Początek tego zadania nastąpi automatycznie po zakończeniu poprzedniego, czyli Zdobycz. Właściwie to już po zakończeniu możesz od razu przejść do rzeczy i zejść po schodach w kierunku dziedzińca, gdzie porozmawiasz z kapitanem Bernardem. Znajdziesz go przy koniach.

Po krótkiej rozmowie, w której wyrazisz gotowość do drogi, dosiądź swojego nowego konia i podążaj za drużyną. Waszym celem jest miejscowość Neuhof. Podróż może zająć nawet trzy minuty. Po dotarciu do celu będziesz świadkiem makabrycznego odkrycia w stajni. Jak się okazuje, ktoś zabił wszystkie okoliczne konie.

Po scence przerywnikowej będziesz musiał zbadać okolicę, a także przepytać ocalałych, dzięki czemu finalnie dowiesz się, dokąd uciekli najeźdźcy. Możesz badać ślady krwi oraz martwe konie, ale najważniejsze informację otrzymasz od ocalałych. Porozmawiaj z kobietą imieniem Zdenka (1), a także ze stajennym (2), Jakubem.

kingdom_come_deliverance_poradnik_027
Porozmawiaj z dwoma postaciami, aby poznać więcej szczegółów.

Następnie udaj się w kierunku znaczników „A” oraz „B”, czyli do głównej części stadniny. Po drodze możesz oczywiście badać ślady krwi, ale nie dowiesz się w ten sposób niczego konkretnego. Zamiast tego zaczep niejakiego Marka (3), który siedzi na pieńku przy wozie. Pomów z mężczyzną (dwukrotnie, jeśli będzie taka potrzeba), a następnie przeprowadź dialog z Rudzielcem (4).

kingdom_come_deliverance_poradnik_028
Drugi z rozmówców wyda się podejrzanie nerwowy.

W tym momencie na mapie zauważysz nowy obszar, tym razem oznaczony literą „C”. Znajduje się on na północny zachód od stadniny. Zanim się tam udasz, upewnij się, że nie masz żadnego urazu, nie ominie cię bowiem walka. Zmierzaj bezpośrednio na północ, aż w pewnym momencie przetniesz trakt.

kingdom_come_deliverance_poradnik_029
Udaj się na północ od kałuży krwi i przygotuj się na walkę.

W miejscu oznaczonym strzałką na powyższym obrazku zauważysz kałużę krwi znajdującą się na drodze. Zmierzaj dalej w północnym kierunku, gdzie wejdziesz do kolejnej polany. Z lasu wybiegnie mężczyzna. Idź w kierunku, z którego wybiegł i przygotuj się na pojedynek z dwoma zbirami. Na szczęście tylko jeden z nich będzie dał radę walczyć, jednakże będzie to dość wymagający przeciwnik.

Staraj się trzymać go na dystans i wykonywać bloki w ostatnim momencie. Gdy już go zwyciężysz, wejdź jeszcze głębiej w las, gdzie zauważysz drugiego z bandytów (5). Możliwe jednak, że wcześniej został zabity przez twojego rywala. Jeśli jednak żyje, porozmawiaj z nim. Możesz go albo zabić, albo pozwolić mu skonać.

kingdom_come_deliverance_poradnik_030
Po zabraniu bandycie (5) zakrwawionej kopystki wróć do Jakuba (6) i porozmawiaj z nim.

Przede wszystkim jednak przeszukaj jego ciało i zabierz ze sobą zakrwawioną kopystkę. Wróć do Neuhof, aby odnaleźć właściciela przedmiotu. Możesz od razu zignorować teren w bezpośrednim sąsiedztwie stadniny. Udaj się za to do stajni, gdzie po raz pierwszy trafiłeś na zabite koniec. Raz jeszcze porozmawiaj z Jakubem (6).

Podczas trwającego dialogu okaże się, że przedmiot należał do Rudzielca. Ten jednak uciekł chwilę po twoim przybyciu. Dopytaj o szczegóły, gdzie może przebywać mężczyzna, po czym zadanie zakończy się, odblokowując tym samym kolejne, Rudzielec w tarapatach.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko