Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Titanfall 2 - W paszczę otchłani

Odzyskujemy Tytana z linii montażowej oraz walczymy na arenach symulacyjnych.

Czas na kolejną, dość długą misję, w której trafisz na kolejny trop majora Andersona. Na koniec walki z Kanem pozyskałeś z jego hełmu radio, dzięki czemu będziesz podsłuchiwał łączność wroga, co okaże się pomocne w planowaniu kolejnych kroków w tym zadaniu. Ruszaj naprzód za sterami mecha.

Po dotarciu na drugą stronę jaskini z wodą, trafisz na charakterystyczny otwór w ścianie, przez który Tytan nie będzie mógł się przedostać. Musisz więc opuścić jego pokład i przedostać się tam sam. Przeskakując pomiędzy kolejnymi półkami skalnymi dotrzesz do wnętrz kompleksu.

Stamtąd zeskocz na niższy poziom przy kładce podświetlonej na pomarańczowo, po czym kontynuuj wędrówkę czerwonym tunelem w górę. Tym samym wrócisz do swojego Tytana i będziesz mógł zasiąść za jego sterami. Za chwilę będzie się sporo działo, dlatego nie opuszczaj pokładu.

Po lewej stronie będziesz mógł zauważyć nowe wyposażenie o nazwie Spopielacz, na które składa się wyrzutnia granatów zapalających, stapiająca pociski tarcza, pułapka z łatwopalnym gazem, ściana ognia oraz śmiercionośny rdzeń ogniowy. Zwłaszcza ten ostatni przyda ci się podczas walki z bossami.

Pierwsi napotykani przeciwnicy nie będą stanowić większego wyzwania.

Stopniowo poruszaj się do przodu, neutralizując kolejnych przeciwników, a także pomniejsze Tytany. W końcu dotrzesz do charakterystycznej żółtej rampy, za którą wejdziesz do pomieszczenia Stage 2. Twoim oczom po chwili ukaże się kolejny zestaw uzbrojenia, Osiłek.

Składa się na niego wyrzutnia rakiet wystrzeliwująca cztery pociski na raz, a także tarcza wirowa odbijająca pociski, wielokrotne namierzanie kilku celów naraz, a także możliwość uniesienia się w powietrze i wypuszczenia wówczas strzału z rdzenia wzlotu. Po chwili będziesz musiał opuścić Tytana, aby użyć windy towarowej, której sterownik znajduje się w niewielkim pomieszczeniu 013.

Po wezwaniu windy towarowej zdarzy się jednak nietypowa sytuacja. BT-7274, twój tytan, zostanie porwany przez fragment taśmy produkcyjnej. Biegnij za nim, a następnie wskakując na windę, uruchom ją panelem znajdującym się w rogu platformy. Uruchomi się krótka przerwa na doczytanie, po której będziesz mógł kontynuować zadanie.


Wędrówka przez linię montażową

Dotrzesz do sporego pomieszczenia, gdzie znajduje się zawieszona w przestrzeni sporych rozmiarów platforma, a na niej garść przeciwników. Możesz ich zlikwidować nie zeskakując niżej, ale i tak cię to nie minie. Dalszą drogę pokonuj po rurach przyklejonych do ściany z prawej strony. Kontynuuj wędrówkę dalszymi korytarzami, aż dotrzesz do skraju rurociągu. Będziesz musiał wykazać się umiejętnością połączenia biegu po ścianie i podwójnego skoku.

W kluczowych miejscach, gdzie nie będziesz wiedział jak przedostać się dalej, możesz uruchomić ducha, który oznaczy ci prawidłową ścieżkę i sposób pokonania danego fragmentu.

Po drugiej stronie niebezpiecznej przepaści zeskocz na niższy poziom i w dalszym ciągu kieruj się po rurach, wykorzystując okazjonalnie bieg po ścianie i podwójny skok. Wejdź do otwartego włazu w ścianie, gdzie w rzędzie znajdują się sporych rozmiarów wentylatory. Po chwili zaczniesz napotykać piechurów wrogiej frakcji, IMC.

Zeskocz na dół ogromnego pomieszczenia z linią montażową i pozbądź się niewielkich grup nieprzyjaciół. Bardzo przydatne okażą się tu granaty różnego rodzaju. Po uspokojeniu sytuacji będziesz musiał przeskakiwać pomiędzy kolejnymi ruchomymi platformami. Nie goni cię czas, dlatego musisz najpierw obserwować sposób poruszania się każdej, aby dobrze zaplanować dalsze etapy skakania.

W najbardziej newralgicznych momentach możesz liczyć na pomoc ducha, gdy system zaktualizuje dany fragment mapy. Podczas przemierzania dalszych etapów linii montażowej twoja podróż będzie przerywana okazjonalnie przez uzbrojonych nieprzyjaciół. Wykorzystuj wówczas odnajdywane w skrzyniach uzbrojenie.

Niektóre platformy mogą nagle zrzucać cię w przepaść lub szybko wędrować do góry, gdzie znajduje się ochrona w postaci śmiercionośnych laserów. Dlatego tak ważna jest wcześniejsza obserwacja sposobu poruszania się platform i kierunku dalszej wędrówki.

Jadąc po kolejnej platformie w pewnym momencie zauważysz schody, na których znajdują się przeciwnicy. Postaraj się tam wskoczyć, zanim platforma nie ruszy dalej. Przemierzaj kolejne pomieszczenia walcząc z nieprzyjaciółmi, a w pewnym momencie trafisz na zbudowany z platform obszar, ale wszystko na nim obrócone jest o dziewięćdziesiąt stopni. Może być to nieco dekoncentrujące.


Kopuła symulacyjna

Podążaj dalej, korzystając często z biegu po ścianie. Takie miejsca prawie zawsze będą oznaczone duchami, które możesz uruchomić, jeśli nie jesteś pewny kierunku dalszego podążąnia. Po dotarciu na metalowy mostem w wielkim pomieszczeniu idź przed siebie i przeskocz jeszcze kilka platform. Uruchomiona zostanie symulacja, w której będziesz musiał odeprzeć ataki pojawiających się nieprzyjaciół.

Jeśli w punkcie startowym, podczas symulacji, zacznie się robić gorąco, warto ruszyć przed siebie i chować się w budynkach lub skakać po ich dachach. W niektórych pomieszczeniach uzupełnisz też bardzo ważne na tym etapie granaty.

To typowy przykład obrony przed coraz silniejszymi falami wrogów, znany z innych wirtualnych strzelanin. Najważniejszą rolę odegrają tu granaty, które uzupełnić możesz albo w punkcie startowym, albo w niektórych pomieszczeniach areny. Dotarcie tam może być jednak trudne i bardzo ryzykowne. W pewnym momencie w punkcie startowym otworzy się luka, przez którą będziesz mógł uciec z kopuły symulacyjnej. Podążaj dalej po rurach, a po chwili uruchomi się ostatnia część zadania.


Odzyskanie Tytana

Wędruj dalej jedyną możliwą ścieżką, aż dotrzesz do panelu. Wykonaj na nim interakcję, aby z dwóch wielkich kolumn wysunęły się przeszklone, niebieskie pojemniki. To właśnie po nich będziesz musiał kontynuować swoją wędrówkę.

Podczas wspinaczki bądź ostrożny i staraj się nie runąć w przepaść.

Na szczycie wbiegnij na podłogę wykonaną z podświetlonych na niebiesko heksagonów, czyli sześciokątnych figur geometrycznych. Likwiduj kolejnych nieprzyjaciół, aż dotrzesz do przepaści. Na drugą stronę przedostaniesz się biegnąć po poruszającej się platformie. Uruchomienie ducha podpowie ci w jakim momencie powinieneś rozpocząć ten proces.

W końcu dotrzesz na kolejną symulacyjną arenę, gdzie czekać na ciebie będzie BT-7274, twój Tytan. Twoim zadaniem jest ucieczka z placówki testowej, co będzie wiązało się z koniecznością pokonania wielu nieprzyjaciół po drodze. Będą to walki nieco trudniejsze, gdyż będziesz napotykał słabsze Tytany, czasami w grupach. Pozostawaj więc w ciągłym ruchu.


Spis treści: Titanfall 2 - Poradnik, Solucja

Następnie: Titanfall 2 - Skutek i przyczyna

Zobacz też: Titanfall 2 - Hełmy pilotów: W paszczę otchłani


Walka z bossem - Ash

Gdy już prawie ci się uda uciec, natraficie na ostatni problem, Ash. Sama nie byłaby pewnie dużym zagrożeniem, gdyby nie fakt, że wsiądzie do całkiem niezłego Tytana, z którym stoczymy walkę.

Ash preferuje walkę w zwarciu, kluczowe będzie zatem wykorzystanie pakietu wyposażenia Osiłek, dzięki czemu wzbijesz się na chwilę w górę.

Arena jest dość trudna, gdyż nie obfituje w zbyt wiele osłon czy poziomów. Dodatkowo, Ash będzie preferować walkę w zwarciu, dlatego kluczowa w obronie może być tarcza, a także unoszenie się do góry i przeprowadzanie ataku z powietrza. Niestety, nie będziesz na tyle szybki, aby uciec od każdego ataku przeciwnika. Ważne jest więc szybkie podnoszenie zielonych apteczek regenerujących zdrowie Tytana. Będą pojawiać się w losowych miejscach.

Ostatnią fazą walki, gdy już wykorzystasz minimum raz rdzeń wzlotu, dostępny tylko z powietrza, będziesz musiał dobić wrogiego Tytana ręcznie. Pamiętaj, że w tym momencie również możesz być zaatakowany, dlatego jeśli masz minimalną ilość energii, poczekaj chwilę, aż się zregeneruje. Po udanej walce podążaj dalej, aż wespniesz się po ukośnej podłodze, a misja dobiegnie końca.

Komentarze