Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lies of P - Galeria Wielkiej Wystawy

Odwiedzamy Wielką Wystawę.

Kontynuujemy przygodę w Lies of P. Po udanej przeprawie przez Pasaż Lorenziniego czeka na nas nowa lokacja - Wielka Wystawa.


Na tej stronie:


Galeria Wielkiej Wystawy

Stojąc przy Stargazerze będziesz mieć do wyboru trzy przejścia. Idąc w lewo (1) otworzysz główne drzwi budynku, które były zamknięte z drugiej strony. Z prawej znajduje się skrót, który póki co jest zablokowany, dlatego przejdź prosto (2).

Spotkasz tam nowy rodzaj marionetki, która posiada piły i wiertła. Jest dość wytrzymała, więc staraj się zachować ostrożność i blokować jej ataki. Gdy ją pokonasz, przejdź dalej schodami po prawej.

Dojdziesz do przejścia z trzema stacjonarnymi marionetkami oraz opancerzoną marionetką z tarczami. Najlepiej będzie poczekać, aż duży przeciwnik zawróci, a potem szybko zniszczyć pozostałych wrogów za pomocą ataków z dystansu - przedmiotami do rzucania lub ręką legionu Sokole Oczy.

Po zabiciu marionetek przejdź dalej skręć w prawo. Na balkonie pojawi się międzywymiarowy motyl, z którego wypadnie korba techniki. Znajdują się tam również dwie drabiny.

Na dole (3) znajduje się wytrzymały przeciwnik z elektrycznym toporem, jednak warto tam zejść - po jego zabiciu otrzymasz amulet siły. Jest tam również skrzynia z kwarcem oraz brama otwierająca skrót do głównego wejścia do galerii. Gdy już uporasz się ze wszystkim, wejdź drabiną na górę (4).

Po wejściu na górę przejdź dalej. Znajdziesz się na sufitowych belkach budynku, gdzie stoją dwie stacjonarne marionetki. Ponownie, pokonaj je z dystansu lub szybko do nich podbiegnij, ale uważaj, by nie spaść na dół.

Zanim przejdziesz dalej, zejdź po drabinie (5). Spotkasz tam Belle, kobietę która poprosi cię o oczyszczenie drogi, by mogła uciec z Wystawy. Następnie wróć na górę.

Musisz ominąć opancerzoną marionetkę, by przejść dalej. Najlepiej będzie sprowokować ją do podejścia. Poprowadź ją tak, by przeszła na jeden z boków po czym szybko przebiegnij przez belkę i skręć w prawo (6), a następnie zejdź po drabinie. Pociągnij za znajdującą się na dole dźwignię, by odblokować kolejny skrót, po czym skręć w lewo.

Dojdziesz do pomieszczenia z zamkniętą bramą (7), za którą znajduje się spotkana już wcześniej marionetka z piłami i wiertłami. Gdy podejdziesz bliżej, wyważy ona bramę i cię zaatakuje. Bądź ostrożny, bo dwie marionetki z wystawy po prawej również się uaktywnią.

Gdy je pokonasz, po lewej (8) znajdziesz kolejną marionetkę z wiertłami, która strzeże skrzynki z mechanizmem legionu. Po przeciwnej natomiast stoi marionetka, która wybuchnie, gdy podejdziesz podnieść leżący obok niej przedmiot, zachowaj więc czujność.


Zagadka Arlecchino

Przejdź dalej. Dotrzesz do dzwoniącego telefonu - odbierz go, a usłyszysz znanego już Arlecchino. Otrzymasz od niego kolejną zagadkę, na którą poprawną odpowiedzią jest jajko. W nagrodę za poprawną odpowiedź otrzymasz podpowiedź od Króla Zagadek, która mówi, by „sprawdzić opuszki oziębłej kobiety na Wielkiej Wystawie”.

Skręć w prawo, a dojdziesz do pomieszczenia z marionetką wyposażoną w strzelającą broń. Zabij ją, a następnie zejdź niżej. Po prawej stronie zobaczysz dwie statuy. Jedną z nich jesteś w stanie obrócić. Ustaw ją tak, by była zwrócona twarzą do tej po lewej, a otworzysz ukrytą komorę na środku, w której znajdziesz Klucz Trójcy.


Droga do bossa

Idąc dalej wyjdziesz na parter. Uważaj na wejście do wagonu (9) - znajduje się w nim kolejna strzelająca marionetka. W pomieszczeniu znajdziesz jeszcze dwie kolejne. Schody w górę (10) prowadzą na piętro, gdzie znajdziesz silną i wytrzymałą marionetkę strzegącą skrzyni z wtyczką legionu.

Wróć na dół i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Po lewej stronie znajdziesz zamknięte drzwi (11), do których potrzebujesz specjalnego klucza. Póki co skręć w prawo (12). Zmierzysz się tam ze zmutowanym, muskularnym człowiekiem. Pokonaj go, by otrzymać mechanizm legionu, a następnie idź dalej.

Przechodząc dalej po prawej stronie zobaczysz przycisk do aktywacji drabiny oraz skrzynkę (13). Przycisk zwalnia drabinę, która jest skrótem do Stargazera, natomiast w skrzynce znajduje się solidna skrzynia zaopatrzeniowa Kratu. Zanieś ją Pondelinie do Hotelu Krat, by poszerzyć ofertę sklepu. Droga w lewo (14) prowadzi natomiast do drzwi, za którymi znajduje się boss lokacji.

Po pokonaniu bossa otrzymasz klucz do galerii posągu Świętej Miłosierdzia. Wróć do zamkniętych drzwi (11) - możesz je teraz otworzyć. W środku znajduje się posąg, dzięki któremu możesz zrestartować swój poziom, Napęd P lub rękę legionu.

Następnie: Lies of P - Wejście na Bagno Beznadziei

Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lies of P - Pasaż Lorenziniego: podziemne przejście

Read this next