost.
  • Przechodząc przez windę/kulę skręć w prawo i idź dalej wzdłuż ścieżki.
  • Po chwili trafisz na „mięsny” korytarz oraz piedestał. Aktywuj go, by podnieść kulę wyżej.
  • Idź w prawo od piedestału i uważaj na wroga - możesz go ominąć.
  • Kieruj się dalej jedyną drogą. Trafisz na dystrybutor zdrowia - możesz uzupełnić w nim apteczkę.
  • Tuż obok dystrybutora - po jego lewej stronie - znajdziesz kolejne przejście. Idź tym korytarzem i skręć w prawo w oświetlone przejście.
  • Dotrzesz do pomieszczenia z wrogami - szkoda na nich zdrowia i czasu. Przejdź do końca pomieszczenia i skręć w korytarz po prawej.
  • Biegnij tak, jak prowadzi korytarz i uważaj na stwora, który wypełznie ze ściany. Jeśli poruszasz się szybko, to z łatwością go ominiesz. Jeśli zablokuje przejście, to jedno celne trafienie powinno go ogłuszyć na krótką chwilę, co pozwoli go ominąć.
  • Gdy tylko wejdziesz do pomieszczenia z wiszącym z sufitu potworem przypominającym robaka - od razu skręć w prawo. Znajdziesz korytarz prowadzący pod górę.
  • Idź korytarzem. Na górze pojawi się dwunogi stwór, którego łatwo ominąć. Idź dalej wzdłuż korytarza pełnego mięsa, aż dotrzesz do kolejnego cokołu. Aktywuj go.
  • Gdy kula powędruje wyżej, skieruj się na prawo i uważaj na przeciwnika, który wyjdzie z korytarza. Omiń go.
  • Znajdziesz się w rozległym pomieszczeniu, które ma kilka pięter.
  • Na lewo od wejścia jest - jeszcze nieaktywna - winda.
  • Kawałek dalej na wprost znajdziesz piedestał z trzema przełącznikami. Jeden - ten po lewej - jest już aktywny. Aktywuj go, by uruchomić windę.
  • Pora na kilka zagadek - rozwiązania znajdziesz na następnej stronie.

Następnie: Scorn - Akt 3: zagadka z windą, zagadki logiczne z obracaniem rdzeni i pistolet

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 2: zagadka z „jajnikami”, poczwórny klucz, ruchome korytarze