Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Call of Duty: Advanced Warfare - wszystko, co wiemy

Egzoszkielet, futuryzm i Kevin Spacey.

Call of Duty nieraz zahaczało już o futuryzm - zarówno Black Ops 2, jak i Ghosts przekroczyły granicę czasów współczesnych. Advanced Warfare zrobi to jednak bardziej odważnie, ponieważ otoczka godna filmów science-fiction będzie mieć duży wpływ na rozgrywkę.

Warto zaznaczyć, że Advanced Warfare to pierwsze Call of Duty, które powstawało przez trzy lata. Za grę odpowiada studio Sledgehammer Games, założone przez byłych twórców Dead Space.

Wojna przyszłości

Akcja nowej odsłony cyklu jest osadzona w 2054 roku. Poznamy historię żołnierza o nazwisku Mitchell. Na początku przygody będzie zwykłym szeregowym w amerykańskiej armii. Jego kariera w Marines to jednak tylko epizod. Za namową przyjaciela dołączy do prywatnej firmy militarnej Atlas Corporation. W prezesa korporacji wciela się Kevin Spacey; w Mitchella - znany choćby z The Last of Us aktor Troy Baker.

W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, Advanced Warfare pozwoli wcielić się tylko w jednego bohatera. Twórcy chcą, by gracze przywiązali się do prowadzonej postaci.

Historia ma skupić się na kwestii władzy i możliwości prywatnych firm wojskowych. Nie mamy do czynienia z tradycyjnym dla cyklu konfliktem „Stany Zjednoczone kontra Złe Mocarstwo”, a przynajmniej wątek ten nie jest głównym elementem fabuły.

Super-żołnierz

Mitchell tylko przez moment będzie zwyczajnym żołnierzem. Wstępując w szeregi firmy Atlas, zyska dostęp do zaawansowanego, nowoczesnego egzoszkieletu - kombinezonu, który twórcy określają jako „EXO”.

Szkielet ten znacznie wzmocni umiejętności bohatera. Pozwoli mu wyżej skakać, strzelać specjalnymi granatami, uderzać wrogów ze zdwojoną siłą i wykonywać szybkie uniki, czy aktywować kamuflaż rodem z serii Crysis. Deweloperzy zaprojektowali rozgrywkę i wszystkie etapy z myślą o tym właśnie kombinezonie.

EXO to nie jedyny futurystyczny sprzęt, z którego skorzystamy. Po raz pierwszy w historii cyklu w Advanced Warfare pojawiają się bronie laserowe oraz granaty, których funkcję możemy zmienić w momencie wyrzucania ich pod nogi przeciwnika. W kampanii dla jednego gracza zasiądziemy też za sterami wojskowych maszyn.

Multiplayer

Trudno zaprzeczyć, że dla wielu graczy Call of Duty to przede wszystkim rozgrywka wieloosobowa. Advanced Warfare - choć nie wprowadza zmian rewolucyjnych - będzie częścią cyklu najbardziej odróżniającą się od poprzedniczek.

Najbardziej odczuwalne zmiany i nowości w trybie multiplayer są związane z egzoszkieletem, który wzmocni zdolności każdego zawodnika. Dzięki jednej tylko umiejętności - podwójnego skoku - rozgrywka staje się bardziej dynamiczna, a wertykalność odgrywa dużą rolę. W jednej chwili możemy wskoczyć na dach budynku, by umknąć przed ostrzałem.

Kombinezon można wyposażyć w różne gadżety - tarczę, wyrzutnię małych rakiet, a nawet system obronny, który odbije wrogi granat lub zniszczy kilkanaście zbliżających się pocisków.

System rozwoju postaci jest podobny do zastosowanego w Call of Duty: Ghosts. Ekwipunek oraz perki ulepszające zdolności postaci wykupimy wykorzystując pulę trzynastu punktów. Gracze sami zdecydują, czy chcą je przeznaczyć na dodatkowe akcesoria do karabinu, czy gadżety.

Deweloperzy rozbudowali system modyfikacji wyglądu żołnierza. Możliwa będzie zmiana mundurów, nakryć głowy, ochraniaczy kolan, butów, okularów i innych elementów stroju, a nawet części egzoszkieletu.

Premiera

Advanced Warfare to żadna rewolucja, ale interesująca ewolucja, która stara się udowodnić, że nawet jeden element może w istotny sposób zmienić styl rozgrywki. Jak już wspomnieliśmy, to pierwsza odsłona cyklu, nad którą pracowano przez trzy lata. Niedługo przekonamy się, czy dodatkowy rok wykorzystano w odpowiedni sposób.

Premiera - 4 listopada na PC, PS3, PS4, X360 i Xbox One.

Najciekawsze zwiastuny i oficjalne gameplaye

Poniżej lista wybranych, najciekawszych materiałów wideo na temat gry.

O autorze

Awatar Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Komentarze

More Artykuły

Najnowsze artykuły