Deathloop - pętla, restart cyklu: co tracimy, a co zachowujemy

Upływ czasu w grze.

Jak sama nazwa wskazuje, rozgrywka w Deathloop podzielona jest na pętle, czyli dobowe cykle. Śmierć zaś nie oznacza końca zabawy, a jest jej integralną częścią.

System jest dość skomplikowany, ale poniżej tłumaczymy wszystkie jego szczegóły i zależności: włącznie z kwestią tego, co zachowujemy i tracimy po restarcie cyklu.

Na tej stronie:

Cykl, pętla i upływ czasu

Pętlą - lub cyklem - nazywa się w Deathloop pełną dobę. Podczas każdej pętli na wyspie rozgrywają się te same wydarzenia - od nowa.

Doba jest w grze podzielona na następujące okresy:

  • ranek
  • południe
  • popołudnie
  • wieczór
  • noc

Każdej nocy (w momencie jej rozpoczęcia, a więc zakończenia wieczoru) następuje reset cyklu i Colt zaczyna kolejną dobę, budząc się na plaży. W nocy nie kierujemy Coltem. Gramy więc w czterech porach, a nie pięciu.

Najważniejsze informacje o upływie czasu:

  • O tym, która jest aktualnie pora, informuje cię wskaźnik (1) na głównym ekranie. Jak widzisz, pasek jest podzielony na 3 segmenty, które wyznaczają 4 punkty: ranek (2), południe (3), popołudnie (4) i wieczór (5). Po zakończeniu wieczoru, a więc rozpoczęciu nocy, następuje reset cyklu
deathloop_petla_1p
  • Czas nie płynie, kiedy jesteśmy już podczas misji. Wchodząc do świata gry, wybierasz, o której porze się tam znajdziesz, przy czym możliwe jest też przesuwanie czasu w menu. Właśnie ta pora będzie obowiązywać aż do momentu, w którym nie wyjdziesz z mapy, a więc wrócisz do „bazy” między misjami
  • Po powrocie do „bazy” następuje zmiana na kolejną porę doby
  • Niektóre wydarzenia czy misje można rozegrać tylko o konkretnej porze dnia - ikona pory (5) przy misji wskazuje, kiedy musisz udać się do lokacji
deathloop_petla_2

Musisz także pamiętać, że po śmierci również następuje restart cyklu - może się to więc zdarzyć nawet rankiem.

Konsekwencje restartu pętli

Jak już wspomnieliśmy, po rozpoczęciu nowego dnia, wszyscy mieszkańcy wyspy rozpoczynają swoje życie na nowo - za każdym razem uczestnicząc w tych samych wydarzeniach.

Po ukończeniu pętli Colt traci ale i zachowuje pewne elementy zdobyte podczas gry. Poniżej szczegóły.

Co tracimy?

  • przedmioty, których nie nasyciliśmy za pomocą Rezyduum: bronie, Tabliczki (moce) medaliony postaci i broni, ulepszenia Tabliczek amunicję
  • nieużyte Rezyduum

Co zachowujemy?

  • całą zdobytą wiedzę: cele zadań, dokumenty, wskazówki, tropy
  • przedmioty, które nasyciliśmy za pomocą Rezyduum
  • Maczetę
  • Granat
  • Mechanizm powtórki

Jak widzisz, nasycanie jest kluczowe do zdobywania przewagi nad wrogami poprzez regularny wzrost mocy Colta.

Następnie: Deathloop - śmierć i powtórka

Spis treści: Deathloop - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Deathloop - jak zmienić broń

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek nadzoruje nasz dział informacyjny oraz aktywnie wspiera inne sekcje serwisu. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami