Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Assassin's Creed Origins - premiera i najważniejsze informacje

Wszystko o grze.

Assassin's Creed Origins to dziesiąta - nie liczymy spin-offów - odsłona popularnej serii Ubisoftu, a zarazem pierwsza od wielu lat część, której twórcy poświęcili nieco więcej czasu niż zwykle.

To właśnie specjalnie dla Origins deweloperzy przedłużyli cykl produkcyjny, a w wyniku tego w 2016 roku nie ukazała się nowa gra o Asasynach. Zaowocowało to największymi od dawna zmianami w podstawowej formule rozgrywki.

Nadal otrzymujemy przygodę w otwartym świecie, ale tym razem twórcy stawiają na większą swobodę, inny model walki, więcej elementów RPG oraz parę innych zmian i usprawnień.

  • Premiera: 27 października 2017
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: Ubisoft Montreal
  • Wydawca: Ubisoft

Data premiery i dostępne edycje

Assassin's Creed Origins zadebiutuje w Polsce w dniu 27 października 2017 roku. Gra ukaże się na PS4, Xbox One, a także na PC. Tytuł wykorzysta możliwości PlayStation 4 Pro i Xbox One X, oferując na tych konsolach lepszej jakości oprawę niż na podstawowych modelach.

W przedsprzedaży dostępne są różne wersje gry. Jak zawsze w przypadku produkcji firmy Ubisoft, mamy do czynienia z kilkoma wydaniami. Ujawnione edycje to:

  • Edycja podstawowa. Standardowe wydanie. Dodatkiem do zamówień przedpremierowych jest darmowy dostęp do misji Sekrety pierwszych piramid. Cena: 200-250 zł.
  • Edycja Deluxe. Oprócz gry otrzymujemy między innymi soundtrack, mapę świata gry i misję Zasadzka na morzu. Cena: ok. 290 zł.
  • Edycja Gold. Wydanie złote oferuje dostęp do wszystkich DLC po premierze, a także do pakietu Deluxe, czyli bonusową misję na morzu, dodatkowe punkty zdolności oraz zestaw wyposażenia pustynnej kobry. Cena: ok. 320-360 zł.
  • Edycja Gods. Zawiera wszystko to, co edycja Gold, a ponadto figurkę bohatera, zestaw grafik, mapę świata gry oraz oficjalną ścieżkę dźwiękową. Cena: ok. 480 zł.

Wymagania sprzętowe PC

Ubisoft zaznaczył, że w przypadku Assassin's Creed Origins minimalna konfiguracja przeznaczona jest do zabawy w rozdzielczości 720p i niskich ustawieniach graficznych. Spełnienie rekomendowanych wymagań to już 1080p oraz 60 FPS - i więcej.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7, 8.1, 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5 2400s @ 2,5 GHz lub AMD FX-6350 @ 3,9 GHz
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub AMD R9 270; 2 GB VRAM
  • Pamięć RAM: 6 GB

Remendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7, 8.1, 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i7 3770 @ 3,5 GHz lub AMD FX-8350 @ 4,0 GHz
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760 lub AMD R9 280X; 3 GB VRAM
  • Pamięć RAM: 8 GB

Fabuła i świat

Assassin's Creed Origins zrywa z tradycją osadzania kolejnych odsłon serii w czasach coraz bliższych współczesności. Historia rozgrywa się w I wieku przed naszą erą na terenach Egiptu i opowiada o początkach zakonu Asasynów.

Bohaterem gry jest Bayek z Siwy - oazy położonej niedaleko współczesnej granicy z Libią. Na początku przygody wojownik pełni rolę Medjaya, czyli stróża porządku i obrońcy mieszkańców swojego regionu.

Szczegóły na temat fabuły nie są znane. Wiadomo jednak, że dużą rolę w opowieści odegra między innymi Kleopatra - dochodząca do władzy w okresie, w którym rozgrywa się akcja Origins.

Podczas eksploracji największego do tej pory obszaru w cyklu Assassin's Creed odwiedzić można między innymi miasta, takie jak Giza, Aleksandria czy Memfis. Ponadto oczywiście wiele mniejszych wiosek i przyczółków.

Koń nie będzie jedynym dostępnym wierzchowcem

Z uwagi na miejsce akcji, mamy do czynienia przede wszystkim z terenami pustynnymi. Nie zabraknie jednak urozmaiceń w postaci mniejszych i większych oaz, bagien czy obszarów zalesionych. Na łonie natury spotkać można różne zwierzęta, jak choćby hipopotamy i krokodyle.

Powróci również znany z czwartej części serii aspekt podróży wodnej, choć mniej rozbudowany - z racji na okres historyczny nie spotykamy okrętów wyposażonych w ciężkie działa. Bohater porusza się po Nilu przede wszystkim na mniejszych łodziach. Może też nurkować, by szukać podwodnych skarbów i sekretów.


Rozgrywka

Assassin's Creed Origins jest wnoszącą najwięcej nowości odsłoną cyklu od wielu lat. Deweloperzy postanowili postawić na więcej niż tylko lekką ewolucję.

Zmiany dotknęły nawet aspektu eksploracji. Nie mamy już do czynienia z charakterystycznymi wieżami i punktami widokowymi, które należy odblokować, by odsłonić fragment mapy. Wszystko za sprawą orła, który - niczym dron w Ghost Recon Wildlands - posłuży bohaterowi za drugą parę oczu.

Podczas zwiedzania nie uświadczymy także mini-mapy w rogu ekranu. Planowanie wejścia na niebezpieczny teren jest więc bardziej istotne. Pomoże jednak opcja oznaczania dostrzeżonych przeciwników ikonami.

System postępów zostanie rozbudowany, a na gracza czekają trzy drzewka talentów. Dzięki inwestowaniu w nie punktów, możemy stać się specjalistami w walce lub skradaniu się.

Zmienia się także system wyposażenia. W Origins nowe rodzaje broni czy pancerza możemy znaleźć przy ciałach pokonanych przeciwników lub w skrzyniach ze skarbami. Bohater znaleźć może broń o różnej jakości - od zwykłego miecza do legendarnego ostrza.

Walka jest w Origins bardziej wymagająca

Walka została wyraźnie przeprojektowana. Nie wystarczy już głównie trzymać aktywnego bloku i wykonywać kontrataki. Potyczki przypominają nieco starcia z cyklu Dark Souls - choć oczywiście nie są tak wymagające, a bohater nie zginie po jednym uderzeniu.

Twórcy wprowadzili tak zwane hitboxy na modelach oponentów, a więc znaczenia ma fakt, w którą część ciała wroga celujemy. Wykorzystamy również tarczę. Każdy rodzaj broni zaoferuje inne ciosy. Bayek wyposaży między innymi miecze, włócznie, topory i sztylety.

Duże znaczenie ma także łuk. Po raz pierwszy w serii pojawia się system swobodnego celowania, co znacznie wpłynie na wygodę użytkowania broni dystansowej i możliwości jej zastosowania. Nic nie stanie na przeszkodzie, by zlikwidować z daleka wszystkich strażników przed podejściem do wrogiej bazy.

Read this next