Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - jak podpalić pochodnię

Darmowe i stałe źródło światła.

Duża część lokacji w Baldur's Gate 3 jest bardzo ciemna. O ile można posiłkować się zaklęciami rozświetlającymi, nie każdy może mieć do nich dostęp. Do rozjaśnienia pomieszczenia można wykorzystać pochodnie. Trzeba je jednak wpierw podpalić - co wyjaśniamy w niniejszym poradniku.

W pierwszej kolejności potrzebujesz oczywiście pochodni. Tę zbierzesz w ciągu kilkunastu pierwszych minut, jeszcze podczas samego prologu. Gdy ją zdobędziesz, wciśnij klawisz N, by otworzyć kartę postaci.

Ogranicz filtrowanie do wyposażenia, klikając na ikonkę miecza (1). Znajdź teraz pochodnię (2), a następnie załóż ją na postać, na jedno z dwóch miejsc na broń białą (3).

Gdy już masz ubraną pochodnię, trzeba jeszcze ją podpalić. Do tego celu możesz wykorzystać dowolne źródło ognia - czy to płonącą podłogę czy inną zapaloną pochodnię (4). Wybierz postać, której do ręki wsadziłeś pochodnię, a następnie aktywuj przycisk Zanurz (5) na pasku skrótów. Kliknij teraz na wspomniane źródło ognia.

Postać podejdzie do niego i podpali pochodnię - a także broń w drugiej ręce, jeśli będzie ją posiadać. Podpalenie na pochodni utrzymuje się przez cały czas, na dodatkowej broni kilka tur. By rozświetlić okolicę, wciśnij klawisz Tab, by postać wyciągnęła płonącą pochodnię z plecaka. Oprócz źródła światła, manewr ten pozwala zadawać większe obrażenia przy pomocy broni - dokładnie 1d4 od ognia.

Następnie: Baldur's Gate 3 - mapa: Dzicz

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - klasa pancerza: jak działa i na co wpływa

O autorze
Awatar Jakub Bugielski