Demo Cyberpunk 2077 zaprezentowane dziennikarzom podczas targów E3 potwierdziło, że - w przeciwieństwie do Wiedźmina 3 - futurystyczna gra zaoferuje widok FPP. Niektórzy gracze krytykują decyzję deweloperów, lecz przedstawiciele studia bronią swojego stanowiska.

- Bardzo się cieszę, że temat wywołał dyskusję, ponieważ to ważne - tłumaczy Peter Gelencser, projektant poziomów, w rozmowie z IGN. - To była przemyślana decyzja. Widok FPP jest po to, byście mogli zobaczyć wszystkie detale z bliska i instynktownie wchodzić w interakcje.

- Widok trzecioosobowy nadaje się najlepiej do gier typu Wiedźmin, gdzie mamy dużo dynamiki i ruchu wokół postaci. Ale kiedy wszystko dzieje się tobie, od ciebie, z wewnątrz ciebie, perspektywa pierwszoosobowa to najlepsza decyzja, szczególnie biorąc pod uwagę przybliżenie widoku - dodaje deweloper.

cyber3
Walka jest podobno szybsza niż Fallout 4 ale wolniejsza niż Doom

W podobnym tonie wypowiedzieli się Kyle Rowley i Miles Tost (odpowiednio projektant poziomów i koordynator projektu poziomów) w rozmowie z Geoffem Keighley'em. Twórcy zaznaczyli, że w grze nie przełączymy widoku na TPP.

- Słyszałem opinie, że FPP nie pasuje do gry CD Projekt RED, ale to nadaje się idealnie. Nasza firma zawsze stawiała sobie za cel stworzenie wysokiej jakości gier RPG i w przypadku Cyberpunk 2077 tylko używając widoku z pierwszej osoby możemy wykreować wciągające doświadczenie - tłumaczy Tost.

- Nigdy nie byliście aż tak blisko akcji. Poza tym, stworzyliśmy całkowicie nowy system dialogów, który dostosowaliśmy właśnie do perspektywy FPP - dodaje.

cyber2
Czekamy na gameplay

Przypomnijmy, że mimo zablokowania widoku pierwszoosobowego, zobaczymy swoją postać w przerywnikach filmowych, podczas jazdy, a także przeglądając ekwipunek. Deweloperzy zaznaczają, że wygląd postaci jest bardzo ważny, bo gracze będą mieli na niego wpływ.

Po zaprezentowanym dziennikarzom demie otrzymaliśmy szereg szczegółowych informacji na temat produkcji. Głównym bohaterem jest V, a na początku przygody gracze wybiorą płeć postaci. Natomiast podczas walki skorzystamy z broni palnej, ale nie zabraknie oręża do starć na bliski dystans.

Najważniejsze informacje o Cyberpunk 2077:

Wszystkie informacje o Cyberpunk 2077.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz