Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 next-gen - responsywność: standardowa i alternatywna

Jakie są różnice i jak zmienić.

Wiedźmin 3 oferuje możliwość wybrania reponsywności poruszania się - gracz decyduje się na opcję standardową lub alternatywną. Na tej stronie dowiesz się, gdzie zmienia się opcję oraz jakie są różnice między trybami.


Na tej stronie:


Jak ustawić responsywność poruszania się

Aby zmienić to ustawienie, wejdź w Opcje, a potem Rozgrywka. Znajdź funkcję Responsywność poruszania się.

Możesz ustawić standardową lub alternatywną. Poniżej podajemy różnice między tymi trybami.


Różnica między standardową a alternatywną

Różnice między trybami są na tyle subtelne, że początkowo możesz nie widzieć między nimi różnicy. Jednak gdy je poznasz, od razu je zobaczysz i poczujesz. Dzięki temu wybierzesz tryb, który będzie ci pasował najlepiej.

Ciekawe jest to, że tryb alternatywny nieco się różni, w zależności od tego, czy mówimy o wersji Wiedźmina 3 na PS4 i Xbox One, czy next-genowej edycji na PS5 i Xbox Series X/S. Poniżej poznasz wszystkie najważniejsze informacje.

  • Standardowa responsywność poruszania się: Geralt wolno się rozpędza (nie reaguje od razu na wychylenie drążka czy naciśnięcie przycisku kierunkowego), a także bierze szeroki łuk, gdy skręca. W zależności od stopnia wychylenia analoga, Geralt może poruszać się tylko z dwiema prędkościami
  • Alternatywna responsywność poruszania się: Geralt natychmiast się rozpędza (reaguje natychmiast na wychylenie drążka czy naciśnięcie przycisku kierunkowego), a także bierze znacznie mniejszy łuk, gdy skręca. W zależności od stopnia wychylenia analoga, Geralt może poruszać się tylko z dwiema prędkościami
  • Alternatywna reponsywność w wersji next-genowej: to samo, co w wersji oryginalnej, tyle że w zależności od stopnia wychylenia analoga, Geralt może poruszać się z trzema prędkościami

Jak widzisz, tryb alternatywny różni się nieco w wersji oryginalnej i next-genowej. W tej drugiej bohater może poruszać się aż z trzema różnymi prędkościami, w zależności od stopnia wychylenia analoga. To rozwiązanie standardowe dla wielu nowoczesnych gier.

Alternatywna responsywność poruszania się została wprowadzona jeszcze w 2015 roku, w odpowiedzi na krytykę niewygodnego sposobu sterowania Geraltem. Od tamtej pory stała się domyślną - i w opinii niemal wszystkich graczy lepszą - metodą kierowania bohaterem.

Zobacz także: Wiedźmin 3 next-gen - wszystkie nowości, zadania, zbroje

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Read this next