Baldur's Gate 3 - skok: jak wykonać

Przeskakiwanie przez przepaści, omijanie zagrożeń.

Baldur's Gate 3 wprowadza do serii akcje dodatkowe, które wykorzystać możesz w trakcie walki, jak i podczas eksploracji. Jedną z tego typu akcji jest skok. Do czego on służy, jak z niego korzystać i co można dzięki niemu uzyskać - na te pytania odpowiadamy w niniejszym rozdziale.

Ze skokiem masz do czynienia już podczas prologu - wykorzystanie go jest konieczne, by móc kontynuować wędrówkę po statku Łupieżców Umysłu. Na tym jednak jego zastosowanie się nie kończy.

By go aktywować, kliknij na ikonkę Skok (1) na pasku skrótów. Wokół postaci pojawi się białe pole, które oznaczać będzie zasięg potencjalnego skoku. Teraz musisz tylko wskazać miejsce do skoku (2), a następnie kliknąć myszką, by postać go wykonała. Jeśli zrobisz to w obrębie białego okręgu, postać nie zużyje dodatkowych punktów ruchu.

055

Skok przyda ci się głównie podczas eksploracji, by dotrzeć na półki skalne i przeskakiwać przez przepaście. Korzystaj z niego również w czasie walki, by, na przykład, ominąć niebezpieczny kawałek terenu bądź przeskoczyć za plecy wroga. Pamiętaj, że skok zużywa po prostu punkty ruchu - po jego wykonaniu postać w dalszym ciągu może wyprowadzić atak.

Następnie: Baldur's Gate 3 - kradzież kieszonkowa: jak kraść

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - aprobata towarzyszy: jak zwiększyć