Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Monster Hunter World - kantyna, posiłki, rożen

Wszystko na temat przygotowywania posiłków i ich właściwości.

Kantyna, jeden z obiektów w Asterze, służy do zamawiania i przygotowywania posiłków, które mają na celu wzmocnić naszego bohatera przed wyruszeniem na misję. Kuchnią zarządza Miuskularny Kucharz. Odwiedź go, by dowiedzieć się więcej o zarządzanym przez niego obiekcie.

Na mapie Astery zaznaczono lokalizację Kantyny.


Kantyna - zamawianie posiłków

Podstawową funkcją Kantyny jest zakup lub przygotowywanie posiłków, które wzmacniają statystyki. Zanim jednak zdecydujemy, które danie zamówić, należy wybrać jedną z trzech form zapłaty:

  • Zapłać pieniędzmi - najprostszy sposób zapłaty za posiłek. Posiadane złoto widoczne jest w górnym, prawym rogu ekranu (1), a koszt posiłku zawarty jest w tabeli: Metody płatności (2);
  • Zapłać punktami - podobna opcja co powyższa, ale zamiast pieniędzmi, płacimy punktami badawczymi (3);
  • Zapłać talonem - jeśli posiadasz talon, który jest wydawany jako codzienna premia za logowanie się do gry, możesz nim zapłacić za posiłek. 1 talon równy jest jednemu posiłkowi. Jednak, ze względu na rzadkość tego przedmiotu, szkoda go zużywać na zakup dania, lepiej zostawić go do innych zastosowań (można wykorzystać jako modyfikator dodatkowej nagrody po wykonanym zadaniu).

Zjadając danie, przed rozpoczęciem zadania, zwiększymy pasek wytrzymałości i/lub zdrowia naszego bohatera oraz - w zależności od posiłku - również i koleżkota. Przyrost atrybutów widoczny jest w oknie: Efekty posiłków (4). Natomiast z pola: Efekty składników (5) dowiemy, jaką premię uzyskamy, na przykład do ataku lub obrony.

Ekran zamawiania posiłku w Kantynie.

Możliwe jest również przygotowanie posiłku samemu. W tym celu najpierw decydujemy, czy chcemy zapłacić za niego pieniędzmi, czy puntami badawczymi. Następnie w oknie: „Menu” wybieramy opcję: „Własny półmisek” / „Stwórz własny posiłek”. W kolejnym oknie dodajemy składniki (maksymalnie cztery) spośród trzech zakładek: mięsa, ryby i warzywa. Efekty posiłków będą się zmieniać w zależności od wybranych produktów.

Kiedy będziemy zadowoleni z receptury, potwierdzamy zamówienie. W ten sposób posiłek przez nas przygotowany zostanie zapisany (w grze nazwano to Ulubionym półmiskiem), i w dowolniej chwili możemy go zamówić.

Efekty zjedzonego posiłki przestaną działać, jeśli zadanie zostanie zakończone, powrócisz z ekspedycji lub zemdlejesz.

Kantyna oferuje jeszcze jedną funkcję. Mianowicie, jest to Pieczeń. Mając przy sobie lub w skrzyni na przedmioty wymagane składniki (grzyby, skóry, ogony potworów) i inwestując punkty badawcze, możemy zlecić przyrządzenie Pieczeni. Będzie gotowa, gdy powrócimy do Kantyny po wykonaniu kolejnego zadania. Otrzymamy produkty do spożycia, w tym najczęściej prowiant, którego możemy użyć, by odnowić natychmiast wytrzymałość.

Warto pamiętać, że z dobrodziejstw Kantyny można również korzystać w obozie w każdej lokacji. Obiekt ten umiejscowiony jest w sąsiedztwie namiotu.

Co jakiś czas Miauskularny Kucharz będzie miał dla ciebie zadanie Opcjonalne. Wykonując je, pomożesz w rozbudowie kuchni, dzięki czemu pojawią się nowe posiłki w Kantynie.

W każdym obozie znajduje się miejsce, gdzie można zamówić posiłek.


Rożen

Można również przygotować szybki posiłek, bez korzystania z Kantyny, dzięki podręcznemu zestawowi do pieczenia mięsa (Rożen). Aktywując funkcję Rożna można upiec stek, który zwiększy naszą wytrzymałość.

Musimy pamiętać, żeby w odpowiednim momencie zdjąć z rusztu mięso, gdyż w innym przypadku spalimy stek. Stopień wysmażenia mięsnego dania ma znaczenie. Najlepsze efekty przyniesie dobrze wysmażony stek, który dłużej utrzymuje wytrzymałość na maksymalnym poziomie.

Read this next