Psychonauts 2 - poradnik i najlepsze porady

Jak grać, mechanika i wskazówki.

Witamy w poradniku do Psychonauts 2. Sequel kultowej platformówki od studia Double Fine zadebiutował 16 lat po premierze oryginału, unowocześniając gameplay, a jednocześnie pozostając wiernym wyjątkowemu charakterowi produkcji.

Wcielamy się w Raza, jednego z tytułowych Psychonautów, którzy mogą infiltrować umysły. W wyniku tego, różne lokacje są tak naprawdę wyobrażeniem osobowości osób, których mózgi odwiedzamy. Skutkuje to niezwykłymi, często surrealistycznymi obszarami do zwiedzania.

Spis treści poradnika do Psychonauts 2

Skupiamy się na najważniejszych aspektach rozgrywki. Odpowiadamy na pytanie związane z walką, mocami, rozwojem postaci oraz innymi elementami gry, które mogą budzić wątpliwości.

Interfejs i oznaczenia na ekranie

Oznaczenia na ekranie nie są zbyt rozbudowane czy skomplikowane w Psychonauts 2. Wystarczy kilka minut, by dobrze poznać cały interfejs. Przedstawiamy jednak jego elementy.

psychonauts_2_interfejs
  1. Mental Health. Te fioletowe mózgi to zdrowie naszego bohatera. Jeśli zostaniemy ranni, warto się uleczyć.
  2. PSI Powers. Specjalne moce i zdolności psioniczne postaci. Możemy mieć dostęp do czterech jednocześnie, choć można je wymieniać.
  3. Ranga. Tak naprawdę to poziom naszej postaci. Rozwijamy go w trakcie gry, przechodząc kolejne misje i znajdując karty oraz rdzenie. Im wyższa ranga, tym więcej rzeczy możemy kupić w sklepie.
  4. Psitanium. To waluta w świecie Psychonauts. Fioletowe kryształki znajdziesz w różnych miejscach, choćby w bazie.
  5. Znajdźki. To licznik znajdziek w każdym świecie, który akurat eksplorujesz.

Psychonauts 2 - najważniejsze wskazówki

- Zwiedzaj. Lokacje w Psychonauts 2 ukrywają wiele znajdziek i sekretów. Nie śpiesz się i zaglądaj w każdy kąt. Możesz w ten sposób zdobyć nowe informacje o niektórych postaciach czy przedmioty, które pomogą w rozwoju (karty).

- Rozmawiaj ze wszystkimi. W ten sposób często odblokujesz nowe, dodatkowe zadania lub znajdziesz ukryte przedmioty. Nie rozmawiaj więc tylko z tymi, z którymi musisz.

- Kup Psifold Wallet. To jeden z pierwszych przedmiotów, które powinieneś kupić w automacie. Zwiększy on maksymalny limit Psitanium, które możesz przy sobie nosić.

- Korzystaj z kuli lewitacji. W grze nie ma sprintu, ale przywołanie kuli energii (użycie mocy lewitacji podczas stania na ziemi) sprawia, że poruszasz się na niej tak szybko, jakbyś sprintował.

- Ułatw sobie lewitację. W opcjach gry znajdź i zaznacz opcję Use Triple Jump To Glide. Sprawi ona, że aktywujesz lewitowanie w powietrzu wciskając po raz trzeci przycisk skoku.

- Słuchaj bohatera. Jeśli będziesz miał problemy ze znalezieniem drogi czy rozwiązaniem jakiegoś problemu, bohater zacznie mówić sam do siebie, podając w ten sposób przydatne wskazówki i naprowadzając cię na cel.

- Za trudno? Skorzystaj z asyst. W opcjach znajdziesz ustawienia Assist Features. Możesz tam na przykład wyłączyć obrażenia od upadku czy nawet aktywować niewrażliwość na obrażenia. To dobre, jeśli chcesz w stu procentach skupić się tylko na historii.

- Zapalaj ogniska. Jeśli jakieś zobaczysz, podpal je mocą. Powstające w ten sposób strumienie gorącego powietrza doprowadzą cię czasem do nowych miejsc, gdzie czekają znajdźki.