Przełamanie to bardzo dynamiczna rozgrywka, w której liczy się współpraca. Kluczowe dla tego trybu jest przejmowanie - albo bronienie - sektorów, w zależności, czy gramy stroną atakującą czy broniącą. Jest to jeden z niewielu trybów, w których nasza rola nie zmienia się aż do zakończenia meczu.

Przełamanie

Krótka charakterystyka trybu:

  • Cel gry: przejmowanie i bronienie sektorów
  • Liczba graczy na serwerze: 16-64
  • Warunki zwycięstwa: wygrywa zespół, który przejmie wszystkie sektory lub zespół przeciwny, który zdoła nie dopuścić do przejęcia wszystkich sektorów.
  • Maksymalny czas trwania rozgrywki: zależny od mapy
  • Walka piechoty, niewielka liczba pojazdów

Przełamanie to tryb, w którym albo jesteśmy stroną atakującą, albo broniąca. W trakcie trwania meczu ta rola już się nie zmieni. Celem nacierających jest przejęcie wszystkich sektorów, których jest kilka (minimum 3). Gdy zdobędą pierwszy, to przechodzą do następnego, i tak aż do ostatniego. Jeśli przejmą ostatnią strefę, runda kończy się ich zwycięstwem.

Analogicznie: celem broniących jest niedopuszczenie, aby atakujący zdobyli pierwszy sektor. Jeśli zawiodą, wycofują się do kolejnego.

Każdy sektor składa się z przynajmniej dwóch flag, rzadziej z trzech. Strefa zostanie przejęta, jeśli nacierający będą mieć pod pełną kontrolą wszystkie punkty w danym sektorze. Jeżeli tak się stanie, będą mogli przejść dalej.

020

Mecz zakończy się również, jeśli upłynie limit czasu lub zginie określona liczba atakujących (spadnie do zera). Licznik - z informacją na temat ilu żołnierzy pozostało - widoczny jest na górze ekranu, na prawo od ikony symbolizującej sektory.

W tym trybie dosyć istotną rolę odgrywa budowane fortyfikacji. Tworząc umocnienia i osłony będziemy mogli bardziej zabezpieczyć punkt z flagą przed natarciem przeciwnika.

Jedna runda trybu Przetrwania trwa około 25 minut. Ten tryb rozgrywki często jest jednym z etapów Wielkich Operacji .

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata