Baldur's Gate 3 - Zapomniane ruiny

Poboczne zadanie rozdziału 1 - przeszukanie ruin, spotkanie Zakapturzonego Szkieleta.

Zapomniane ruiny to jedna z misji w Baldur's Gate 3, które odblokujesz zaraz na początku zadania Usuwanie pasożyta, a dokładniej po rozmowie z Posępnym Sercem. Polega ono na przeszukaniu ruin w poszukiwaniu skarbów, jednak wewnątrz natrafisz też na dość specyficzną postać.

Zadanie odblokujesz przy pierwszym spotkaniu z Posępnym Sercem, elfką, którą możesz dołączyć do drużyny. Stoi ona przy wysokich drzwiach (1), które są jednym z wejść do ruin. By się przez nie przedostać, musisz otworzyć zamek, klikając na nie prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję Otwórz z wytrychem.

108

Alternatywne wejścia do ruin

Do ruin prowadzą dwa alternatywne wejścia - jedno (2) zlokalizowane jest na północ od tych drzwi, drugie(3) z kolei znajdziesz w kierunku północno-wschodnim.

109

Północno-wschodnie ukryte jest pomiędzy skałami i zaroślami. Wejście będzie miało postać klapy w ziemi (4), którą wpierw musisz otworzyć za pomocą wytrychów.

110

Finalny wybór wejścia zależy od ciebie, na potrzeby poradnika wejdziemy jednak przez północne wejście. Nie wymaga ono wykorzystania narzędzi złodziejskich i jednocześnie pozwoli zyskać sporo dodatkowych punktów doświadczenia.

Zarośnięte ruiny

To wejście znajdziesz w obrębie dużej kaplicy. Zanim zejdziesz do ruin, czeka cię tutaj walka z grupą przeciwników. Zalecamy, byś dołączył kolejne postacie do drużyny zanim przystąpisz do tego starcia, gdyż jest tutaj sporo wrogów do pokonania.

Najgroźniejszym celem jest Quelenna (5), będąca magiem drużyny. Nie będzie ona zadawać zbyt wielkich obrażeń, może jednak nałożyć na twoje postacie efekt uśpienia, który wyłączy je z walki na 2 tury. Warto wysłać na nią postać, która jest w stanie walczyć na odległość - 1-2 celne ataki powinny ją załatwić.

111

Rozpraw się z pozostałymi członkami drużyny, a następnie przejdź na środek kaplicy. Na północ od tego miejsca znajdziesz zejście idące w dół, a na jego końcu drzwi (6). Zbliż się do nich, by rozpocząć rozmowę.

112

Masz tutaj trzy możliwe opcje. Możesz wybrać kwestię dialogową Pozabijałem twoich przyjaciół, teraz pora na ciebie (7), jednak spowoduje to zamknięcie drzwi - trzeba będzie je otworzyć bądź rozbić. Pozostałe opcje - [Występy] (8) i [Oszustwo] (9) - wymagają przeprowadzenia testu na te umiejętności. Jeśli ci się powiodą, osoba po drugiej stronie drzwi cię wpuści.

113

Niezależnie od twoich wyborów, po drugiej stronie drzwi czeka cię walka, która nie będzie jednak stanowić problemu. Oczyść pomieszczenia, pozbieraj skarby (pamiętaj, że możesz podświetlać przedmioty za pomocą klawisza Alt) i przejdź przez zdobione drzwi (10) - musisz otworzyć je wytrychem bądź rozbić. Możesz też wykorzystać dźwignię (11), ale otwarcie wytrychami pozwoli zdobyć kilka punktów doświadczenia.

114

Oczyść kolejne pomieszczenie z wrogów i skarbów, a następnie skieruj się do zachodniej części. Będą tutaj następne zdobione drzwi (12), przez które musisz się przebić, a za nimi przejście (13) na kolejny poziom tej lokacji.

115

Pozbieraj skarby z pobliskich skrzyń i przejdź do południowej części pomieszczenia. Jest tutaj sporo rzeczy do opróżnienia. Uważaj jednak na Sarkofag (14) na środku. Gdy zbierzesz z niego przedmioty, aktywują się pułapki i załączy się tryb turowy. Będziesz miał dokładnie jedną turę, by bezpiecznie wyprowadzić postacie z tego miejsca. Możesz ułatwić sobie to zadanie, poruszając się jedną postacią.

116

Wróć do poprzedniego pomieszczenia, idź na północ i przejdź przez dębowe drzwi (15) do dużej sali. Warto podpalić pochodnię podczas przemierzania kolejnych pomieszczeń - jest tu niezwykle ciemno i możesz łatwo przegapić skarb bądź przedmiot do interakcji.

117

Zwróć uwagę na ciała Martwych skrybów (16) leżących na ziemi. Możesz je przeszukać, by pozyskać trochę przedmiotów, a za moment z powstaną z nich szkielety, z którymi przyjdzie ci walczyć.

118

Oczyść dokładnie górny poziom ze skarbów, a następnie zejdź na niższy i wejdź w przejście po lewej stronie (17).

119

Przejście będzie początkowo zamknięte, na ścianie jednak pojawi się przycisk (18). Wciśnij go, by otworzyć sekretne wejście, aktywować krótką scenkę przerywnikową i rozpocząć walkę ze wspomnianymi nieumarłymi.

120

Jest to najtrudniejsze dotychczas starcie. Wrogów jest tutaj kilku, w pierwszej kolejności skup się jednak na wybiciu magów (19). Poznasz ich po mniejszej ilości punktów zdrowia (10/10). Wojownicy są co prawda groźni, ale potrzebują mniej więcej dwóch tur, by w ogóle do ciebie dotrzeć.

121

Po walce będziesz mógł porozmawiać z Posępnym Sercem (20), jeśli oczywiście jest w twojej drużynie. Do wyboru będą dwie opcje dialogowe. Jeśli wybierzesz opcję „Całkowicie się z tym zgadzam. Poza tym, po co umarłym doczesny dobytek?” poprawisz swoje relacje z Posępnym Sercem i pogorszysz z Lae'Zel - wybór drugiej opcji da odwrotny efekt.

122

Gdy zakończysz rozmowę, wróć do miejsca z przyciskiem i przejdź do pomieszczenia które przed momentem otworzyłeś. Wejdź w interakcję z Bogato zdobionym sarkofagiem (21).

123

Rozpocznie to scenę przerywnikową, po której czeka cię rozmowa z Zakapturzonym szkieletem. Wybór opcji dialogowych nie ma większego znaczenia, pamiętaj jednak, by nie wskazać opcji Zaatakuj (22). Powróci on jeszcze później w grze, na ten moment zakończ rozmowę i pozbieraj skarby z pomieszczenia. To zadanie właśnie dobiegło końca.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Uczennica druida

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Towarzystwo znakomitości

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami