Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Skarb Hrabiego Reuvena

Zadanie główne: Dochodzenie w sprawie pewnej kradzieży.

Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania Spis Cudzołożnic. Udaj się do łaźni (Mapa #1) w centrum miasta, gdzie masz się spotkać z Sigim Reuvenem. Po dotarciu na miejsce zapukaj w drzwi i przekonaj człowieka za nimi, aby ci otworzył

  • Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 12
m017

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Dochodzenie w łaźni

W środku podejdź do szafek z prawej i schowaj do nich ciuchy, po czym wróć do Happena, który zaprowadzi cię do Sigiego. W trakcie konwersacji przytułek zostanie zaatakowany. Po scence rozpocznij walkę z napastnikami - dysponujesz tylko bronią, którą otrzymasz, ale możesz wspomagać się znakami. Po bitwie rozpocznij rozmowę z Sigim, który okaże się starym znajomym Geralta - Dijsktrą.

W trakcie kolejnej rozmowy wypytaj go o Jaskra, a na koniec zejdź na dół przez tajne przejście, które szpieg otworzy. Pokaże ci dziurę w ścianie oraz trolla-ochroniarza, który został uśpiony w trakcie napadu na skarbiec. Po wysłuchaniu obydwu postaci przystąp do śledztwa korzystając z wiedźmińskich zmysłów.

Na początek przypatrz się rurze wystającej z góry. Następnie wejdź do kanału i przypatrz się kracie naprzeciwko ciebie. Na podstawie oględzin Geralt dojdzie do wniosku, że nie użyto tu magii tylko ładunku wybuchowego. Wyrusz w prawo i przyjrzyj się kolejnemu fragmentowi leżącemu z lewej strony.

Zanim wyruszysz dalej warto wypić antidotum na pleśń Popsa, którą wcześniej przekazał ci Dijkstra (powinno zostać automatycznie umieszczone w podręcznym menu Geralta). Ruszaj wzdłuż kanału zabijając napotkane utopce. Po dotarciu do lokacji ze schodami z prawej przeszukaj fragment ziemi przed żelazną kratą. Po uczynieniu tego przejdź przez drzwi i wyrusz do końca tunelu, który zaprowadzi cię w pobliże kanału na zewnątrz budynku.

026
Przy drugim basenie znajdziesz srebrną przykrywkę oraz olej unoszący się na wodzie

Wróć do Dijkstry na górę i zdaj mu raport z dochodzenia. Dojdziecie do wniosku, że bombę można było włożyć z poziomu jednego z basenów. Kiedy przeniesiecie się do głównego pokoju w łaźni zacznij przeszukiwać baseny z prawej. Udaj się do drugiego i zlokalizuj olej unoszący się na wodzie oraz opartą o basen srebrną przykrywkę. W kolejnej scenie Happen przyniesie listę gości i okaże się, że sprawcą może być niejaki Henckel. A raczej osoba, która się pod niego podszyła, ponieważ on sam zmarł pewien czas temu.

Odkrycie kryjówki złodziei

Opuść łaźnię i skieruj się do domu Henckla (#2) na zachód od rynku. Po dotarciu na miejsce zniszcz drzwi mieczem lub znakiem Aard, po czym wejdź do środka i zacznij kierować się po śladach, które staną się widoczne, dzięki wiedźmińskim zmysłom. Na piętrze przeczytaj notatkę z lewej i przyjrzyj się butelce po winie. Następnie wejdź do składu z prawej i przyjrzyj się miejscu na butelkę z prawej. W ten sposób otworzysz tajne drzwi w pokoju z lewej.

Trafisz do tajnego pomieszczenia Jaskra, w którym przyjrzyj się plamie oleju na ziemi oraz listowi na skrzyni. Po scence usłyszysz na dole kroki. Zejdź na parter, gdzie spotkasz Dijsktrę i Triss. Gerlat powie im, że za kradzież odpowiedzialny jest szef straży Menge. Dijkstra powie ci, abyś włamał się do jego koszar. Po rozmowie z nimi udaj się w okolicach północy do kapliczki (#3) w dzielnicy portowej, gdzie będzie na ciebie czekać Triss.

Plan Triss i wejście do koszar łowców czarownic

Czarodziejka zdradzi ci swój plan polegający na tym, aby skuć ją w kajdany i dostarczyć łowcom, dzięki czemu obydwoje wejdziecie do środka. Po dotarciu do obozu rozpocznie się scena z łowcami czarownic. Możesz sprawę załatwić na dwa sposoby - polubownie lub walką.

Jeśli chcesz rozpocząć regularną bitwę, to sprowokuj wartowników do ataku. Licz się jednak z tym, że będziesz musiał rozprawić się ze sporą grupą żołnierzy z całego garnizonu. Druga możliwość, to ciągłe wybieranie opcji na górze listy dialogowej. W ten sposób przekonasz łowców, żeby doprowadzili cię do Mengego. Wtedy rozpocznie się druga rozmowa - jeśli będziesz przekonywać wartowników, aby nie torturowali Triss, to w ostateczności cię zaatakują.

Finalnie trafisz do Mengego, z którym rozpocznij rozmowę. Jeśli nie chcesz dopuścić do walki, to musisz podejmować taki wybory, które będą jednocześnie przedłużały rozmowę i tortury Triss. Przy okazji dowiesz się, że Jaskier czeka w więzieniu na egzekucję.

Uwaga - w trakcie rozmowy z Mengem możesz poruszyć temat pewnego skarbu związanego z Dijkstrą. Jeśli to uczynisz, to dowódca łowców zdradzi ci miejsce, w którym możesz go znaleźć. Przekazanie tej informacji Dijkstrze sprawi, że wspomoże cię w dalszej części gry. Bez tej informacji szpieg nie udzieli ci wsparcia.

Po zakończeniu dialogu (o ile wcześniej nie rozpoczniesz walki), czarodziejka zabije Mengego. Przeszukaj jego ciało, a wejdziesz w posiadanie dwóch kluczy. Przy pomocy jednego z nich otwórz drzwi prowadzące na zewnątrz i opuść budynek. Kiedy Triss skończy go podpalać wskocz na dach okolicznego budynku i przeskocz przez mur.

027
Po wyjściu z budynku poczekaj, aż Triss go podpali

Jeżeli zdecydowałeś się na rozwiązanie siłowe, to po zabiciu Mengego przeszukaj jego ciało oraz biuro. Ponieważ w tym przypadku wyrżnąłeś już wszystkich strażników, to zacznij kierować się do wyjścia.

Po wyjściu z obozu zagada cię człowiek Dijkstry. Udaj się z nim na spotkanie, dowiadując się, że szpieg przejrzał twój plan z Jaskrem. Podaruj mu klucz znaleziony przy Mengem, za co i tak otrzymasz zapłatę. Następny krok to udanie się do Priscilli (#4). Dziewczynę znajdziesz na piętrze w karczmie. Porozmawiaj z nią, a zadanie się zakończy.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Dorwać Juniora

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami