Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scorn - Akt 2: pustynia i wejście do wieży

Jak odnaleźć drogę, jak rozwiązać zagadkę z cylindrycznym kluczem.

Po ukończeniu pierwszego etapu gry, pora na następny. Początek drugiego aktu gry Scorn daje chwilę wytchnienia. Trzeba przejść przez jałową pustynię rodem z obrazów Zbigniewa Beksińskiego, a przez całą drogę towarzyszyć nam będzie poczucie osamotnienia i - być może - melancholii.


Na tej stronie:


Pustynia i wejście do wieży

  • Pustynia to pierwsza część drugiego rozdziału. Czeka tu nas długi spacer we mgle, ale droga jest prosta - nie ma rozwidleń, przeszkód ani przeciwników. Wystarczy iść przed siebie tak, jak prowadzi droga.
  • Po jakimś czasie dotrzesz do tajemniczej budowli z wieżą. Miń budynek z prawej strony, aż zobaczysz wejście oznaczone bioluminescencyjnymi światłami.
  • Wejdź do środka i podążaj za ścieżką. W pewnej chwili wyjdziesz z korytarza na półotwartą przestrzeń. Na niebie widoczna będzie charakterystyczna konstrukcja.
  • Wejście do właściwej części budynku jest tuż obok korytarza, który tu prowadził. Wejdź do środka.
  • W ciemnym pomieszczeniu z roletami i naroślami trzymaj sie prawej strony.
  • Podążaj za scieżką wzdłuż balustrady, na razie nie skręcaj w żadne odnogi. Na końcu drogi znajdziesz się w miejscu z drzwiami i dziwną maszyną.

  • Zamknięte drzwi i pierwsza zagadka z kluczem

  • Po lewej leży ciało (1), przy którym znajdziesz klucz potrzebny do rozwiązania głównej zagadki tego obszaru. Obok niego stoi maszyna (2), na której należy od razu użyć znalezionego klucza oraz drzwi (3), które otworzymy na samym końcu tego rozdziału.
  • Po podniesieniu dziwnego klucza, aktywuj maszynę znajdującą się na ścianie tuż obok. Trzeba rozwiązać prosta zagadkę - to pierwszy z czterech podobnych mechanizmów. Każdy następny będzie odrobinę trudniejszy.
  • Zadanie polega na zablokowaniu trzech wewnętrznych okręgów przy pomocy bolca. Zaczynamy od zewnętrznego kręgu w pozycji (4), następnie „łapiemy” środkowy krąg z pozycji (5) i wewnętrzny z pozycji (6). Na końcu ustawiamy klucz w pozycji pionowej (7).
  • Po rozwiązaniu tej prostej zagadki, cofnij sie w kierunku wejścia, wypatrując po prawej stronie pomieszczenia z wielkimi czerwonymi „jajnikami”.
  • Wejdź do środka i użyj klucza na piedestale w środkowej części pomieszczenia, by rozpocząć kolejny etap drugiego rozdziału Scorn.

Następnie: Akt 2: Zagadka z „jajnikami”, poczwórny klucz, ruchome korytarze

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 1: kolumna z wypustkami, pierwsza broń

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze