The Sinking City - Po drugiej stronie lustra: Bethany, szpital, huta, Randall, dom szklarza (sprawa poboczna)

Dalsza część śledztwa prowadzonego dla Throgmortona.

Zadanie to możesz przyjąć od Throgmortona (A na mapie) po ukończeniu poprzedniego pobocznego śledztwa o nazwie Delikatna sprawa. Po zdaniu raportu zleceniodawca zapyta bohatera czy nie chciałby kontynuować sprawy w celu odnalezienia zaginionego lustra. Jeśli przystaniesz na tę propozycję, to zadanie automatycznie rozpocznie się w dzienniku.

d071

Zacznij od skierowania się na piętro i udania się do biura Francisa. Po drodze miniesz korytarz z plakatem oraz dwoma zabytkami z lewej strony.

d072

Przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie przyjrzyj się zdjęciu i dokumentowi. Następnie zwróć uwagę na skrzynie (1) z prawej. Użyj oka umysłu, aby połączyć symbole. W ten sposób dotrzesz do kolejnego dowodu - prywatnej korespondencji oraz fragmentu zdjęcia. Wróć na dół i porozmawiaj z Throgmortonem.

Szpital psychiatryczny i huta szkła

Opuść mieszkanie i skieruj się do szpitala psychiatrycznego (B na mapie). Porozmawiaj z pracownicą, po czym zejdź na dół.

d073

Znajdziesz tu butelkę z lekami i rozbite lustro (2). W sąsiednim pomieszczeniu jest też szafka z nieprzyzwoitym plakatem.

d074

Przy zbitym lustrze znajdują się drzwi, przez które przejdź. Trafisz do pokoju Bethany. Sprawdź blat (3) z lewej - znajdziesz drugi fragment zdjęcia i zniszczoną gazetę. Na krześle jest gazeta, a na łóżku notatnik. Przyjrzyj się też potłuczonemu lustru (4). Skorzystaj z oka umysłu i przywołaj scenkę na ścianie (5).

d075

Wróć do poprzedniej lokacji i skorzystaj z retrokognicji. Ustaw zdarzenia w następujący sposób: scena przy ścianie (6), potłuczenie lustra (7), ucieczka (8). Na koniec wróć do pracownicy szpitala i porozmawiaj z nią.

Opuść szpital i skieruj się do Ratusza miejskiego (C na mapie). Skorzystaj z archiwum i ustal następujące rzeczy:

  • Dowód - Kolejny krok Bethany
  • Tematy - Przedsiębiorstwa
  • Epoka - XIX wiek
  • Dzielnica - Port Odkupienia
d076

W ten sposób otrzymasz namiary na hutę (D na mapie) szkła Randalla, która znajduje się w południowej części Portu Odkupienia.

d077

Po wejściu do środka rozpraw się z potworami, po czym przyjrzyj się stołowi (9) i butelce (10) stojącej na stoliku z lewej. Następnie udaj się na górę (11), gdzie po spotkasz kilku mężczyzn. Po chwili jeden z nich otworzy drzwi i powie, że Bethany jest na dole, ale potrzebuje pomocy, bo pojawił się potwór. Powiedz, że zajmiesz się sprawą.

Zanim ruszysz na dół warto jeszcze sprawdzić na piętrze zdjęcie na biurku, plany oraz lustra przy ścianie.

d078

Udaj się na dół i rozpraw się z potworem, którego spotkasz. Wróć na górę, powiedz o oczyszczeniu lokacji i weź drugi klucz, którym otwórz czerwone drzwi w podziemiach. Trafisz do pokoju, w którym przeczytaj Pamiętnik Randalla (12) oraz nakaz (13). Ponadto użyj oka umysłu na lustrze (14), żeby przywołać scenkę i na ścianie (15), gdzie po połączeniu symboli podnieś książkę, która się pojawi.

Dom lustrzarza i Bethany

Po zdobyciu wszystkich ważnych tropów w zakładzie opuść budynek i skieruj się na posterunek policji (E na mapie), gdzie skorzystaj z archiwum:

  • Dowód - Nakaz przeszukania
  • Przestępstwa - Skargi
  • Tematy - Podejrzani
  • Dzielnica - Port Odkupienia
d079

W ten sposób zdobędziesz informacje na temat domu lustrzarza (F na mapie), do którego się udaj. Jest to sporych rozmiarów budynek (16) z białego drewna. Aby wejść na posesję należy przeskoczyć przez ogrodzenie.

d080

Po wejściu do środka oczyść pomieszczenia z potworów i rozpocznij śledztwo. Na stole znajdziesz notatkę (Kawaler do wzięcia). W kolejnym pokoju zwróć uwagę na banknoty (17) oraz użyj oka umysłu na ścianie (18), dzięki czemu odkryjesz tajne miejsce z małą trumną i lusterkiem, które zbadaj.

d081

Ponownie użyj oka umysłu i zacznij podążać za postacią ducha do piwnicy. Po dotarciu do ściany połącz na niej symbole i odkryj przejście. Trafisz do pokoju z małą trumną, zdjęciem (19) oraz lustrem (20). Przyjrzyj się wszystkim elementom, a na lustrze użyj oka umysłu.

d082

Wróć na piętro i skorzystaj retrokognicji, po czym ustaw punkty w następującej kolejności: piwnica, piętro, parter. Na koniec zniszcz małe lusterko (21) w tajnym pomieszczeniu i wróć do piwnicy.

d083

Tym razem w piwnicy spotkasz Bethany. Zacznij z nią rozmowę, w trakcie której zdecyduj o losie kobiety. Możesz siłą zabrać lustro (22) lub pozwolić na jego zatrzymanie (23) w celu przeprowadzenia rytuału. W pierwszym przypadku będziesz musiał zabić kobietę, ale zdobędziesz nienaruszone lustro, natomiast w drugim Bethany przeprowadzi rytuał w wyniku czego z lustra pozostaną tylko szczątki.

Bez względu na podjętą decyzję wróć do Throgmortona (A na mapie) i powiedz mu o zakończeniu sprawy. Jeśli przyniesiesz lustro w całości, to zleceniodawca będzie zadowolony, jeśli potłuczone, to wyrazi swoją dezaprobatę. Nie wpłynie to jednak na wysokość nagrody.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami