Przed rozpoczęciem kampanii możemy zagrać w proste samouczki oferowane przez Farming Simulator 19. Pomagają w oswojeniu się ze sterowaniem maszyn z sektorów: rolniczego i leśniczego oraz wdrożeniu się w rolnicze zajęcia. Mamy do dyspozycji 6 różnych samouczków dostępnych po wybraniu opcji Samouczki w głównym menu gry.

Każdy samouczek rozpoczyna się krótkim wstępem tekstowym, który wprowadza nas do zagadnienia, którego będziemy się uczyć. Naszym zadaniem jest wykonywanie kolejnych celów zgodnie z podpowiedziami gry. Jeżeli chcemy zobaczyć, ile kroków mamy do zrealizowania w trakcie nauki, wystarczy wcisnąć przycisk Menu/Options.

W trakcie samouczka należy zwracać uwagę przede wszystkim na cztery elementy widoczne na ekranie. Pierwszy z nich to pasek postępu (1), który informuje o tym, czy realizujemy aktualny cel. W lewym górnym rogu widzimy panel pomocy (2), dzięki któremu jesteśmy w stanie szybko zorientować się, jakich przycisków używać do kontrolowania maszyn.

001

Przedostatni wskaźnik to pasek wypełnienia maszyny (3), widoczny u dołu ekranu. Występuje w wybranych samouczkach, gdzie musimy zwrócić uwagę na zapełnienie maszyny, np. kombajnu. Czwarty i ostatni główny element to minimapa (4), na której widzimy otoczenie oraz migające ikony, które symbolizują miejsca, w które mamy się udać w niektórych samouczkach.

W trybie Kariery możemy również przystąpić do samouczka poprzedzającego właściwą grę. W tym celu należy wybrać tryb „Nowy rolnik” oraz mapę Ravenport. W jego ramach możemy m.in. poćwiczyć sprzedaż zbiorów.

Uprawianie roli

W pierwszym samouczku poznajemy podstawy związane z uprawą ziemi - kultywatorowanie, zasiew oraz zbiór. Przed każdym krokiem gra przekaże wskazówki dotyczące sterowania niezbędnymi maszynami. Jeżeli je przeoczymy, znajdziemy je również w panelu pomocy u góry po lewej stronie ekranu (5).

002

Na początku samouczka musimy wsiąść do ciągnika za pomocą przycisku X / kwadrat. Następnie przyłączamy obciążnik - w tym celu podjeżdżamy pojazdem minimalnie do przodu korzystając z RT / R2 i wciskamy przycisk A / X. Aby przyłączyć kultywator, należy cofnąć się za pomocą LT / L2 i ponownie użyć przycisku A / X (6). Ciągnikiem kierujemy za pomocą lewego analoga.

Mając przyłączone dwa narzędzia, można się pomiędzy nimi przełączać przyciskiem Y / trójkąt. Aby rozpocząć kultywatorowanie, należy rozłożyć i opuścić kultywator (odpowiednio przyciski LB + A / L1 + X i następnie LB + B / L1 + kółko) oraz wjechać na pole. Starajmy się jeździć prosto ciągnikiem, aby nie trzeba było robić poprawek. Należy zwracać także uwagę na szybkość poruszania się pojazdu, ponieważ staje się mniej precyzyjny wraz ze wzrostem prędkości.

Po kultywatorowaniu możemy przejść do zasiewu. Na tym etapie potrzebny jest ciągnik i siewnik oraz paleta z nasionami (7). Po wejściu do ciągnika i podłączeniu narzędzi podjeżdżamy lekko do przodu, aby zobaczyć w okienku sterowania opcję uzupełniania siewnika. Wciskając lewy analog rozpoczynamy napełnianie siewnika, o czym informuje nas pasek wypełnienia maszyny u dołu ekranu. Po wyczerpaniu ziaren paleta zniknie.

003

Kolejnym krokiem jest uruchomienie pełnego siewnika za pomocą kombinacji LB + X / L1 + kwadrat oraz opuszczenie go przy użyciu przycisków LB + B / L1 + kółko. Obie kombinacje są widoczne w komunikacie od gry (8). Podobnie jak przy kultywatorowaniu, postarajmy się zachować prosty tor jazdy ciągnika z siewnikiem, aby mieć najwyższą skuteczność siewu przy jak najmniejszych stratach.

Po udanym zasiewie gra przejdzie do kolejnego etapu, czyli do zbiorów. Podobnie jak w poprzednich krokach, musimy wsiąść do maszyny - tym razem kombajnu. Urządzenie musi zostać rozłożone za pomocą przycisków LB + A / L1 + X, następnie uruchomione przez wciśnięcie LB + X / L1 + kwadrat. Ścinarka kombajnu musi znaleźć się w pozycji dolnej (można opuścić ją ręcznie kombinacją LB + B / L1 + kółko).

Po przygotowaniu kombajnu możemy wyruszyć w pole. Kiedy wypełnimy niemal cały zbiornik pojazdu ziarnem, gra przejdzie do kolejnego celu, czyli do wyładunku zbiorów do przyczepy. Korzystając z kombinacji LB i krzyżak w dół / L1 + krzyżak w dół wystawiamy rurę od kombajnu, przez którą będzie wysypywać się ziarno.

Następnie podjeżdżamy do stojącego na skraju pola ciągnika z wywrotką. Musimy w taki sposób się ustawić, aby rura kombajnu znalazła się bezpośrednio nad przyczepą, dzięki czemu automatycznie rozpocznie się proces wyładunku. Gdy zbiornik kombajnu będzie pusty, przesiadamy się do ciągnika, aby przetransportować ziarno rzepaku do silosu.

004

Miejsce, do którego musimy dojechać, będzie widoczne pod postacią zielonego podświetlenia (9). Na minimapie zobaczymy migającą zieloną ikonkę wskazującą nasz cel. Kiedy znajdziemy się na miejscu, gra wyświetli nam komunikat o możliwości rozpoczęcia wyładunku za pomocą kombinacji RB + Y / R1 + trójkąt. Kiedy wyładujemy cały rzepak, gra powiadomi nas o zakończeniu samouczka.

Reklama