240 FPS kontra 60 FPS na przykładzie CoD Warzone - analiza Nvidii

Wpływ płynności na rozgrywkę.

Nvidia opublikowała materiały, w których na przykładzie darmowego Call of Duty Warzone przedstawiła wpływ liczby klatek na sekundę na właściwą rozgrywkę wieloosobową.

W jednym z udostępnionych nagrań firma porównała działanie gry w trzech wariantach - 60 FPS, 144 FPS i 240 FPS. Im wyższa wartość, tym płynniejsze wyświetlanie animacji postaci, co z kolei ułatwia użytkownikowi śledzenie celu.

Zwiększona liczba klatek na sekundę ogranicza także występowanie rozpraszających efektów pokroju ghostingu (cienie pozostawiane przez model bohatera lub obiektu) i tearingu (szarpania obrazu). Ponadto obniża opóźnienia systemowe, dzięki czemu gracz może ujrzeć wroga wcześniej.

Zobacz: Call of Duty Warzone - poradnik i najlepsze porady

Nie są to pierwsze analizy Nvidii na temat wpływu FPS na rozgrywkę. Już jakiś czas temu firma ustaliła, że więcej klatek na sekundę umożliwia graczom skuteczniejszą rywalizację w grach wieloosobowych, w tym właśnie battle royale.

Źródło: Nvidia

Poprzednio: PS Plus: maj 2020 - pełna oferta

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami