Assassin's Creed Origins Poradniki

Jeszcze przez chwilę pozostajemy w Memfis, kończąc tym samym szereg zadań pobocznych w tym regionie. Jeśli chcesz sprawdzić poprzednie misje dla tej lokacji, przejdź do opisów zadań Dylemat piekarki i Najpaskudniejszy odór. Tym razem zajmiemy się następującymi misjami:

Assassin's Creed Origins - Dzieci ulicy, Mortem Romanum

Zadania dodatkowe w lokacji Memfis.

Co prawda Memfis nie jest dużą lokacją, ale teren ten jest na tyle mocno zagęszczony, że znajdziesz tu wiele zadań pobocznych. Region ten położony jest na wschodzie środkowej części wirtualnego Egiptu. Pamiętaj, że zadania w Memfis wymagać będą od ciebie posiadania nawet 30. poziomu doświadczenia. Niektóre z nich ukończysz jednak nawet na 22. Poniżej zawarliśmy opis następujących zadań:

Nom Sakkara to głównie pustynny region, położony na zachód od Memfis. Znajdziesz tu kilka interesujących misji pobocznych, których opis zawieramy na tej stronie. Przed podejściem do nich upewnij się, że posiadasz co najmniej 21 poziom doświadczenia. Znajdziesz tu pomoc do następujących zadań:

Czas na kolejne zadania dodatkowe w lokacji Sapi-Res. Ich pierwszą część zawarliśmy na tej stronie. Niektóre z zadań odblokujesz korzystając ze stołu zawiadomień, o którym wspominaliśmy na poprzedniej stronie. Początek każdej z misji znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie. Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań:

Nom Sapi-Res to rozciągnięty obszar sąsiadujący na północy z Nomem Sap-Meh. Chociaż nie jest to duża lokacja, proponuje wiele zadań dodatkowych. Niektóre z nich odblokujesz po wykonaniu interakcji na stole zawiadomień, który oznaczyliśmy na poniższej mapce symbolem „S”. Warto to zrobić na samym początku eksploracji regionu. Sugerowane poziomy ukończenia zadań to 13-17. Na poniższej stronie znajdziesz opisy następujących misji:

Assassin's Creed Origins - Protest, Gruba skóra, Uczciwa wymiana

Zadania dodatkowe w lokacji Nom Sap-Meh.

Na południe od Nomu Kanopos znajduje się niewielki region Nom Sap-Meh. Znajdziesz tam kilka zadań pobocznych, z którymi możesz zapoznać się dość szybko po rozpoczęciu zabawy. Wymagany do ich ukończenia poziom doświadczenia to 13. Poniżej znajdziesz opis następujących misji dodatkowych:

Assassin's Creed Origins - Łasica, Głodna rzeka

Zadania dodatkowe w lokacji Nom Kanopos.

W dalszym ciągu pozostajemy w Nom Kanopos. Na poprzedniej stronie opisywaliśmy trzy zadania poboczne dostępne od razu, w głównej części regionu. Po kolejne dwa musisz przedostać się nieco na południe. Wymagany poziom doświadczenia do ukończenia tych zadań to 14. Poniżej znajdziesz opisy następujących misji dodatkowych:

Poniżej znajduje się pierwsza część opisu zadań pobocznych w lokacji Nom Kanopos. Jest to lokacja położona w północnej części Egiptu, na wschód od Aleksandrii, czyli najważniejszego regionu na całej mapie wirtualnego Egiptu. Poniżej przedstawiamy następujące misje dodatkowe, dla których większość sugerowanego poziomu doświadczenia, to dwunasty:

Assassin's Creed Origins - Góry Zielone (Green Mountains): mapa

Papirusy, obozy wojskowe i skarby w lokacji Góry Zielone.

Góry Zielone (na mapie ogólnej widoczny jako Green Mountains) to dość duży i rozległy region w północno-zachodniej części Egiptu. Na północy graniczy z Cyrenajką. To region o czterech punktach szybkiej podróży, które odblokujesz po uprzednim wykonaniu synchronizacji na punktach widokowych.

Assassin's Creed Origins - Cyrenajka (Kyrenaika): mapa

Papirusy, obozy wojskowe i skarby w lokacji Cyrenajka.

Cyrenajka (na mapie ogólnej widoczny jako Kyrenaika) to średniej wielkości region położony na północno-zachodnich krańcach Egiptu. Od południa graniczy z Górami Zielonymi, a od północy już z morzem. Początkowo lokacja może wydawać się całkiem spora, jednak szybko zauważysz, że nie oferuje aż tak wielu aktywności, jak pozostałe miejsca.

Assassin's Creed Origins - Nom Ka-Khem i Nom Im-Khent: mapa

Kamienne kręgi, posągi i skarby w lokacjach Ka-Khem Nome i Im-Khent Nome.

Nom Ka-Khem oraz Nom Im-Khent to niewielkie regiony sąsiadujące ze sobą na położone w północno-wschodniej części Egiptu, na wschód od Nomu Sap-Meh, a także na południe od ogromnego Nomu Heraklejon. Ze względu na ich niewielkie rozmiary zdecydowaliśmy się przedstawić regiony na wspólnej mapie.

Assassin's Creed Origins - Nom Heraklejon: mapa

Grobowce, papirusy i skarby w lokacji Nom Heraklejon.

Nom Heraklejon (na mapie ogólnej widoczny jako Herakleion Nome) to bardzo duży region położony na północno-wschodnich krańcach Egiptu, na zachód od Nomu Kanopos, zaś od północy graniczący już z morzem. Ta ogromna lokacja charakteryzuje się wieloma wyspami i ogólnym położeniu na wodzie.

Assassin's Creed Origins - Odosobniona Pustnia (Isolated Desert): mapa

Grobowce, papirusy i skarby w lokacji Odosobniona Pustynia.

Odosobniona Pustynia (na mapie ogólnej widoczna jako Isolated Desert) to sporych rozmiarów region położony na samym środku Egiptu, na zachód od Gizy i na północ od Fajum. Duże rozmiary regionu nie powinny cię jednak przerażać - w kluczowych miejscach znajdują się tu bowiem punkty widokowe, które mogą posłużyć do szybkiej podróży.

Assassin's Creed Origins - Nom Haueris: mapa

Grobowce, papirusy i skarby w lokacji Nom Haueris (Haueris Nome).

Nom Haueris (na mapie ogólnej widoczny jako Haueris Nome) to sporych rozmiarów region położony w południowo-wschodniej części Egiptu, na wschód od Oazy w Fajum. Pomimo pokaźnych rozmiarów regionu, znajdziesz tu zaledwie dwa punkty widokowe do synchronizacji i szybkiej podróży. Szybko możesz przemieścić się także do jedynej miejscowości w tej lokacji, czyli Hermopolis.

Assassin's Creed Origins - Oaza w Fajum (Faiyum Oasis): mapa

Papirusy, posągi Ptolemeusza, ważne punkty, skarby w lokacji Fajum.

Oaza w Fajum (na mapie widoczne jako Faiyum Oasis) to spory region graniczący z lokacją Fajum. Położony jest nad tym samym, wielkim jeziorem i składa się między innymi z zespołu wysp i bardzo dużej miejscowości zwanej Krokodilopolis.

Assassin's Creed Origins - Fajum (Faiyum): mapa

Papirusy, kamienne kręgi, ważne punkty, skarby w lokacji Fajum.

Fajum (na mapie widoczne jako Faiyum) to bardzo duży region nieco na południe od środkowej części Egiptu. Położony jest nad ogromnym jeziorem, a lokacja otacza je praktycznie z każdej strony. W przeciwieństwie do innych regionów o tym rozmiarze, Fajum nie jest tylko pustynną pustką, ale cechuje się naprawdę ogromną ilością aktywności możliwych do wykonania.

Assassin's Creed Origins - Memfis (Memphis): mapa

Papirusy, grobowce, ważne punkty, skarby w lokacji Memfis.

Memfis (na mapie widoczne jako Memphis) to niewielki region obejmujący miasto o tej samej nazwie. Położony jest w środkowo-wschodniej części Egiptu, od wschodu graniczący z rzeką Nil. Pomimo swoich niewielkich rozmiarów, oferuje aż trzy punkty widokowe.

Assassin's Creed Origins - Giza: mapa

Papirusy, grobowce, ważne punkty, skarby w lokacji Giza.

Giza to średniej wielkości region położony nieco na wschód od środkowej części Egiptu. Cechą charakterystyczną tej krainy są oczywiście legendarne piramidy, o których całkiem wierne oddanie zadbali twórcy gry.

Assassin's Creed Origins - Nom Sap-Meh: mapa

Szybka podróż, ważne punkty, skarby w lokacji Nom Sap-Meh.

Nom Sap-Meh (na mapie ogólnej widoczny jako Sap-Meh Nome) to bardzo mały region położony bezpośrednio na południe od Nom Kanopos i południowy wschód od Aleksandrii. Jest to niewielka lokacja, która posiada jednak aż trzy punkty szybkiej podróży, oczywiście po uprzednim wykonaniu w nich synchronizacji.

Assassin's Creed Origins - Nom Kanopos: mapa

Szybka podróż, ważne punkty, skarby w lokacji Nom Kanopos (Kanopos Nome).

Nom Kanopos (na mapie ogólnej widoczny jako Kanopos Nome) to region położony bezpośrednio na wschód od Aleksandrii. Jest to niewielka lokacja, która posiada jednak aż trzy punkty szybkiej podróży, oczywiście po uprzednim wykonaniu w nich synchronizacji.

Zbliżamy się do wielkiego finału i zakończenia gry, ale zanim to nastąpi, musimy się dobrze przygotować. Po ukończeniu misji Krajobraz po bitwie odblokowujemy zadanie, które tytułem sugeruje, że jest to już zakończenie. Nic bardziej mylnego. Zwróć uwagę, że sugerowany poziom ukończenia tej misji to 32. W trakcie jej trwania wzrośnie do 35, więc nie spiesz się z podejściem do zadania.

Assassin's Creed Origins - Krajobraz po bitwie

Kto jest mordercą syna Bayeka?

Wskutek wydarzeń mających miejsce w poprzednim zadaniu, Bitwa nad Nilem, Bayek i Aya zdają sobie sprawę, że obecne rządy zamiast im sprzyjać, mogą zadziałać też na niekorzyść. Udajemy się więc do grobowca Aleksandra, nie zapominając przy tym, że Rzymianie interesowali się tym miejscem już wcześniej.

Assassin's Creed Origins - Bitwa nad Nilem

Walka z Pothejnosem i Septymiuszem oraz ochrona Cezara.

Zadanie to rozpocznie się automatycznie wraz z zakończeniem misji Aya: Ostrze Bogini, kiedy to po scence przerywnikowej, w której Aya daje znak na latarni, wracamy do postaci Bayeka i naszym głównym zadaniem będzie ochrona samego Cezara.

Poniższa strona naszego poradnika to kontynuacja długiego zadania, w którym sterując Ayą, wraz z Bayekiem pomagamy Kleopatrze. Początek opisu znajdziesz na tej stronie - Aya: Ostrze Bogini (cz. 1). Po ukończeniu walki na morzu podążamy wraz z towarzyszami, przechodząc przez kolejne punkty kontrolne.

Assassin's Creed Origins - Aya: Ostrze Bogini (cz. 1)

Bitwy morskie pod wodzą żony Bayeka.

Wraz z ukończeniem misji głównej Droga Gabinian możesz od razu porozmawiać z Ayą, aby rozpocząć kolejne zadanie. Kleopatra prosi nas o pomoc w przeprowadzeniu jej przez Wielkie Zielone Morze, co naturalnie prowadzi nas do kolejnej misji, gdzie musimy odbyć bitwę morską.

Po ukończeniu zadania Szczęki Krokodyla oraz misji Ogień i Piach, kontynuujemy polowanie. Krew przelana przez Bayeka to wciąż za mało, więc musimy zbliżyć się do człowieka, który zabił syna głównego bohatera. Kontynuujemy zatem nasz poradnik i wspólnie udajemy się do Heraklionu w Aleksandrii, gdzie spotkamy się z Kleopatrą.

Assassin's Creed Origins - arena gladiatorów

Walki na arenach, wydarzenia i nagrody.

Starożytni Rzymianie spopularyzowali walki na arenach. Starcia pomiędzy gladiatorami są również dostępne w AC Origins. To dodatkowa i opcjonalna aktywność, która nie jest jednak dostępna od samego początku zabawy. Gdy jednak odblokujesz ją raz, możesz wracać do niej ilekroć tego zechcesz.

Assassin's Creed Origins - łowcy: walka i nagrody

Czerwone ikony na mapie oraz zadanie Zwierzyna łowców.

Mapa w Assassin's Creed Origins może na początku zabawy przyprawić o ból głowy niejednego gracza. Co prawda mnogość różnych oznaczeń jest możliwa do opanowania dość szybko, tak nie wszystkie ikony i oznaczenia mogą pojawić się od razu. Ma to miejsce choćby w przypadku czerwonej ikony łowcy nagród.

Assassin's Creed Origins - surowce: jak pozyskiwać

Drewno, skóry, brąz, żelazo, futra i inne. Poradnik do zdobywania oraz konwoje.

Pozyskiwanie surowców odgrywa bardzo ważną rolę w najnowszej części gry o bractwie Asasynów. Składniki różnego typu posłużą nam bowiem do ulepszania kilku istotnych elementów związanych bezpośrednio z umiejętnościami naszego bohatera.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Seta-Anata, pradawny mechanizm: Qeneb too Kah'Aiye

AC Origins: pradawna tabliczka i mechanizm oraz skarby w grobowcu w Pustyni Deszeret (Desheret Desert).

Pustynia Deszeret to ogromna lokacja na południowym krańcu mapy Egiptu. Nie posiada żadnego punktu szybkiej podróży, więc dostanie się do tamtejszego grobowca będzie najszybsze po przeniesieniu się do Nomu Uab, skąd już przy pomocy wierzchowca przemierzać będziesz bezkresną pustynię.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Smenchkare, pradawny mechanizm: Eeyoo Sekedoo Aat

AC Origins: pradawna tabliczka oraz mechanizm i skarby w drugim grobowcu w Nom Haueris (Haueris Nome).

Nom Haueris to kraina położona w południowo-wschodnich krańcach Egiptu. Samo wejście do grobowca znajduje się niemal na końcu cypla od strony Nilu. Wejścia do niego bronią dwa lwy na bardzo wysokich poziomach trudności, dlatego jeśli chcesz je najpierw pokonać, musisz mieć bardzo dobrą broń, zaś samą postać na minimum 30 poziomie doświadczenia.

Assassin's Creed Origins - gwiazdy: kamienne kręgi (cz. 2)

Gwiazdozbiory: ustawianie gwiazd, wszystkie rozwiązania.

Przedstawiamy drugą i ostatnią stronę poświęconą kamiennym kręgom, czyli aktywności pobocznej polegającej na odpowiednim ustawieniu gwiazd na nieboskłonie, aby powstały poszukiwane gwiazdozbiory. Pierwszą część tych zagadek znajdziesz tutaj - Assassin's Creed Origins - gwiazdy: kamienne kręgi (cz.1).

Assassin's Creed Origins - Szczęki Krokodyla, Ogień i piach

Zabijamy Berenikę i walczymy na arenie gladiatorów.

Po ukończeniu zadania Łuski Krokodyla, w którym odkryliśmy więcej szczegółów na temat prawdziwej tożsamości Krokodyla, zmierzamy do areny gladiatorów w Krokodilopolis, mieście mieszczącym się w regionie Oaza Fajum, w południowej części wirtualnego Egiptu.

Assassin's Creed Origins - Łuski Krokodyla

Przygotowania do zabójstwa Krokodyla.

Po ukończeniu zadania Oblicze Jaszczura, w którym ostatecznie rozprawiliśmy się z jednym z celów, musimy skupić się na kolejnym, tajemniczym Krokodylu. Prowadzi nas to do Fajum, krainy położonej nad wielkim jeziorem w południowej części Egiptu. Przed rozpoczęciem upewnij się, że twój poziom doświadczenia to minimum 23-25.

Assassin's Creed Origins - Oblicze Jaszczura

Hetepi ginie z naszych rąk.

Kontynuacja wątku z Jaszczurem może mieć miejsce bezpośrednio po ukończeniu zadania głównego Maska Jaszczura. Po prostu rozmawiamy z Ayą, aby aktywować misję. Miej jednak na uwadze fakt, że to zadanie wymaga nieco wyższego poziomu doświadczenia. Sugerowanym poziomem jest 23.

Assassin's Creed Origins - Maska Jaszczura

Przygotowania do zabicia Jaszczura.

Jesteśmy już po zlikwidowaniu jednego z celów głównych, a stało się to w ramach misji Hiena. Przed nami jednak wciąż sporo pracy, a na kolejny cel obieramy tajemniczego Jaszczura. Sugerowany poziom doświadczenia dla tego zadania, to 21. Najpierw musimy namierzyć wspomnianego Jaszczura, dlatego udajemy się na spotkanie z Paszerenptahem.

Prezentujemy ostatnie trzy zadania poboczne dostępne w Aleksandrii, krainie leżącej na północy Egiptu, do której docieramy dość szybko po rozpoczęciu gry i pchnięciu fabuły do przodu. Wspomniane misje dodatkowe wymagają postaci na około dwudziestym poziomie doświadczenia. Na tej stronie znajdziesz opis przejścia następujących zadań:

Assassin's Creed Origins - Chytry skryba, Przypadkowy filozof

Zadania dodatkowe w lokacji Aleksandria.

