Cyberpunk 2077 - handel: jak sprzedawać i kupować przedmioty

Znajdowanie handlarzy, zakup i sprzedaż przedmiotów.

Zarządzanie ekwipunkiem to jeden z ważniejszych aspektów rozgrywki w Cyberpunk 2077. Podczas zabawy zbierzesz tysiące różnorakich przedmiotów - broni, pancerzy czy przedmiotów jednorazowego użytku - jednak części z nich nie będziesz potrzebował. W tym rozdziale wyjaśniamy jak odnaleźć poszczególnych handlarzy i jak pozbyć się niepotrzebnego ekwipunku - a także jak kupić coś nowego.

W pierwszej kolejności musisz namierzyć handlarza. W tym celu otwórz mapę świata i wykorzystaj przycisk do filtrowania (1), by ukryć niepotrzebne rzeczy. Wybierz opcję Punkt serwisowy, by wyświetlić wszystkie miejsca, gdzie możesz wydać gotówkę - na zakup broni i ubrań, wszczepów czy jedzenia.

110_cyberpunk_2077_handel_jak_sprzedawac_kupowac_przedmioty

Udaj się do sklepu oferującego usługi, które akurat cię w tym momencie interesują - na przykład sklepu z bronią oznaczonego ikonką pistoletu (2). Zbliż się do handlarza i wejdź z nim w interakcję, wybierając pierwszą z góry opcję dialogową. Dzięki temu otworzysz okno handlu.

Podzielone jest ono na dwie części - po lewej stronie znajdują się twoje przedmioty (3), po prawej zaś asortyment handlarza (4). Zasada działania sklepów jest prosta - kliknięcie na przedmiocie w twoim ekwipunku poskutkuje jego sprzedażą, kliknięcie na przedmiot w asortymencie handlarza z kolei jego zakupem.

111_cyberpunk_2077_handel_jak_sprzedawac_kupowac_przedmioty

Przedmioty w sklepie możesz filtrować (5), klikając na poszczególne ikonki. Pamiętaj też, że ty (6) i handlarz (7) musicie mieć odpowiednią ilość Eurodolarów - ty podczas zakupu przedmiotów, handlarz podczas sprzedaży. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, wymiana towarów nie będzie możliwa.

Staraj się odwiedzać różnych handlarzy na mapie świata. Każdy z nich posiada inny asortyment, a kupcy w odleglejszych (względem miejsca startu) dzielnicach mają generalnie bardziej wartościowy ekwipunek na handel.