Battlefield 1 - Mapa: Amiens

Najważniejsze punkty i charakterystyczne miejsca.

Mapa Amiens oferuje bardzo szybką, miejską rozgrywkę. Jest tu sporo budynków zniszczonych, ale także i całych. Niektóre z nich można zaś zniszczyć ładunkami wybuchowymi, tworząc tym samym nowe miejsca, gdzie można się ukryć w oczekiwaniu na nieprzyjaciela.

Z tego też względu jest to raj dla snajperów, którzy ochoczo korzystają z okien, a nawet niektórych dachów budynków. Niejednokrotnie przekonasz się o tym na własnej skórze. Karabin wyborowy i dobre pomysły na kryjówkę stanowią więc tu śmiertelne niebezpieczne połączenie.

Na mapie w pewnym momencie pojawi się także pociąg pancerny, z którego skorzystać będzie mogła drużyna aktualnie przegrywająca. Pociąg jedzie przez punkty C i D, które wówczas stają się kluczowe dla dalszego obrazu rozgrywki.

136

Sama mapa składa się z sześciu punktów do przejęcia, oddalonych od siebie dość podobnie, jeżeli chodzi o odległość. Bardzo często walki koncentrują się we wspomnianych wyżej punktach, które stanowią graniczną linię pomiędzy dwoma częściami miasta.

Punkt A - Bateria haubic

Swoją nazwę punkt wziął od kilku dział umieszczonych w tym miejscu. Oczywiście, podobnie jak na innych mapach, nie da się z nich skorzystać. Stanowią jednak dobrą osłonę przed nieprzyjaciółmi. Z kolei gdy chcesz stamtąd kogoś wykurzyć, użyj granatu.

137

Punkt jest pozostałością po niewielkim budynku, przez co można do niego podejść praktycznie z każdej strony. Broniąc go lub przejmując musisz mieć więc oczy dookoła głowy. Ale to wymuszają praktycznie wszystkie miejskie mapy w sieciowych strzelankach.

Punkt B - Ruiny na placu

Zespół kilku niemal doszczętnie zniszczonych budynków. Dojście do nich może mieć miejsce z każdej strony, więc potencjalna obrona tego miejsca w pojedynkę praktycznie nie ma szans powodzenia.

138

Zwróć też uwagę, że w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się budynki, na które można się wdrapać. Na wyższych poziomach znajdują się okna, z których rozpościera się dobry widok na punkt. Można to wykorzystać zarówno do atakowania, a także do obrony. Raj dla strzelców wyborowych.

Punkt C - Zachodni most

Jeden z dwóch mostów, na których dziać się będzie naprawdę dużo. Odległość od dwóch punktów startowych do tego miejsca jest podobna, więc zazwyczaj to tutaj skoncentrują się najważniejsze walki. Pod spodem biegną tory kolejowe, po których w trakcie meczu może jeździć pociąg pancerny drużyny wyraźnie przegrywającej.

139

Pamiętaj, że przejmowanie flagi odbywa się także podczas stania na torach w okolicy punktu. Można to wykorzystać, jeśli główne walki odbywają się na górze, choć i na dolnym poziomie potrafi być wybitnie gorąco.

Punkt D - Wschodni most

Niewielki mostek pomiędzy dwoma częściami miasta to kolejny punkt, stanowiący naturalną granicę pomiędzy rejonami drużyn. Jest stąd widoczny także Zachodni most, czyli punkt C. Tutaj także podjeżdża pancerny pociąg.

140

Walcząc w tych okolicach nie zapominaj o dwóch poziomach - ulicy i torów. Wielu graczy koncentruje się na walce na ulicach, zapominając, że punkty da się przejmować także będąc na dole. Tam jednak znajduje się zdecydowanie mniej miejsc, w których można się osłonić.

Punkt E - Zaułek

Zaułek to bardzo specyficzne miejsce. Jest wąską uliczką, do której można się dostać tylko z dwóch stron. Jest to jeden z pierwszych punktów drużyny Imperium Brytyjskiego, ale jeśli przeciwnik dociera także tutaj, wprowadza to niezwykle dynamiczną rozgrywkę.

141

Jest tu kilka miejsc, w których można się schronić za niewielkimi obiektami, ale na pewno nie przed granatami, które mogą mieć tutaj zabójczą skuteczność. Największy pogrom na wrogu można tu przeprowadzić, jeśli odnajdziemy zestaw z miotaczem ognia.

Punkt F - Place Longueville

Pierwszy punkt Imperium Brytyjskiego. Jest to otwarty i dość duży, jak na tę mapę, plac. Z racji na jego otwartość, walki tutaj bywają bardzo trudne, za to nie ma tu ciekawych miejsc dla snajperów. Karabiny wyborowe w tym punkcie są więc zazwyczaj bezużyteczne.

142

Walcząc w okolicy warto wykorzystać niewielkie ogrodzenie przy dużym budynku. Przeciwnicy często zapominają o tym miejscu, co powinieneś zdecydowanie wykorzystać. Jeśli z kolei szturmujesz ten punkt, warto tam wrzucić na samym początku - nawet profilaktycznie - granat. Ewakuacja z tego miejsca po otrzymaniu ładunku wybuchowego na pewno nie będzie należeć do najprostszych.

Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Battlefield 1 - Mapa: Skraj Monarchii

Następnie: Battlefield 1 - Mapa: Blizna Saint Quentin

Zobacz także:

- Battlefield 1 - najlepsze porady dla każdego

Pociąg pancerny

Jeśli któraś z drużyn będzie wyraźnie przegrywać, na mapie pojawi się pociąg pancerny. Pojazd będzie przejeżdżał przede wszystkim przez punkty C i D, czyli oba mosty rozdzielające miasto. To właśnie tam pociąg może okazać się najbardziej przydatny. Ze stanowisk strzeleckich można z niego zneutralizować naprawdę wielu wrogów.

Ukształtowanie terenu jednak jest o tyle trudne, że gdy nieprzyjaciel nie znajduje się w bezpośredniej okolicy mostu, może być niełatwo go trafić. Z kolei łatwo takiego czołgu się pozbyć. Mając granaty przeciwpancerne trafienie pociągu nawet ze znacznej odległości jest łatwe. Głównie ze względu na naprawdę niską dolinkę z torami, gdzie granat prawie na pewno wpadnie w okolicę pociągu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami