Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scorn - Akt 2: zagadka z „jajnikami”, poczwórny klucz, ruchome korytarze

Gdzie znaleźć fragmenty klucza, jak zatrzymać wiatrak, jak oczyścić przejście.

Po zdobyciu cylindrycznego klucza, pora na zagadkę z charakterystyczną, czerwoną biomaszyną. Będzie wymagało to odwiedzenia kilku pomieszczeń i rozwiązania paru pomniejszych łamigłówek. Ten poradnik pomoże zrobić to szybko i sprawnia.


Na tej stronie:


Winda i druga część klucza

  • Mamy juz jedną z czterech części klucza. Potrzebujemy jeszcze trzech, by ukończyć ten etap.
  • Podejdź do cokołu w centralnej części pomieszczenia z „jajnikami”. Składa się on z dwóch części - ta po lewej na razie pozostanie nieaktywna. Aktywuj piedestał po prawej, by otworzyć przejście do windy po lewej.
  • Skorzystaj z windy na lewo od „jajników”, by wjechać na wyższe piętro.
  • Po wyjściu z windy od razu skieruj się w prawo (zobaczysz stwora na suficie), a kawałek dalej - znowu w prawo i do korytarza przypominającego rurę lub kanał rodny.
  • Skorzystaj z przełącznika, by zbudowac przejście między korytarzami. Widać trzy oznaczone zielonym światłem przejścia. Zacznij od środkowego.
  • Idź powstałą ścieżką, mijając wielki wiatrak. Kiedy zobaczysz stwora uciekającego po ścianie - wejdź za nim w wąski korytarz.
  • W końcu znajdziesz się w jasnym pomieszczeniu z czymś, co wygląda jak martwy „jajnik” widziany piętro niżej. Od razu skieruj sie w lewo, gdzie znajdziesz szerokie przejście.
  • Na jego końcu widac minięty przed chwilą wiatrak oraz urządzenie z trzema przewodami. Odłącz je (kolejność dowolna), by zatrzymać wiatrak i otworzyć przejście.
  • Wróć z powrotem na dół do miniętego wcześniej wiatraka. Po drodze przywitaj się z nowym znajomym i podnieś broń.
  • Można teraz przejść między łopatami wiatraka. Idź dalej tym korytarzem, az dotrzesz do pomieszczenia z urządzeniem, w które można włożyc klucz.
  • Mechanizm działania jest podobny do poprzedniej maszyny, ale tym razem kręgi obracają się i trzeba wyczuć odpowiedni moment, by zablokować je bolcem.
  • Kolejność wygląda następująco: zewnetrzny krąg - pozycja (1), środkowy krąg - pozycja (2), wewnętrzny krąg - pozycja (3). Na koniec ustaw zamek w pozycji pionowej (2).

    Trzecia część klucza

  • Mamy już dwie z czterech częsci klucza. Odwróć się do tyłu - po lewej stronie, przed schodami, jest mała winda. Skorzystaj z niej, by zjechać na dół.
  • Po wyjściu z windy skorzystaj najpierw ze znajomego urządzenia z rękawem, by zyskać klucz mocowany na dłoni.
  • Następnie podejdź do cokołu blizej drzwi i aktywuj go trzymając w ręce broń. Otworzy się przejście, którym można wrócić do głównego pomieszczenia z czerwonymi „jajnikami”.
  • W komnacie z „jajnikami” ponownie skorzystaj z windy, by wrócić piętro wyżej do sterowania ruchomymi korytarzami w kształcie rur.
  • Tym razem wybierz ścieżkę po lewej.
  • Kontynuuj wzdłuż korytarza, szukając po prawej stronie wejścia do pomieszczenia z kolejnym fragmentem klucza i obrotowym zamkiem.
  • Kolejność jest następujaca: zewnętrzny krąg - pozycja (4), środkowy krąg - pozycja (5), wewnętrzny krąg - pozycja (6). Na koniec ustaw zamek pionowo (7).

    Pompa i ostatnia część klucza

  • Odwróć się teraz w tył - na wprost wyjścia zobaczysz kolejne małe pomieszczenie z cokołem, którego można użyć. Podejdź do niego i odsuń zwłoki na bok.
  • Możesz teraz uruchomić cokół. Urzadzenie steruje rurą piętro niżej. Rura pompuje kwas, który można wykorzystac do oczyszczenia trzeciego, zablokowanego ciałami przejścia w pomieszczeniu z ruchomymi korytarzami.
  • Przesuń rurę na pozycję (8), aktuwuj pompę przyciskiem akcji i poczekaj na oczyszczenie przejścia.
  • Możesz teraz wrócić do głównego korytarza, a z niego w prawo - do sterowania ruchomym przejściem. Wybierz oczyszczone przed chwila przejście nawprost.
  • Kontynuuj korytarzem do następnego pomieszczenia. Znajdziesz ostatni fragment klucza i obrotowy zamek.
  • Tym razem będzie nieco trudniej - połowa tarczy jest zasłonięta. Na szczęćcie w momencie, gdy dany krąg znajduje się we właściwym miejscu, słychać specjalne kliknięcie.
  • Kolejność prezentuje się tak: zewnetrzny krąg - pozycja (9), środkowy krąg - pozycja (10), wewnętrzny krąg - pozycja (11). Na koniec ponownie ustaw klucz w pozycji pionowej (12).
  • Wróć na dół do sterowania ruchomymi korytarzami. Tym razem wybierz przejście najbardziej na lewo.
  • Korzystając z tej ścieżki, dotrzesz wprost do pomieszczenia z czerwonymi „jajnikami”.
  • Można teraz użyć klucza na piedestale, by odblokować kolejną zagadkę. Po jej rozwiązaniu, wejdziesz w posiadanie klucza/pilota do drzwi zamkniętych zamkiem z sześcioma lampkami i zakończysz ten rozdział Scorn.

Następnie: Akt 2: Zagadka z obrotowym cylindrem, klucz/pilot, koniec aktu

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 2: pustynia i wejście do wieży

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze