Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scorn - Akt 1: przebudzenie, wieża i zagadka z torami

Jak otworzyć duże wrota i ustawić tory w pomieszczeniu z wieżą.

Pierwszy akt Scorn stanowi przede wszystkim wprowadzenie do mrocznego świata i służy zapoznaniu się ze sterowaniem. Brakuje tutaj jakiegokolwiek samouczka, jednak początek jest spokojniejszy, pomieszczenia mniej skomplikowane, a wrogowie są nieobecni. Radzimy zacząć od sprawdzenia rozkładu sterowania.


Na tej stronie:


Przebudzenie i wieża

  • Po przebudzeniu znajdziesz się przed jasnymi drzwiami. Nie da sie ich otworzyć. Skieruj się w korytarz na lewo od drzwi i podążaj za jedyną ścieżką.
  • Dotrzesz do miejsca, z którego widać dziwną wieżę pośrodku okrągłego pomieszczenia, które znajduje się nieco niżej. Po lewej są drzwi, których nie da się otworzyć. Idź ścieżką po prawej stronie. Naszym celem jest wspomniana wieża.
  • Podążaj ścieżką, aż trafisz na przymkniete drzwi. Otwórz je przyciskiem akcji.
  • Zaraz po przejściu przez drzwi obróc się w lewo. Stoi tam oświetlone urzadzenie przypominające rękaw na cienkich nogach. Aktywuj urządzenie przyciskiem akcji, by zdobyć klucz.
Aktywuj urządzenie po lewej stronie
  • Na prawo od urządzenia znajdują się oświetlone wrota, a na środku pomieszczenia stoi cokół. Posiadając już klucz, możesz aktywować cokół, by otworzyć wrota. Najpierw aktywuj część po lewej stronie, by zwolnić zatrzask, a następnie uruchom zębatkę po prawej, by otworzyć przejście (przyciski kierunkowe pozwalają przełączać się między aktywatorami; wybór potwierdza przycisk akcji).
  • Przebiegnij szybko na drugą stronę, nim wrota się zamkną (użyj przycisku sprintu - LB na kontrolerze, lewy SHIFT na klawiaturze).

Zagadka z torami

  • Po chwili znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu z wieżą, którą chwilę wcześniej było widać z góry. Podejdź do wieży, a następnie wejdź po spiralnym podeście na samą górę.
  • Znajdziesz tam wajchę, która trzeba aktywować. Urządzenie służy do zmiany pozycji torów dookoła pomieszczenia.
  • Po aktywacji wajchy, gra przełączy się na widok z góry. Należy tak ustawić tory, aby dookoła wieży stworzyły przejazd z wylotem na godzinie 1:00 (1).
  • Na ekranie widac trzy okrągłe aktywatory. Wystarczy przełączyć tylko dwa - te, które znajdują się w dolnej części ekranu na godzinie 7:00 (2) i 5:00 (3). Po ustawieniu torów, przytrzymaj przycisk powrotu do normalnego widoku.
  • Po ułożeniu torów zejdź na dół. Zaraz po zejściu z wieży, odwróć się lekko w prawą strone i wejdź w korytarz (4).
  • Korytarz (4) prowadzi do jasnego pomieszczenia z piedestałem, podnośnikiem i fotelami. Jest tam też winda, którą można wjechać na wyższe piętro. Użyj windy, by wjechać na górę.

Następnie: Scorn - Akt 1: zagadka, kule, jaja i dźwig

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze