Skip to main content

„To idiotycznie proste”. Swen Vincke zdradził sekret sukcesu najlepszej gry tego roku

Przewidział też, jakie gry zwyciężą w kolejnych latach.

Szef studia Larian - Swen Vincke - pojawił się na tegorocznej gali The Game Awards nie po to, aby nagrodę odebrać, lecz przyznać. Deweloper wykorzystał okazję, by powiedzieć kilka słów o zmianie, jaką chciałby zobaczyć w branży.

Oczywiście, jak można było się spodziewać, Vincke nie gryzł się w język, gdy mówił o przyczynach sukcesu Gry Roku 2024. Jak wyznał, tajemnicza wyrocznia powiedziała mu również o tym, jakie produkcje zwyciężą w kolejnych latach. Jego zdaniem przepis na sukces w branży jest tak prosty, że aż głupi - wprowadzenie go w życie wymaga jednak zmian na szerszą skalę.

- Wyrocznia powiedziała mi, że Gra Roku 2025 zostanie stworzona przez studio, które odkryło sposób na to, jak dostać się tutaj, na tę scenę - przemawiał Vincke. - To idiotycznie proste, ale jakimś sposobem ciągle się o tym zapomina. To studio stworzy grę, w którą samo chciałoby zagrać.

- Stworzy coś, czego nie było wcześniej na rynku. Nie zrobi tego, żeby zwiększyć swoje udziały. Nie zrobi tego, by przysłużyć się marce. Nie będzie też musiało osiągać arbitralnych celów sprzedażowych ani martwić się o zwolnienia - dodał.

Pełna wypowiedź Vinckego.Zobacz na YouTube

Oczywiście Vincke zdaje sobie sprawę z tego, że jednym z celów twórców Astro Bota było to, aby zarobić pieniądze. W swojej wypowiedzi chciał po prostu podkreślić fakt, że studio Asobi stworzyło grę ze szczerych chęci, a nie potrzeby wpasowania się w jakąś modę.

- Ludzie odpowiedzialni za projekt zabronią [deweloperom - dop. red] upychać w grze czegokolwiek, czego jedynym celem byłoby zwiększenie przychodów, ale co by jej nie służyło. Nie będą traktować swoich pracowników jak liczb w arkuszu kalkulacyjnym, a swoich graczy jak użytkowników do wykorzystania - dodał.

Asobi podjęło ryzyko, które - jak dziś już wiemy - zdecydowanie się opłaciło. Astro Bot nie tylko wywalczyło sobie nagrodę Gry Roku, ale i sprzedało ponad 1,5 mln egzemplarzy w dwa miesiące od premiery.

Zobacz także