Skip to main content

Titanfall 2 - Skutek i przyczyna

Manipulujemy czasem, aby poznać historię majora Andersona.

Na samym początku zadania będziesz świadkiem pewnych anomalii związanych z upływem czasu. Podążaj śmiało przed siebie, ignorując tymczasowe omamy. Czasami, jeśli nie będziesz wiedział, co dalej zrobić, należy obrać odwrotny kierunek, niż ten, w którym zmierzałeś na samym początku.

Wnętrza budynku będą wyraźnie zniszczone, jednak podczas cofania się w czasie będziesz świadkiem tego, jak wyglądały wcześniej. Od czasu do czasu będziesz też musiał likwidować dzikie mutanty czy innych przeciwników, jednakże początkowe fragmenty rozgrywki nie obfitują jednak w wielkie strzelaniny.

Skutek i przyczyna to misja, w której w końcu spotkamy majora Andersona. Niestety, okaże się, że mężczyzna nie żyje. Gdy dotrzesz do wielkiej auli, wskocz przez pomarańczowy otwór w ścianie i podążaj dalej kładką w dół. W pewnym momencie wyjdziesz na zewnątrz, gdzie powinieneś zeskoczyć na najniższy poziom.


Odszukanie majora Andersona

Po znalezieniu się na poziomie gruntu zauważysz swojego Tytana. Po krótkim dialogu mech wprowadzi cię w dalsze detale, a ty będziesz musiał odnaleźć zwłoki majora Andersona. Udaj się w tym celu do wielkiego pomieszczenia po prawej stronie, które jest głównym holem recepcji.

Tutaj znajdziesz majora Andersona. A przynajmniej jego połowę. Druga znajduje się piętro wyżej.

W środku zauważysz zwisające z sufitu zwłoki. Podejdź do nich, po czym pozyskaj hełm poszukiwanej postaci. Teraz udaj się do BT-7274, który udzieli ci dalszych wskazówek. Od tej pory okazjonalnie będziesz mógł spoglądać na hologramy przedstawiające ostatnie chwile z życia i misji majora Andersona.

W ten właśnie sposób przejmiesz odpowiedzialność za misję specjalną o kodzie 2-1-7. Będziesz potrzebował urządzenia nadgarstkowego Andersona, dzięki któremu sam będziesz mógł manipulować czasem. Funkcja urządzenia będzie przenosiła cię wstecz, do wydarzeń, gdzie mężczyzna jeszcze żył.

Tytan zapewni ci dotarcie do drugiej części kompleksu. Wykonaj interakcję na linie, po czym przemierzaj kolejne korytarze budynku, walcząc z dzikimi zwierzętami lub strażnikami, w zależności od tego, który etap czasowy się włączy w danej chwili. W pewnym momencie nastąpi przerwa w zadaniu, a ty dotrzesz do miejsca, gdzie znajduje się druga część majora Andersona.

Od momentu pozyskania urządzenia nadgarstkowego majora, będziesz mógł manipulować czasem.

Od tego momentu, gdy natkniesz się na jakieś niebezpieczeństwo, będziesz mógł użyć alternatywnego czasu. Wędrówka przez następne pomieszczenia jest prosta i nie jest zbudowana na bazie labiryntu. W każdym momencie, gdy nie będziesz pewny jak dotrzeć dalej, na przykład ze względu na ogień lub lasery, po prostu zmień czas, a wszystko stanie się prostsze.


Przeszukanie kompleksu i zebranie informacji

W pewnym momencie dotrzesz do czterech automatycznych wieżyczek. Aby dostać się w ich rejon, wybierz aktualny czas, wejdź do pomieszczenia z panelem, wróć do poprzedniego i aktywuj komputer. Ponownie wróć na korytarz z wieżyczkami, wbiegnij wprost na nie i błyskawicznie wróć do aktualnego czasu i przebiegnij po ścianach na drugą stronę pomieszczenia, tak jak na poniższym obrazku.

Chociaż wygląda to strasznie, przebiegnięcie po ścianach na drugą stronę to jedyna droga do celu.

Obróć się, a następnie korzystając z lin i biegania po ścianach, wspinaj się stopniowo na wyższe poziomy. W pewnym momencie dotrzesz do charakterystycznego pomieszczenia, gdzie zostanie odtworzony kolejny dziennik Andersona. Kolejne etapy do przejścia będą charakteryzowały się uruchamianiem panelów i omijaniem laserów za sprawą aktualizacji czasu.

Podążając przez kolejne etapy będziesz natykał się na następne dzienniki majora, walcząc przy okazji z dzikimi mutantami lub strażnikami, w zależności od wybranego czasu. Po przejściu korytarzem z napisem Cryo Storage, pnij się na wyższe poziomy, omijając lasery.

W końcu dotrzesz do wielkiego pomieszczenia pełnego platform. Niektóre z nich są dziurawe, a niektóre zabudowane. Rozkład platform zmieni się, gdy zmienisz czas. Przeskakuj pomiędzy kolejnymi platformami zmieniając w międzyczasie czas. Musisz to robić w odpowiednich momentach, aby nie runąć w przepaść.

Jeśli nie wiesz, którędy powinieneś kontynuować podróż, skorzystaj z opcji wyświetlenia ducha. Nie zapominaj także o możliwości zmiany czasu.

Zmierzając dalej trafisz na linę pod napięciem. Wróć do właściwego czasu, aby z niej skorzystać, a gdy będziesz na jej końcu, ponownie szybko zmień czas, aby uniknąć śmierci w płomieniach. Kolejne etapy będą polegać na przebieganiu nad przepaścią i biegu po jednej ścianie. To jednak będzie za mało, aby dostać się na drugą stronę, więc będziesz musiał przeskakiwać na drugą, którą aktywujesz zmieniając czas.


Spis treści: Titanfall 2 - Poradnik, Solucja

Następnie: Titanfall 2 - Nadajnik

Zobacz też: Titanfall 2 - Hełmy pilotów: Skutek i przyczyna


W końcu dotrzesz do panelu, który po aktywacji sprawi ci kolejne przejście. Przebiegnij po ścianie na drugą stronę, po czym zmierzaj do kolejnych pomieszczeń. Przemierzając komnaty z laserami będziesz musiał w pewnym momencie wskoczyć do szybu z ogniem. Zanim jednak się z nim zetkniesz, będziesz musiał zmienić czas. Wówczas wlecisz prosto w wentylator, ale zanim się to stanie, jeszcze dwa razy powinieneś szybko zmienić czas, aby uniknąć śmierci.

Szybka zmiana czasu podczas spadania w szybie wentylacyjnym to klucz do przeżycia.

Za chwilę dotrzesz do pomieszczenia, gdzie odtworzony zostanie ostatni dziennik majora Andersona. Wskocz na dziwne projekcje w środku pokoju i zmierzaj schodami z prawej strony, aż dotrzesz do drzwi z napisem IMC. Aktywuj je, po czym podążaj dalej do recepcji. Rozpraw się z zastanymi tam nieprzyjaciółmi, korzystając z cofnięcia czasu.

Wyjdź z recepcji, po czym spotkaj się ze swoim Tytanem. Zasiądź za jego sterami, a następnie rozpraw się z zastanymi mechami, po czym wejdź do pomieszczenia z napisem Reactor Facility. Zmień czas, aby przejść przez lasery, a następnie użyj terminala. Zanim wyjdziesz z pomieszczenia, zabierz nowy pakiet uzbrojenia o nazwie Kationa.

Teraz podążaj w kierunku znacznika misji, likwidując kolejnych nieprzyjaciół. Po wyjściu z Tytana będziesz przemierzał kolejne platformy, które zostały zawieszone w przestrzeni z powodu zatrzymanego czasu. W pewnym momencie dotrzesz do świetlistego, niebieskiego punktu, na którym wykonasz interakcję, aby przeskanować Arkę. Po krótkim przerywniku filmowym misja dobiegnie końca.

Zobacz także