Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Dorwać Juniora

Zadanie główne: Docieramy do kolejnej osoby mającej związek z Ciri.

Misja aktywuje się automatycznie po zakończeniu zadania fabularnego Spis Cudzołożnic. Jej początek pokrywa się z misją Skarb Hrabiego Reuvena. Na początku musisz się udać do łaźni (Mapa #1), gdzie spotkasz się z Dijkstrą oraz krasnoludem Tasakiem. Rozmowę przerwą zbiry, których zabij buzdyganem. Następnie będziesz musiał przeprowadzić śledztwo w kanałach, które zostało dokładnie opisane we wspomnianej wyżej misji.

Jeśli nie chcesz szukać Juniora na własną rękę, to wejdź we współpracę z krasnoludem Tasakiem w ramach zadania pobocznego Gangi Novigradu.

  • Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 12

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Zanim przystąpisz do tropienia Juniora w miejscach jego interesów możesz udać się do byłej kryjówki (#4) na północy. Zastaniesz tam jednak tylko ludzi Tasaka i dokładnie uprzątniętą ze wskazówek chałupę.

Odwiedziny podziemnej areny

Przy okazji zdobędziesz informacje o kasynie i ringu należących do Juniora. Dowiesz się też, że zaszedł za skórę Tasakowi, który też będzie próbował odnaleźć jego kryjówkę. Jeśli skierujesz się na ring (#2) na północnym wschodzie, to przed kratą zatrzyma cię dwóch strażników. Możesz ich przekupić (100 koron), użyć znaku Aksji albo po prostu zabić.

Po wejściu do środka zacznij kierować się przed siebie, aż dotrzesz do siedzącego na tronie Igora. Powiedz mu, że chcesz się nająć do ochrony. Po wysłuchaniu argumentów Igor zgodzi się, ale pod warunkiem, że staniesz do walki na arenie i wygrasz trzy pojedynki. W ich trakcie możesz korzystać ze znaków, co ułatwi ci przeprawę.

Pierwsza z walk odbędzie się z Gustavem Roenem. Pod koniec pojedynku możesz zdecydować czy chcesz go dobić czy oszczędzić. W drugim przypadku będziesz musiał pokonać kilka wściekłych psów, ale w zamian Gustav będzie wspierał się w następnych pojedynkach (chociaż jego pomoc nie jest zbyt duża). W drugiej walce musisz stawić czoła dwóm braciom ze Skellige. Staraj się walczyć z nimi pojedynczo, aż wykończysz obydwu.

W kolejnym starciu musisz stawić czoła wiwernie, a potem dwóm potworom endriaga. W obydwu przypadkach korzystaj z uników i odskoków, ponieważ przeciwnicy są ruchliwi i mogą szybko cię zaatakować. Ostatnim pojedynkiem będzie niedźwiedź Borys. Kiedy go zabijesz pojawi się Junior, który naśle na ciebie swoich ludzi. Postaraj się szybko ich obezwładnić korzystając na przykład ze znaku Igni, co ułatwi ci ich zabicie. Potem przeszukaj ciało Igora i podnieś klucz.

Udaj się do korytarza, z którego przyszli ludzie Juniora i skieruj się na górę. Pomóż w walce krasnoludom Tasaka i przeszukaj skrytki przy krześle Igora. Znajdziesz tu jego notatkę z opisem skrytki. Zacznij wracać na arenę na dole i udaj się w lewo. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, aby namierzyć fałszywą ścianę. Na prawo od niej znajdziesz pochodnię, którą przestaw, otwierając tym samym tajne przejście.

Na prawo od fałszywej ściany znajdziesz dźwignię, która otworzy tajne przejście

Przeszukaj skrzynie i pojemniki w schowku, a natkniesz się na tajemniczą notatkę. Przeczytaj ją z poziomu ekwipunku, po czym opuść podziemną arenę.

Kasyno Juniora

Aby dotrzeć do kasyna (#3) udaj się do wschodniej części miasta. Przed wejściem spotkasz strażników, którzy nie będą chcieli cię wpuścić. Możesz ich zabić, zapłacić 200 koron albo skorzystać ze znaku Aksji. Po dostaniu się do środka udaj się schodami na górę. Możesz teraz zacząć wypytywać o właściciela, co skończy się walką z ludźmi Juniora lub rozpocząć grę w gwinta, z którymś z trzech potencjalnych rywali.

Po wygraniu dwóch pojedynków podejdzie do ciebie pewien typ, który zaproponuje dostęp do pokoju, gdzie gra się o naprawdę duże stawki. Jeśli odmówisz, to właściciel i tak zawoła ludzi Juniora, którzy będą próbowali cię skrępować. Zabij przeciwników, przeszukaj ich ciała i wejdź po schodach na górę i załatw kolejną partię wrogów.

Otwórz drzwi z lewej i podejdź do skatowanego niziołka. Pogadaj z nim i zdecyduj czy go uwolnisz czy też nie. W pierwszym przypadku aktywujesz zadanie dodatkowe Honor złodzieja.

Spotkanie z Rochem i łącznikiem

Po zakończeniu wstępnych dochodzeń wróć do Dijkstry (#1), aby powiedzieć mu, że Junior porozumiał się z Redańczykami. Szpieg przekaże ci informacje o Vernonie Roche, który może udzielić ci informacji na temat ukrywającego się juniora. Wojskowego znajdziesz w obozie (#5) w okolicy Oxenfurtu. W trakcie rozmowy Roche powie ci o spotkaniu z łącznikiem. Dotrzyj do Roche'a oczekującego przy moście (#6) i wyrusz z nim do klubu szachowego.

Kryjówka Juniora

Dowiesz się, że Junior zaszył się w centrum Oxenfurtu (#7). Idź złożyć mu wizytę. Rozpraw się ze strażnikami, przeszukaj ciała i podnieś klucz, którym otworzysz główną bramę. Przyszykuj się do walki ze sporą grupą rywali. W pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować kuszników, a potem zwykłych wojaków.

Wejdź do budynku, rozpraw się z ochroną i skieruj się po schodach na piętro. Skręć do pokoju i rozpocznij przesłuchanie Juniora. W jej trakcie rozpocznie się kolejny fragment wspomnień z Ciri - Z wizytą u Juniora. Po jego wypełnieniu zdecyduj czy chcesz zabić czy też oszczędzić Juniora. Po zakończeniu misji rozpoczniesz kolejną - Niech żyje sztuka.


Historia Ciri: Z wizytą u Juniora

Zadanie to aktywuje się automatycznie podczas przesłuchania Juniora w trakcie misji fabularnej Dorwać Juniora. Zacznij od wspięcia się po drabinie na górę. Następnie wejdź na dach budynku, a z niego skieruj się na pobliski balkon.

Okno, do którego podejdź znajdując się na balkonie

Następnie udaj się w lewo i podejdź do okna, które uchyl. Kiedy skończy się scenka zacznij pojedynek z Juniorem. Ciri może korzystać ze specjalnej zdolności. W tym celu musisz wcisnąć i przytrzymać przycisk odpowiedzialny za rzucanie znaków. Rozpraw się z Juniorem i schodź niżej eliminując kolejnych wartowników.


Po wizji zdecyduj czy chcesz zabić Juniora czy oszczędzisz jego życie. Będzie to miało przełożenie na pewną decyzję w III akcie (misja Wyrównać rachunki). Warto dodać, że jeśli go oszczędzisz, to straci swoją potężną pozycję.

  • Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Przysługa dla Radowida
  • Następna strona: Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Przysługa dla Radowida

    Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

    Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

    Read this next