Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - Towarzystwo znakomitości

Zadanie główne pierwszego rozdziału, pomoc Łupieżcy umysłu.

Towarzystwo znakomitości to jedno z zadań głównych w Baldur's Gate 3, które odblokuje się w trakcie rozdziału pierwszego, tuż po ukończeniu zadania Poszukiwania druida. W ramach tego zadania musisz dotrzeć do tytułowego Towarzystwa znakomitości w celu uzyskania pomocy w walce z pasożytem.

Po raz pierwszy o Towarzystwie znakomitości usłyszysz od Halsina na koniec zadania Poszukiwania druida. By dotrzeć do celu, musisz wpierw przedostać się do Podmroku. Jedno z wejść odblokowuje się po ukończeniu zagadki w Splugawionej świątyni.

Po wejściu do Podmroku, skieruj się do tutejszego miasta - Kolonii mykonoidów (1). Musisz jednak uważać, gdyż po drodze czeka cię jedno z trudniejszych starć w grze.

Po drodze do wspomnianego miasta natrafisz na dwójkę Minotaurów (2). Przeciwnicy ci dysponują sporą pulą punktów zdrowia i potrafią zadawać duże obrażenia, są jednak podatni na broń obuchową (wszelkie pałki i młoty) i mają stosunkowo niską klasę pancerza, przez co łatwo ich trafić.

Możesz pozbyć się ich w standardowy sposób bądź zepchnąć ich w przepaść przy pomocy umiejętności Pchnięcia (3). Akcja ta nie należy do najłatwiejszych do wykonania, jednak zaowocuje natychmiastową śmiercią potworów. Jeśli zdecydujesz się walczyć w tradycyjny sposób, staraj się rozproszyć swoje postacie, gdyż Minotaury mogą wykonać atak obszarowy.

Po walce z Minotaurami skieruj się do Kolonii mykonoidów. Przy wejściu czeka na ciebie grupa mykonoidów (4), z którą musisz przeprowadzić rozmowę.

Gdy ta dobiegnie końca, wbiegnij na górę, by dotrzeć do miasta. Wejdź w interakcję z Blurgiem (5), by rozpocząć kolejną rozmowę. W trakcie konwersacji wybierz opcję „Opowiedz całą historię”, by po chwili dołączył się Omeluum, Łupieżca umysłu. Nie przejmuj się jednak, gdyż jest on pokojowo nastawiony. Przeklikaj kolejne opcje dialogowe, by zaktualizować to zadanie.

Omeluum zaoferuje swoją pomoc w usunięciu kijanki, jednak konieczne będzie znalezienie dwóch składników - jęzor szaleju i zarodniki timmaska. Oba te przedmioty znajdziesz w Magicznej wieży (6), jednak by się do niej dostać, konieczne będzie rozwiązanie zagadki.

Składniki leżą na jednym z poziomów wieży. Zarodniki timmaska (7) znajdziesz w północnej części, z Jęzor szaleju (8) na południe od miejsca, w którym były zarodniki. Zbierz przynajmniej po jednym przedmiocie, a następnie wróć do Omeluum.

Zapisz grę i rozpocznij z nim rozmowę. Czeka cię tutaj kilka dość trudnych testów do ukończenia. Gdy te dobiegną końca, dowiesz się, że mikstura, którą Omeluum dla ciebie przyrządził tylko wzmocniła kijankę. Zaoferuje on specjalny Pierścień ochrony psionicznej (9), który możesz od niego kupić bądź otrzymać po wykonaniu testu na [Zastraszenie].

Ubrany na postać pierścień zatrzyma dalsze postępy choroby związanej z kijanką, uniemożliwi on jednak także korzystanie ze specjalnych mocy. Zadanie to zostanie także w tym momencie zakończone.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Droga do Wież Wschodzącego Słońca

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Na ratunek uchodźcom

Komentarze