Skip to main content

Sniper Ghost Warrior 3 - zdolności: Snajper, Duch, Wojownik

Opis wszystkich zdolności.

Nowo poznane zdolności nie zmieniają diametralnie rozgrywki. Część z nich będzie dla ciebie nieprzydatna, a część zauważalna tylko w wybranych sytuacjach. Jednakże warto poświęcić chwilę i przemyśleć rozwój swojej postaci. Przede wszystkim dobieraj zdolności do sposobu podejścia do rozgrywki.

Zdolności są podzielone na trzy grupy: Snajper, Duch i Wojownik - odzwierciedlające drogę do wykonania celu misji. Każda grupa podzielona jest na trzy poziomy. Zdolności z wyższego poziomu odblokować można, jeżeli wykupiłeś co najmniej dwie zdolności niższego poziomu. Oprócz tego zdolność można odblokować zdobywając określoną ilość punktów (1 poziom - 2 pkt., 2 poziom - 4 pkt. i 3 poziom - 8 pkt.).

Punkty zdolności otrzymuje się za zdobycie 1000 punktów doświadczenia (PD), które zdobywa się wykonując czynności związane z daną grupą zdolności. PD związane z grupą Snajpera otrzymuje się przede wszystkim za likwidację przeciwników z broni snajperskiej. Bonus otrzymuje się za zabójstwa powyżej 200m.

Jeżeli chcesz rozwijać grupę zdolności Duch należy eliminować wrogów za pomocą noża i broni bocznej, a także z badać ślady i tropy. Natomiast na grupę zdolności Wojownika składa się zdobywanie PD za: używanie broni dodatkowej, serie zabójstw oraz czynności związane z dronem.

Ekran Zdolności.

Zdolności Snajpera

Poniżej przedstawiamy wszystkie zdolności związane z drzewkiem snajpera.

  • Kamerzysta (1 poziom) - Stożek wizji kamer przemysłowych jest widoczny w trybie zwiadowczym - przydatna zdolność na początku gry, dopóki nie odblokujesz modułu hakerskiego do drona umożliwiający hakowanie kamer.
  • Echolokacja (1 poziom) - Umiejętność „widzenia w trybie zwiadowczym dźwięków takich jak kroki czy głosy wrogów - zdolność przydatna ze względu „widzenie” kroków zbliżającego się przeciwnika, co pomaga odpowiednio wcześniej przygotować się do starcia lub ucieczki.
  • Zbieracz (1 poziom) - Zdobywasz 50% większy łup - ważna zdolność jeżeli zależy ci na odblokowaniu wszystkich elementów ekwipunku i korzystasz z Warsztatu.
  • Mistrz Zen (2 poziom) - W czasie celowania możesz wstrzymać oddech o 50% dłużej - zdolność szczególnie ważna jeżeli grasz jako snajper; wstrzymując oddech masz więcej czasu na oddanie strzału.
  • Zbieracz (2 poziom) - W trybie zwiadowczym wykrywacz skrzynki z łupem przez ściany (15 m zasięgu) - zdecydowanie warte polecenia osobom, którym zależy na dostrzeżeniu i zebraniu wszystkich łupów.
  • Pilot drona (2 poziom) - Odblokowuje dodatkowe miejsce na moduł drona - jeżeli często używasz drona i chcesz wykorzystać jego wszystkie moduły, to warto zainwestować punkty w tą zdolność.
  • Strzelec wyborowy (3 poziom) - Przeładowujesz karabin o 20% szybciej - nieprzydatna umiejętność ze względu na dosyć dużą pojemność magazynka karabinów snajperskich; broń snajperska to nie karabin szturmowy i nie ma potrzeby ciągłego przeładowywania.
  • Zmysł drapieżnika (3 poziom) - W trybie zwiadowczym widać przez ściany sylwetki oznaczonych wrogów - bardzo przydatna zdolność, dzięki której dostrzeżemy ukrywających się przeciwników.
  • Snajperski (3 poziom) - W trybie zwiadowczym widać linie wzroku snajperów - średnio przydatna umiejętność; z jednej strony widzimy linie wzroku snajpera, a z drugiej snajperów przeciwnika nie ma, aż tak wielu i likwidujemy ich zazwyczaj na samym początku misji.

Zdolności Ducha

Poniżej przedstawiamy wszystkie zdolności związane z drzewkiem ducha.

  • Kieszonkowiec (1 poziom) - Automatycznie zbierasz łup z ciał wrogów zabitych w zwarciu - zdolność może zainteresować osoby, które często likwidują po cichu przeciwników za pomocą noża i nie chce im się podnosić łupów z poległych wrogów.
  • Zdolny twórca (1 poziom) - Robienie pułapek wymaga mniej zasobów - przydatna zdolność tylko dla graczy używających pułapek.
  • Skóra z żelaza (1 poziom) - O 25% mniejsze obrażenia od wybuchów -nieprzydatna umiejętność ze względu na niskie i rzadkie zagrożenie materiałami wybuchowymi i granatami.
  • Sanitariusz (2 poziom) - Przedmioty lecznice dodają dodatkowy segment zdrowia, a apteczki są zaznaczone na mapie - tą zdolnością zainteresować się powinni głównie gracze zainteresowani otwartą walką.
  • Zjawa (2 poziom) - Chodzenie i skakanie wywołuje o 50% mniej hałasu - odwrotnie do zdolności Sanitariusz, tą zdolnością zainteresować się powinni głównie gracze zainteresowani cichym podejściem.
  • Wytrzymałość (2 poziom) - Dodatkowy segment paska zdrowia - także przydatna zdolność dla graczy preferujących otwartą walkę, chociaż zdrowia nigdy nie za dużo i dla skrytobójców.
  • Pełzacz (3 poziom) - Poruszanie się w kuckach jest teraz o 20% szybsze -przyrost szybkości poruszania się w pozycji kucającej nie jest szczególnie zauważalny, chociaż dla graczy preferujących ciche podejście ten skromny bonus może być przydatny.
  • Pająk (3 poziom) - Wspinanie się jest o 20% szybsze - raczej nieprzydatna umiejętność ze względu na niski przyrost oraz nieczęste wykorzystanie w grze umiejętności wspinania się.
  • Seryjny zabójca (3 poziom) - Nieograniczone serie zabójstw w walce w wręcz - przydatna zdolność jeżeli zależy ci na zwiększeniu otrzymywanych punktów doświadczenia za walkę wręcz.

Spis treści: Sniper Ghost Warrior 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Sniper Ghost Warrior 3 - interfejs, kryjówka, umiejętności zwiadowcze


Zdolności Wojownika

Poniżej przedstawiamy wszystkie zdolności związane z drzewkiem wojownika.

  • Zmyślny (1 poziom) - Tworzenie nabojów wymaga mniej zasobów -przydatna zdolność jeżeli korzystamy z Warsztatu w celu tworzenia amunicji.
  • Biegacz (1 poziom) - Wolniej tracisz siły - zdolność szczególnie zauważalna podczas przemierzania świata gry na pieszo; postać może dłużej biec bez odpoczynku (pasek wytrzymałości wolniej wyczerpuje się).
  • Pakowna kieszeń (1 poziom) - Niesiesz dodatkowy magazynek do karabinów sztormowych - warto zaopatrzyć się w tą zdolność jeżeli często prowadzisz otwartą walkę, w innym przypadku nie jest to przydatna zdolność.
  • Muł (2 poziom) - Odblokowuje dodatkowe miejsce na gadżet - zainteresuj się tą zdolnością jeżeli korzystasz z wielu gadżetów.
  • Tańsze zakupy (2 poziom) - Lepsze ceny przy zakupie amunicji w sklepach - średnio przydatna zdolność, ze względu na to, że amunicję można wykonać w Warsztacie lub zebrać z ciał poległych przeciwników, a na ciągły brak waluty nie można narzekać.
  • Zwinne dłonie (2 poziom) - Szybsze przeładowywanie - przydatność podobna do zdolności Pakowna kieszeń.
  • Muł (3 poziom) - Odblokowuje dodatkowe miejsce na gadżet - zainteresuj się tą zdolnością jeżeli korzystasz z wielu gadżetów.
  • Odporność (3 poziom) - Dodatkowy segment paska zdrowia - większy poziom zdrowia szczególnie przyda się graczom toczącym walkę bezpośrednią.
  • Berserker (3 poziom) - Gdy zostaje ci jeden pasek zdrowia, przez 20 sekund masz nieograniczone siły - w sytuacjach kiedy wróg wykryje twoja pozycje i musisz toczyć otwarta walkę, zdolność ta może niejednokrotnie uratować ci skórę.

Zobacz także