Na poprzedniej stronie naszego poradnika zajmowaliśmy się zadaniami pobocznymi Ostatni strażnik i Odyseja. Wciąż pozostajemy w Aleksandrii, kontynuując cykl związany z zadaniami pobocznymi w tym regionie. Do pierwszego z nich powinien wystarczyć 11 poziom doświadczenia, do drugiego zaś dużo wyższy, bo aż 20. Na tej stronie znajdziesz opis przejścia następujących misji dodatkowych:

Assassin's Creed Origins - Ostatni strażnik, Odyseja

Zadania dodatkowe w lokacji Aleksandria.

Prezentujemy kolejne misje dodatkowe dostępne w Aleksandrii, czyli największym mieście dostępnym w grze. Preferowane minimalne poziomy doświadczenia dla tych zadań to odpowiednio: 15 dla zadania Ostatni strażnik oraz 10 dla misji Odyseja. Poniżej możesz zapoznać się z mapą, która pokaże ci miejsca, w których rozpoczynają się opisywane zadania poboczne:

Aleksandria to pierwsze duże miasto, do którego docieramy w ramach wątku fabularnego gry. Jest to jednocześnie największa metropolia w całej grze, a co za tym idzie, proponuje wiele zadań pobocznych oraz innych aktywności. Poniżej zawarliśmy opis następujących misji dodatkowych, do ukończenia których powinien wystarczyć dziesiąty poziom doświadczenia postaci:

Assassin's Creed Origins - Ukryta ofiara, Pani Rzezi

Zadania dodatkowe w lokacji Jezioro Mareotis.

Kontynuujemy cykl misji pobocznych w regionie Jeziora Mareotis. Większość z nich możesz ukończyć mając postać na 6-8 poziomie doświadczenia. Jeśli zdecydujesz się podejść do nich wcześniej, kłopotliwa może okazać się ewentualna walka z wrogami znajdującymi się na wyższych poziomach. Na tej stronie zawarliśmy opisy następujących zadań:

Jezioro Mareotis to niewielka lokacja położona na północny wschód od pierwszego regionu, w którym się znaleźliśmy, czyli Siwy. To miejsce, które graniczy bezpośrednio z Aleksandrią, do której wybierzemy się niedługo po rozpoczęciu głównego wątku fabularnego gry. Jak na tak niewielki region, znajduje się tam całkiem dużo pobocznych zadań. Na tej stronie opisaliśmy następujące:

Assassin's Creed Origins - Hiena

Likwidujemy kolejny z celów - Khaliset.

Po ukończeniu zadania Kłamstwa Skarebusza, w którym zabiliśmy jeden z głównych celów tej części kampanii, czas na tytułową Hienę. W tym celu musimy udać się do Gizy. Jest to kraina położona w środkowo-wschodniej części Egiptu.

Assassin's Creed Origins - Kłamstwa Skarabeusza, Pompejusz Wielki

Zabijamy cel i wykonujemy pierwszą bitwę morską.

Wracamy do wątku Skarabeusza, który rozpoczęliśmy przy okazji misji Ukąszenie Skarabeusza. Pozostając w krainie Nom Sapi-Res, musimy udać się na spotkanie z Taharką, przywódcą Letopolis. Musimy bowiem ustalić plan ostatecznego pozbycia się Skarabeusza.

Po ukończeniu zadania Medżaj Egiptu odblokowujemy kolejne związane z głównym wątkiem fabularnym gry. W jego ramach Apollodoros wysyła Bayeka do Sais w celu odszukania członka Zakonu Pradawnych, tytułowego Skarabeusza.

Assassin's Creed Origins - Medżaj Egiptu

Odzyskujemy zwój i spotykamy się z Apollodorosem.

Zaraz po tym, jak rozprawiliśmy się z dwoma celami wskazanymi przez Ayę w ramach zadania Gwardzista Gennadios i Koniec Węża oraz zakończyliśmy wątek w misji Aya, udajemy się na wschód od Aleksandrii, do krainy Nom Kanopos.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Amenemhata III, Nom Haueris

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w pierwszym grobowcu w Nom Haueris (Haueris Nome).

Nom Haueris to kraina położona we wschodniej części Egiptu, bezpośrednio nad Nilem, lecz bardziej w jego południowych częściach. Od zachodu graniczy z Oazą Fajum, której częścią jest miasto Krokodilopolis.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Nomadów, Odosobniona Pustynia

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w pierwszym grobowcu w Odosobnionej Pustyni (Isolated Desert).

W środkowej części wirtualnego Egiptu przedstawionego w grze znajduje się lokacja o nazwie Odosobniona Pustynia (na mapie region widoczny jest jako Isolated Desert). Znajdziesz ją na południe od Depresji Kattara oraz na wschód od Siwy, którą zwiedzisz niedługo po rozpoczęciu głównego wątku fabularnego.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Cynika, Nom Uab

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w grobowcu w Nom Uab (Uab Nome).

Nom Uab to wielka kraina leżąca niemal na samym południu mapy, bardziej od strony wschodniej. Za nią rozpościerają się już niemal tylko martwe pustynie. Miejsce to posiada również tylko jeden punkt widokowy, toteż dostanie się do grobowca może zająć dłuższą chwilę.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Snofru, Nom Sakkara

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w drugim grobowcu w Nom Sakkara (Saqqara Nome).

Jeśli wykonałeś już pierwszy grobowiec w Nom Sakkara, do kolejnego - a jednocześnie ostatniego w tej lokacji - trafisz w bardzo prosty sposób. Wystarczy udać się na południe do kolejnej piramidy. Budowla znajduje się dokładnie na zachód od regionu Memfis, położonego w środkowo-wschodniej części Egiptu.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Dżesera, Nom Sakkara

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w pierwszym grobowcu w Nom Sakkara (Saqqara Nome).

Nom Sakkara (na mapie gry widoczny jako Saqqara Nome) to kraina położona bliżej wschodniej części Egiptu, na zachód od Memfis i na południe od Gizy. Region ten posiada dwa grobowce, które po dokładnej eksploracji zaoferują wiele skarbów, przydatnych przedmiotów oraz broni, a także pradawne tabliczki.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Wyznawcy Thota, Giza

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w czwartym grobowcu w Gizie.

To już ostatni z czterech grobowców dostępnych w Gizie. Jednocześnie warto zaznaczyć, że to właśnie ta lokacja posiada najwięcej grobowców do odkrycia. Wszystkie z opisywanych wcześniej były skoncentrowane wokół trzech piramid w tym regionie Egiptu. Tym razem eksploracja będzie wyglądać nieco inaczej.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Chefrena, Giza

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w trzecim grobowcu w Gizie.

To już trzeci z opisywanych grobowców w Gizie. Podobnie jak dwa poprzednie, tak i ten ukryty jest w piramidzie. Tym razem musimy skierować swe kroki do środkowej budowli, również od strony północnej.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Chufu, Giza

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w drugim grobowcu w Gizie.

Pozostajemy w Gizie, gdzie do odnalezienia mamy kilka pradawnych tabliczek. Większość z grobowców w tej lokacji związanych jest z piramidami. Tych tajemniczych budowli w Gizie jest trzy, z czego u szczytu jednej znajduje się także punkt widokowy, gdzie można dokonać synchronizacji, odblokowując tym samym punkt szybkiej podróży.

Assassin's Creed Origins - grobowiec Mykerinosa, Giza

AC Origins: pradawna tabliczka i skarby w pierwszym grobowcu w Gizie.

Giza jest dość bezpiecznym miejscem dla początkującego podróżnika. Przemierzać ją należy jednak na wierzchowcu, głównie ze względu na niezbyt dużą bliskość najbliższego punktu szybkiej podróży.

Assassin's Creed Origins - wszystkie grobowce

Pradawna tabliczka i skarby w grobowcach. Poradnik do eksploracji.

Rozpoczynamy cykl związany z eksploracją grobowców w AC Origins. Grobowce to miejsca niewidoczne na pierwszy rzut oka, schowane często pod ziemią, innym razem w piramidach. Ich eksploracja bywa niebezpieczna, ale i bardzo opłacalna.

Assassin's Creed Origins - Gwardzista Gennadios, Koniec Węża

Zabijamy dwa cele wskazane przez Ayę.

Wraz z dostaniem się do Aleksandrii oraz spotkaniem z żoną Bayeka, rozpoczęliśmy zadanie o nazwie Aya. Jego ukończenie wymaga jednak wykonania innych misji głównych, których opis przejścia zawarliśmy na tej stornie. Do wspomnianych zadań należą:

Assassin's Creed Origins - zagadki papirusu

Wszystkie papirusy: lokalizacje legendarnych i unikatowych przedmiotów.

Papirus, a na nim zagadka. W większości lokacji, najlepiej po wykonaniu pełnej synchronizacji w punktach widokowych, zauważysz ikonę papirusu. Znajduje się on w przeróżnych miejscach. Czasami będzie to biblioteka, innym razem obóz wojskowy, do którego zakradniesz się lub wyeliminujesz strażników.

Assassin's Creed Origins - Aleksandria: mapa

Papirusy, Ustawianie gwiazd, Skarby, Grobowce i ważne punkty w Aleksandrii.

Aleksandria to drugie co do wielkości miasto Egiptu, a także największa lokacja w grze Assassin's Creed Origins. Dotrzemy tam dość szybko w ramach wątku głównego gry, przechodząc przy okazji przez region Jeziora Mareotis, do którego również przygotowaliśmy mapę - Assassin's Creed Origins - Jezioro Mareotis: mapa.

Assassin's Creed Origins - Jezioro Mareotis (Lake Mareotis): mapa

Papirusy, Ustawianie gwiazd, Skarby, Grobowce i ważne punkty w lokacji Jezioro Mareotis.

Jezioro Mareotis to niewielka lokacja, przez którą będziesz musiał przejechać w drodze do Aleksandrii. Oczywiście, jeśli twoim punktem startowym okaże się Siwa, do której również przygotowaliśmy mapę - Assassin's Creed Origins - Siwa: mapa.

Assassin's Creed Origins - gwiazdy: kamienne kręgi (cz. 1)

Gwiazdozbiory: ustawianie gwiazd, wszystkie rozwiązania.

Wielka mapa Egiptu proponuje graczowi mnóstwo aktywności pobocznych. Na pewno natknąłeś się już na papirusy i zagadki z nimi związanymi. Jeszcze w pierwszej lokacji, czyli regionie Siwa, zauważysz zapewne tajemnicze kamienne kręgi.

Assassin's Creed Origins - Siwa: mapa

Papirusy, Ustawianie gwiazd, Skarby, Grobowce i ważne punkty w Siwa.

Siwa to pierwsza lokacja, do której przybędziemy zaraz po ukończeniu wprowadzenia do gry. Znajduje się tam niewielkie miasteczko oraz kilka kilka punktów godnych zainteresowań. Przede wszystkim zachęcamy do rozpoczęcia eksploracji od punktów widokowych.

Gdy postanowisz sprzedać lub kupić wielbłąda czy konia, który pomaga ci w podróży, musisz udać się do stajni. Ten rodzaj handlu aktywujesz poprzez skorzystanie z przycisku interakcji na prowadzącym to miejsce, czyli stajennym. Na początku rozmowy nie będziesz miał dużo opcji. Po prostu musisz wybrać okno sprzedaży lub kupna, w zależności od tego, co chcesz zrobić.

Assassin's Creed Origins - handel: stajnia, kuźnia, tkacz

Sprzedawanie i kupowanie przedmiotów, ulepszanie broni, zmiana ubrania.

W najnowszej części serii duży nacisk został położony na handel. W świecie gry możesz sprawdzać wiele miejsc w poszukiwaniu monet, złota, broni, przedmiotów różnego typu i pamiątek. Takie rzeczy znajdują się głównie w koszach i skrzyniach, ale także na dnach zbiorników wodnych.

Zanim zakończymy sprawy związane z misjami w Siwie, pozostały nam jeszcze dwa zadania dodatkowe. Co ciekawe, nie będą one dostępne bezpośrednio z menu zadań, ani nie pokażą się po dokonaniu synchronizacji na widokowych wieżach.

Assassin's Creed Origins - Fałszywa wyrocznia

Zadanie główne w lokacji Siwa. Zabicie Medunamuna.

Czas na pierwszy z naszych głównych celów w ramach fabularnego wątku gry. Musimy odnaleźć i zabić Medunamuna, o którym dowiedzieliśmy się w ramach pierwszego zadania głównego. Jest to misja opisana sugerowanym poziomem doświadczenia.

Assassin's Creed Origins - Uzdrowicielka

Zadanie dodatkowe w lokacji Siwa.

Jedno z kolejnych misji pobocznych w Siwie, ale wciąż niezbyt wymagających. Sugerowany poziom doświadczenia bohatera to zaledwie trzeci. Początek tego zadania znajduje się na południe od największego jeziora tej lokacji.

Assassin's Creed Origins - Kryjówka

Zadanie dodatkowe w lokacji Siwa.

Jedno z pierwszych zadań pobocznych, które są dostępne w pierwszej lokacji gry, niemal po rozpoczęciu zabawy i dotarciu do Siwy. Sugerowany poziom doświadczenia postaci do tej misji, to trzeci, a więc dostępny niemal od razu po ukończeniu dwóch jakichkolwiek zadań na początku gry.

Assassin's Creed Origins - zdolności i umiejętności: Myśliwy

Wszystkie umiejętności i zdolności związane z łukiem, orłem i walką.

Ostatnie z opisywanych przez nas drzewek umiejętności, choć wcale nie najmniej ważne. Zdolności przedstawione tu bazują przede wszystkim na wykorzystaniu broni dystansowej, jaką jest łuk. Walka tym narzędziem w Assassin's Creed Origins jest bowiem bardzo istotna i równie ważna co korzystanie z tarczy i używanie białej broni.

Assassin's Creed Origins - zdolności i umiejętności: Wróż

Wszystkie umiejętności i zdolności związane z handlem, wierzchowcami i różnymi atakami.

Zbiór umiejętności z drzewka Wróża jest bardzo specyficzny, gdyż pośród dostępnych zdolności możemy natrafić na związane z naprawdę wieloma aspektami rozgrywki. Znajdziesz tutaj chociażby bonusy do handlu, a dokładniej przy sprzedaży własnych przedmiotów.

Assassin's Creed Origins - zdolności i umiejętności: Wojownik

Wszystkie umiejętności i zdolności związane z walką.

Walka jest podstawową rzeczą związaną z rozgrywką w Assassin's Creed Origins. Pokojowe rozwiązania nie mają tu miejsca, więc chcąc nie chcąc, musisz ubrudzić swoje wirtualne dłonie w czerwonej i ciepłej posoce twoich przeciwników.

Assassin's Creed Origins - Uderz w kowadło

Zadanie dodatkowe w lokacji Siwa.

Dostęp do tego zadania otrzymasz od razu po ukończeniu pierwszej głównej misji wątku głównego, Oaza. Udajemy się do punktu startowego zadania, w którym nawiązujemy dialog z miejscowym kowalem, Benipe.

Assassin's Creed Origins - Ulepszanie wyposażenia

Zadanie dodatkowe w lokacji Siwa.

Najnowsza część serii kładzie dość duży nacisk na tworzenie i ulepszanie przedmiotów. W przypadku Assassin's Creed Origins mamy nawet związaną z tym misję dodatkową o samej nazwie czynności, czyli Ulepszanie wyposażenia. Dostęp do tego zadania otrzymasz wraz z ukończeniem pierwszej misji głównej, Oaza.

Assassin's Creed Origins - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, wszystkie misje i zadania, sekrety i znajdźki oraz mapy.

Witamy w poradniku i solucji do Assassin's Creed Origins. W niniejszej publikacji znajdziesz opis przejścia gry, czyli wszystkie misje główne i zadania dodatkowe. Zapoznasz się tu także z mapami świata, a na nich sekrety i znajdźki oraz ważne miejsca i aktywności poboczne: forty, obiekty wojskowe, papirusy, legowiska zwierząt, grobowce i skarby.

Assassin's Creed Origins - Oaza

Zadanie główne w lokacji Siwa.

Po zakończeniu prologu, czyli pierwszego etapu w grze, w którym ratowaliśmy Hepzefę, dosiadamy wierzchowca i udajemy się do pierwszego miasteczka. Podróżując przez wydmy nie musisz się niczego obawiać. Podczas przejażdżki będzie po prostu trwał dialog.

Tuż po rozpoczęciu nowej gry będziesz mógł obejrzeć animację wprowadzającą. W tym miejscu zaczyna się więc też nasz poradnik do Assassin's Creed Origins, w którym poprowadzimy cię przez całą historię, a więc misje główne, wszystkie sekwencje, zadnia poboczne i wiele innych.

Assassin's Creed Origins - Trofea i Osiągnięcia

Spis wszystkich osiągnięć i trofeów.

Gra Assassin's Creed Origins oferuje ponad pięćdziesiąt trofeów, osiągnięć i achievementów do odblokowania. Tytuł obejmuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza, więc osoby niechętnie podchodzące do rywalizacji w sieci nie mają powodów do obaw.