Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Steam w liczbach - w ubiegłym roku gracze pobrali ponad 25 eksabajtów danych

Valve podsumowuje minione dwanaście miesięcy.

  • Valve podsumowało 2020 rok na Steamie
  • O ponad połowę zwiększył się łączny czas spędzony przez graczy na rozgrywce

Valve opublikowało podsumowanie 2020 roku na Steamie, prezentując interesujące statystyki związane z funkcjonowaniem platformy.

Okazuje się, że w minionych dwunastu miesiącach do użytkowników sklepu dostarczono w sumie 25,2 eksabajtów danych. Warto podkreślić, że 1 eksabajt to równowartość 1000 petabajtów. Szczególnie wzmożony ruch sieciowy zaobserwowano w okresie premiery Cyberpunk 2077 - wówczas udostępniono 52 terabajtów

.

Ponadto w 2020 roku średnia miesięczna liczba aktywnych graczy na Steamie wynosiła 120 milionów, a wszyscy na rozgrywce spędzili łącznie 31,3 miliarda godzin, co jest wzrostem o 50,7 procent względem poprzedniego roku.

Inne warte uwagi statystyki:

  • 62,2 mln aktywnych użytkowników każdego dnia;
  • 24,8 mln najwięcej graczy jednocześnie;
  • 2,6 mln nowych kupujących miesięcznie;
  • kupiono o 21,4 procent więcej gier niż w 2019 roku;
  • liczba osób grających w produkcje wirtualnej rzeczywistości zwiększyła się o 1,7 mln;
  • przychody ze sprzedaży gier VR wzrosły o 71 proc. (32 proc. bez uwzględnienia Half-Life: Alyx);
  • użytkownicy rozegrali łącznie 104 mln sesji z tytułami VR na Steamie, a każda trwała średnio 32 minuty;
  • łączny czas zabawy w grach wirtualnej rzeczywistości wydłużył się o 30 proc.;
  • w 2020 roku 46,6 mln użytkowników Steama używało padów, a w sumie rozegrano 1,68 mld sesji z użyciem kontrolerów (wzrost o 66,6 proc.), z czego 452 mln w tytułach wykorzystujących tak zwane Steam Input, które automatycznie dostosowuje sterowanie do posiadanego sprzętu;
  • w trakcie wiosennej edycji festiwalu gier włączono 600 tysięcy wersji demo nowych tytułów, w czasie letniej 3,1 mln, a jesiennej 5,1 mln;
  • 15,5 mln użytkowników wzięło udział w programie lojalnościowym Steam, wydając zgromadzone punkty na 99 mln nagród;
  • w ramach programu lojalnościowego, 2 mln użytkowników przyznało pomocnym graczom 7 mln nagród społeczności.

Przedstawiono także plany na 2021 rok. Valve zamierza uruchomić chińską wersję Steama, uprościć proces kupowania i instalowania gier, odświeżyć aplikację mobilną i logowanie, rozbudować program lojalnościowy i poprawić kompatybilność tytułów z systemem Linux.

Read this next