Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cyberpunk 2077 to RPG w perspektywie FPP - nowe informacje

Wybór płci, pojazdy, walka i inne.

Obecni na targach E3 dziennikarze wzięli udział w pierwszej prezentacji rozgrywki z powstającego Cyberpunk 2077, dzięki czemu pojawił się szereg nowych informacji o projekcie.

Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami, produkcja jest grą RPG przedstawiającą wydarzenia w perspektywie FPP, a więc z oczu postaci. W przerywnikach filmowych akcja zostanie jednak ukazana z kamery za podopiecznym (dzięki, IGN).

Główny bohater nosi imię V, ale na początku rozgrywki gracze wybiorą płeć. Pojawi się też możliwość zdecydowania o tle fabularnym, co - niczym w serii Mass Effect - wpłynie na przebieg głównego wątku fabularnego.

Kreując własną postać zdecydujemy o takich statystykach, jak siła, inteligencja, refleks, zdolności techniczne i opanowanie - wszystkie pochodzą z papierowego pierwowzoru. W początkowych etapach gra nie zaoferuje sztywnego podziału na klasy, ponieważ w trakcie zabawy sami stworzymy własną.

W planach jest opcja jazdy samochodami. Prowadząc auta, będziemy mogli wybrać perspektywę trzecio- lub pierwszoosobową. W ostatnim przypadku elementy interfejsu użytkownika wyświetlą się na przedniej szybie maszyny.

Zobacz na YouTube

W walkach skorzystamy z broni palnej, ale nie zabraknie również oręża do starć na bliski dystans. Z relacji dziennikarza IGN wynika, że strzelaniny są wolniejsze niż w Doomie czy Borderlands, ale szybsze aniżeli w Fallout 4. Warto zaznaczyć, że zrobimy również użytek z umiejętności specjalnych - jedna pozwala spowolnić czas.

Potyczki poprowadzimy również prowadząc wspomniane wozy. W sytuacji, gdy zechcemy zaatakować określonych przeciwników, towarzysząca nam postać kontrolowana przez sztuczną inteligencję przejmie wirtualną kierownicę.

Zadawane przeciwnikom obrażenia pojawią się nad głowami oponentów. Nad wrogami dostrzeżemy też pasek życia i poziom wskazujący siłę danego nieprzyjaciela (znak zapytania zasugeruje, że jest zbyt potężny dla naszego bohatera).

Poszczególne problemy rozwiążemy na kilka sposobów. Przykładem są drzwi, których V nie mógł otworzyć, ponieważ nie dysponował odpowiednio rozwiniętymi umiejętnościami hakerskimi - bohater zastosował zdolności inżynieryjne, by otworzyć panel sterujący i obejść zabezpieczenia.

CD Projekt Red przygotowuje także system umożliwiający oglądanie przedmiotów z bliska w celu uzyskania informacji o uniwersum. Natomiast do leczenia posłuży podręczny inhalator.

Główny bohater nazywa się V - gracze wybiorą płeć postaci

Świat gry ma otwartą strukturę, ale niektóre obszary odblokuje wykonywanie następnych misji lub konkretny element wyposażenia. Przykładowo specjalna kurtka zagwarantuje dostęp do 5 procent dodatkowych regionów Night City.

Twórcy określają Cyberpunk 2077 jako „dojrzałe doświadczenie kierowane do dojrzałego odbiorcy”. Tak jak w serii Wiedźmin, gracze kolejne misje przyjmą od napotykanych postaci niezależnych. Tradycyjnie w rozmowach wybierzemy różne opcje dialogowe.

W prezentowanym dziennikarzom fragmencie interfejs był minimalistyczny. Produkcja wyświetlała na ekranie jedynie świetlny kompas oraz listę przedstawiającą aktualne cele w ramach wykonywanej w danej chwili misji.

Data premiery Cyberpunk 2077 nadal nie jest znana. Gra zmierza na PC, PS4 i Xbox One.

Najważniejsze informacje o Cyberpunk 2077:

Wszystkie informacje o Cyberpunk 2077.

Read this next