Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Control - prolog; Witamy w Najstarszej Siedzibie

Rozpoczynamy pierwszą misję; docieramy do Emily Pope.

Po obejrzeniu filmu wprowadzającego do gry, przejmiesz kontrolę nad postacią. W ten sposób rozpoczniesz przygodę w grze Control.

Znajdujesz się w budynku Federalnego Biura Kontroli w Nowym Jorku. Przejdź przez bramki i wejdź na schodach na piętro. Na końcu korytarza skręć w prawo. Kolejnym korytarzem dotrzesz do interesującej postaci - dozorcy Ahtiego (1). Usłyszysz z oddali jego śpiew. Porozmawiaj z nim, gdy się zbliżysz.

Po zakończeniu rozmowy rozpocznie się pierwsza misja - Witamy w Najstarszej Siedzibie.

Witamy w Najstarszej Siedzibie

Omiń Ahtiego i idź dalej. Dotrzesz do korytarza, w którym przed chwilą byłeś. Po lewej stronie zobaczysz windę, której wcześniej tam nie było. Wejdź do środka i naciśnij przycisk. Uruchomi się filmik przerywnikowy. Następnie przejdź przez korytarz, aż dotrzesz do dużych drzwi. Za nimi znajduje się biuro dyrektora. Od tego momentu możesz korzystać z mapy.

Przekraczając prób gabinetu, ujrzysz leżącego na ziemi dyrektora. Podejdź do ciała i zabierz broń z podłogi. Po chwili przeniesiesz się do Płaszczyzny astralnej. Jest to lokacja samouczkowa, w której nauczysz się poruszać, walczyć wręcz, leczyć, a także posługiwać się bronią. Gdy pozbędziesz się wszystkich przeciwników i dotrzesz do końca etapu, aktywuj świetlny słup, by przenieść z powrotem do Federalnego Biura Kontroli.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wyjdź z biura na korytarz. Zaatakują cię strażnicy ochrony opętani przez Syk. Pozbądź się ich. Z bocznych pomieszczeń pozbieraj materiały. Spójrz na mapę. Idąc dalej korytarzem, dotrzesz do pomieszczeń Spraw kierowniczych (A), gdzie zaatakuje cię grupa ochroniarzy.

W tym dziale warto zajrzeć do kryjówki. Te pomieszczenia oznaczone są napisem: SHAELTER (2). Znajdziesz w środku modyfikację osobistą.

Następnie udaj się do Centralnego kierownictwa (B). Przejdź przez kolejne biuro i zeskocz na niższy poziom, do pomieszczenia, w którym dominuje czerwone światło. Przygotuj się do walki. Schylaj się i kryj się za osłonami. Przeciwnicy będą się starali zajść cię z boku, dlatego nie pozostawaj za długo w jednym miejscu. Uważaj szczególnie na najsilniejszego wroga, który wystrzeliwuje w twoją stronę wybuchowe pociski.

Gdy uporasz się z ochroniarzami, oczyść punkt kontrolny (3), podchodząc na do niego i aktywując go. Odnajdziesz go na środku sali. Następnie podejdź do schronienia (4) i porozmawiaj z „głosem” przez interkom (5). Po chwili z kryjówki wyjdzie Emily Pope, z którą rozpoczniesz dialog.

Poprosi cię, abyś oczyścił agenta opętanego przez Syk. Podejdź do lewitującego ciała, które znajduje się naprzeciwko Emily, i spróbuj wyleczyć kobietę. Po nieudanej próbie podejdź do Pope, które stoi na schodach. Razem wejdziecie do Sali Zarządu (C), co zakończy misję.

Następnie: Control - Nieznany słuchacz

Spis treści: Control - Poradnik, Solucja

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze