Po rozwiązaniu zagadki z trzema medalionami i użyciu ich na posągu bogini w głównym holu Leon odkryje tajne przejście prowadzące do pokoju położonego na dole schodów. Skorzystaj z nich, aby się tam dostać.

Jest to tak zwana bezpieczna strefa, gdzie możesz skorzystać ze skrzyni na przedmioty oraz maszyny do pisania w celu dokonania ewentualnego zapisu gry. Warto jeszcze nieco się rozejrzeć się po pomieszczeniu, ponieważ znajdziesz tu między innymi amunicję.

Kiedy będziesz gotowy przejdź do windy i zjedź nią na dół. Wysiądź na klatce schodowej. Jeśli chcesz, to udaj się na sam dół, gdzie znajdziesz granat oraz futerał na broń specjalną, jednak skrytki z nim nie będziesz obecnie mógł otworzyć.

Wróć na schody i przejdź do kolejnej lokacji, czyli podziemnego zakładu. Podążaj cały czas przed siebie, aż dotrzesz do miejsca z szafką, którą należy przesunąć.

Walka z mutantem - boss G Tyrant

Kiedy będziesz to robił włączy się przerywnik animowany, w którym Leon zostanie zaatakowany przez pierwszego bossa - mutanta nazywanego G Tyrant.

Walka z nim nie jest szczególnie trudna, pod warunkiem, że będziesz pamiętał o kilku zasadach. Przede wszystkim poruszaj się wokół centralnej części maszynowni, do której Leon spadnie z potworem. Możesz się tu poruszać w dwóch kierunkach, dzięki czemu zawsze będziesz miał drogę ucieczki przed przeciwnikiem.

018

Do odnóg zaglądaj tylko wtedy, gdy zaczyna brakować amunicji lub gdy chcesz się podleczyć, ponieważ znajdziesz tam odpowiednie przedmioty - pamiętaj jednak, aby szybko je zabierać i uciekać, żeby nie zostać zablokowanym.

Jeśli chodzi o samą walkę, to trzymaj zbliżaj się do rywala i odskakuj na dystans, kiedy zaczyna wymachiwać kluczem lub próbuje złapać bohatera. Wtedy na jego prawym ramieniu pokazuje się oko (1), które ostrzeliwuj. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zadać przeciwnikowi rany. Kontynuuj w ten sposób, aż rywal osłabnie i znajdzie się przy barierkach. Oddaj wtedy ostatnie strzały, po których zleci w przepaść.

Spotkanie z Adą na parkingu, więzienie, Ben

Jeżeli wcześniej nie pozbierałeś przedmiotów wokół maszynowni, to warto uczynić to po walce. Następnie wejdź po drabinie na górę, a w pomieszczeniu kontrolnym przestaw dźwignię, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej po kładce.

019

Trafisz w ten sposób do pomieszczenia operatora, gdzie możesz skorzystać ze skrzyni i maszyny do zapisu gry. Znajdziesz tu również torbę zwiększającą liczbę przedmiotów do noszenia w ekwipunku. Wdrap się po drabinie na górę, dzięki czemu dotrzesz na podziemny parking.

Możesz się tu nieco rozejrzeć, jednak najważniejsze jest udanie się w kierunku wyjścia, a konkretnie do czytnika kart magnetycznych (2). Kiedy wejdziesz z nim w interakcję rozpocznie się filmik, gdzie bohater zostanie zaatakowany przez psy i pozna agentkę FBI o imieniu Ada.

020

Kiedy scenka się zakończy wyrusz w stronę drzwi, przez które przeszła agentka. Prowadzą do więzienia. Wejdź do środka i przeszukaj stróżówkę, gdzie znajdziesz naboje oraz mapę podziemnych lokacji w komisariacie. Następnie przejdź przez kraty z lewej i rozpraw się z zombie, które wstanie z ziemi.

W dalszej części dotrzesz do pomieszczenia z celami. W niektórych są pozamykane zombie, jednak jeśli nie zbliżysz się do krat, to nie będą miały, jak zaatakować. Dojdź do końca pomieszczenia i skręć w lewo. Dotrzesz do celi (3), w której przetrzymywany jest Ben.

Kiedy się zbliżysz rozpocznie się scenka, w której zostanie zabity, a po chwili znów pojawi się Ada. Po wszystkim okaże się, że na szyi Bena znajduje się karta magnetyczna pozwalająca wyjść z parkingu. Aby ją zdobyć trzeba jednak będzie wcześniej przywrócić zasilanie w skrzynce z prądem (4). Ponadto na stole znajdziesz narzędzie - korbę (5), którą zabierz, ponieważ umożliwi otworzenie kilku ważnych przejść.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.