Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

David Cage: Microsoft odrzucił Heavy Rain ze względu na wątek z porwaniem

Z obawy przed kontrowersjami.

Microsoft odmówił wydania Heavy Rain ze względu na umieszczenie w grze wątku związanego z porwaniem dziecka. Ostatecznie tytuł ukazał się tylko na PlayStation 3.

Reżyser gry ze studia Quantic Dream, David Cage twierdzi, że producent konsoli Xbox 360 „przestraszył się” ewentualnych kontrowersji.

Wciśnij X by przestraszyć Microsoft

- Prezentowaliśmy Heavy Rain różnym wydawcom, takim jak Sony. Wybraliśmy się też do Microsoftu - mówił Cage podczas wczorajszej imprezy BAFTA, cytowany przez serwis Digital Spy. - Przyznali, że podobał im się Fahrenheit. Długo rozmawialiśmy i byli wstępnie zainteresowani.

- Przestraszyli się jednak, że Heavy Rain opowiada o porwaniu dziecka, chcieli zmienić ten element. Cóż, mogliśmy wprowadzić porwanie kota, ale to by było całkiem inne doświadczenie.

Właśnie „opór” Microsoftu w kwestiach fabularnych spowodował przerwanie rozmów na temat wydania gry. Deweloper znalazł dużo więcej zrozumienia w Sony.

- To był interesujący sygnał - mówi o Microsofcie Cage. - Nie mogliśmy dalej współpracować, bo nie rozumieli, co staram się osiągnąć. Bali się skandalu i negatywnych opinii.

- Szczerze rozmawialiśmy z Sony i przedstawiliśmy naszą wizję. Wydaje mi się, że lepiej nas zrozumieli. Dzięki temu powstało Heavy Rain.

Kolejny tytuł studia Quantic Dream i Davida Cage'a - Beyond: Dwie Dusze - również ukaże się wyłącznie na PlayStation 3. Premiera 11 października.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze

More News

Najnowsze artykuły