Resident Evil Village - Twierdza, Stronghold: jak dotrzeć; droga do bossa

Udajemy się do Twierdzy, odpieramy atak potworów i docieramy do bossa.

Twierdza (Stronghold) to jedna z najmniejszych lokacji w Resident Evil Village. Dotrzesz do tego obszaru, kiedy zabijesz Salvatore Moreau i zdobędziesz klucz Six-Winged Unborn Key.Przygotuj się na walkę i odpieranie kolejnych hord potworów. Na końcu tego obszaru czeka cię walka z bossem oraz nagroda - Torso Fask, czyli ostatni pojemnik z Rose.

Tę stronę podzieliliśmy na dwie sekcje:

Droga do twierdzy, ruiny

201

Kiedy pokonałeś Salvatore Moreau i opuściłeś Reservois (zbiornik wodny) z pewnością zwróciłeś uwagę na znaki (1), które porozmieszczał w całej wiosce Heisenberg. Mają za zadanie ułatwić ci dotarcie do twierdzy.

202
203

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Jeśli jednak nie wiesz, gdzie iść, spójrz na mapę. Wejście (2) do tej lokacji znajduje się na północ od kościoła. Kiedy miniesz cmentarz (Graveyard), idź ścieżką pomiędzy bramą prowadzącą do zamku Dimitrescu a kościołem, a dotrzesz do charakterystycznych drzwi z sześcioma skrzydłami i nienarodzonym dzieckiem (3). Użyj klucza Six-Winged Unborn Key, by przejść dalej.

204

Podążaj w górę ścieżki. Kiedy dotrzesz do schodów (4), możesz skręcić w lewo w wysoką trawę (5), by dotrzeć do Otto's Mill, choć nie musisz tego robić. Jest to lokacja opcjonalna, w której znajdziesz skrzynię ze skarbem i zapasy.

205

Wejdź po schodach (4). Zaczniesz zbliżać się do twierdzy. Uważaj na potwory, które rzucą się na ciebie, gdy podejdziesz bliżej ruin. Nie szarżuj. Kiedy pokonasz pierwszych wrogów, wyciągnij snajperkę i zlikwiduj łuczników strzelających do ciebie ognistymi strzałami (5). Chowaj się za skałami, by nie otrzymać obrażeń.

206

Gdy wejdziesz do ruin, kieruj się w górę (droga idzie wzdłuż muru). Kiedy wejdziesz wyżej, bestie przeprowadzą kolejny atak. Strzelaj w wybuchowe beczki, gdy podejdzie do nich kilku przeciwników. Uważaj także na łuczników.

Pamiętaj, że jeśli walka jest dla ciebie za trudna, wycofaj się. Wrogowie pobiegną za tobą tylko do pewnego momentu. Kiedy będziesz gotowy (wyleczysz rany i uzupełnisz zapasy), spróbuj ponownie przebić się przez ruiny.

207

Gdy dotrzesz do bramy (6), musisz ją otworzyć. Wejdź na dwa przeciwległe podwyższenia, na których znajdują mechanizmy (7) otwierające wrota. Dotrzesz do nich po schodach (lewa strona) i po żółtej drabinie (prawa strona).

Kiedy uruchomisz pierwszy mechanizm (nie ma znaczenia który), wówczas potwory przeprowadzą kolejny atak. Tak jak i poprzednim razem, wykorzystaj podczas walki wybuchowe beczki, a w razie potrzeby wycofaj się i ucieknij na chwilę z ruin.

Kraty bramy otwierają się na tyle długo, że nawet jeśli szybko uruchomisz oba mechanizmy, to i tak nie zdążysz szybko przejść przez bramę, bo wrogowie cię dopadną. Ewentualnie możesz otworzyć kratę, wycofać się, a potem szybko przebiec przez otwarte wrota.

Twierdza (Stronghold)

Gdy miniesz bramę (6), pozostawisz za sobą ruiny i wejdziesz do twierdzy. Po otwarciu dużych drzwi, znajdziesz się w przedsionku, gdzie możesz zapisać grę i pozbierać zapasy.

Rusz dalej, gdy będziesz gotowy. Wejdź po schodach na górę, a dotrzesz do rozległej sali, gdzie czeka cię trudne starcie - musisz odeprzeć kolejną falę potworów.

W tej części twierdzy skup się bardziej na ucieczce, niż na eliminowaniu wszystkich bestii. Przeciwników jest na tyle dużo, że trudno będzie ci ich wszystkich pokonać. Dlatego szybko przyj do przodu, zabijając po drodze tylu wrogów, ilu się da. Kiedy obejdą się monstra, zaatakuj ich z shotguna, a trafisz kilku jednocześnie. Wykorzystuj także czerwone, wybuchowe beczki.

208

Przejdź na drugi koniec sali, gdzie odnajdziesz tyrolkę (8). Wykorzystaj ją, by zjechać wzdłuż muru i przedostać się do wyżej położonej części obszaru.

209

Wówczas wejdź po schodach, idź wzdłuż ściany, a dotrzesz do drzwi (9). Kiedy je przekroczysz, będziesz przez chwilę bezpieczny. Niestety tuż przed wrotami zaatakuje cię kolejna grupa przeciwników, więc przygotuj się do odparcia ataku (użyj shotguna, granatnika lub bomby rurowej).

210

Następnie zejdź po schodach na dół. Na końcu korytarza odnajdziesz ciasne przejście (10), którym przedostaniesz się do niewielkiej jaskinie, w której zbierz zapasy, zapisz stan rozgrywki przy maszynie do pisania i przygotuj się do trudnej walki.

211

Kiedy bowiem przejdziesz przez skalny korytarz, a potem zeskoczysz poziom niżej (11), rozpocznie się walka z bossem dzierżącym wielki młot - Uriasem.

Następnie: Resident Evil Village - boss z młotem: Urias (Twierdza, Strongold)

Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Boss: Salvatore Moreau

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami