Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nowa łatka No Man's Sky udoskonala system zapisów rozgrywki

Pięć odrębnych miejsc na save'y.

Hello Games kontynuuje udoskonalanie kosmicznego No Man's Sky. Kolejna łatka gry - oznaczona numerem 1.38 - wprowadziła zmodyfikowany system zapisów rozgrywki.

Po zainstalowaniu aktualizacji, pojawia się pięć miejsc, w których można przetrzymywać stan zabawy. Dotychczasowe save'y przeniesiono zaś na nowe sloty.

Kosmiczna przygoda

Rozpoczynając rozgrywkę od początku i wybierając pusty punkt zapisu, można teraz wybrać tryb, w którym chce się toczyć zmagania. To znacząca zmiana, ponieważ dotychczas na dany wariant przypadał tylko jeden slot, co mocno ograniczało swobodę gracza.

Ponadto każde miejsce zawiera dwa dodatkowe. Pierwsze przeznaczono dla stanów zabawy zachowanych automatycznie (przy umieraniu, wysiadaniu ze statku, kupowaniu okrętu lub zdobywaniu bazy), a drugie przygotowano z myślą o ręcznych save'ach.

Twórcy podkreślają, że modyfikacje są efektem sugestii graczy. Tłumaczą, że dzięki nowemu systemowi zarządzanie zapisami i przełączanie pomiędzy poszczególnymi trybami powinno być znacznie prostsze.

Łatka ulepsza również inne elementy gry. Przykładowo martwe planety posiadają bardziej zróżnicowaną pogodę, zaś burze na wilgotnych światach nie są już toksyczne, choć nadal może wystąpić „bardzo gorący” deszcz.

Poza tym istnieje szansa, że po dotarciu do wybranych systemów, wcześniej natrafimy na piratów. Zmiana sprawia, że eksploracja kosmosu jest w większym stopniu nieprzewidywalna. Poprawiono też celowanie statków kontrolowanych przez sztuczną inteligencję.

Tradycyjnie wyeliminowano także szereg zróżnicowanych błędów. Pełna lista usuniętych usterek oraz wprowadzonych zmian i nowości dostępna jest na oficjalnej stronie internetowej produkcji.

No Man's Sky to kosmiczna gra eksploracyjna z elementami akcji. Tytuł osadzono w dalekiej przyszłości, w której podróże pomiędzy planetami są na porządku dziennym. Wcielamy się w postać, której głównym zadaniem jest odkrywanie wszechświata.

Za projekt odpowiada niewielkie studio Hello Games, znane z serii zręcznościówek Joe Danger. Rozgrywka polega przede wszystkim na eksploracji planet - za pomocą statku kosmicznego i pieszo. Gracze poznają nowe rasy, gatunki zwierząt i roślin. Wydobywają też surowce, które następnie mogą wykorzystać do ulepszania ekwipunku.

Produkcja zadebiutowała latem ubiegłego roku, ale spotkała się z chłodnym przyjęciem graczy i dziennikarzy. Narzekano przede wszystkim na wiele błędów, które trapiły grę.

Twórcy się jednak nie poddali i pracowali nad łataniem tytułu oraz nowymi elementami. W ciągu ostatnich miesięcy światło dzienne ujrzały sporych rozmiarów aktualizacje, które rozbudowały No Man's Sky o szereg dodatkowych funkcji.

O autorze

Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze