Monster Hunter Rise - zgodność broni: co to jest, o czym informuje, jak zwiększyć

Jak zwiększyć szansę na obrażenia krytyczne.

Na tej stronie dowiesz się, o czym informuje parametr: Zgodność (ang. Affinity) w Monster Hunter Rise. Statystyka zgodność (1) jest związana z orężem - może być dodatnia lub ujemna. Najłatwiej porównać ją do szansy na obrażenia krytyczne, czyli znanej - z wielu innych gier - cechy związanej z bronią.

131

Krótko mówiąc, zgodność to szansa na trafienie krytyczne - prawdopodobieństwo, że dana broń zada krytyczne, czyli większe od standardowych, obrażenia. Każdy oręż posiada tę statystykę. Szansa na zadanie dodatkowych obrażeń jest wyświetlana w procentach. Jeśli twoja broń wykazuje ujemną wartość zgodności, to zwiększasz prawdopodobieństwo wykonania słabego ataku, a jeżeli dodatnią - to twoja szansa na zadanie krytycznego trafienia, zwiększa się.

Zwróć uwagę, że trafienie krytyczne zada 25% dodatkowych obrażeń, podczas gdy słaby atak, spowodowany ujemną zgodnością, zada 25% mniej obrażeń.

Zgodność nie wpływa na obrażenia od żywiołów. Ten parametr odnosi się tylko do standardowych obrażeń broni. Aby zgodność miała zastosowanie w obrażeniach od żywiołów, musisz ustawić się w odpowiednią umiejętność Furii w Kuźni.

Po czym poznać, że trafienie zada krytyczne obrażenia? Jeśli zobaczysz długą, czerwoną kreskę na liczbie obrażeń, niejako przecinającą ekran, wówczas twój atak zadał maksymalne obrażenia.

Jak zwiększyć zgodność broni? Najłatwiejszym sposobem na podniesienie tego parametru, to stworzenie oręża, który ma jak najwyższy współczynnik zgodności, a następnie wyposażyć broń w odpowiednią umiejętność Furii (np. Wzmoc. zgodności), która związana jest z tą statystyką.

Następnie: Monster Hunter Rise - zdrowie, leczenie: jak i kiedy się leczyć

Spis treści: Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Monster Hunter Rise - ostrość i zużycie broni, jak naostrzyć oręż i korzystać z osełki

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami