Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Final Fantasy 7 Remake - energia i mana: ATB i MP

Zasoby do walki.

Podczas walki w Final Fantasy 7 Remake często korzystamy ze specjalnych umiejęności, ale ich używanie wymaga poświęcenia punktów many i energii.

Abilities, czyli ataki specjalne zużywają energię ATB.

Spells, czyli czary, zużywają MP - punkty many.

Na poniższym obrazku jest okno ze statystykami postaci, które zawsze widać podczas walki. Można tu zauważyć, że Barret ma pełny pasek ATB (1). Z kolei Cloud ma 26 punktów MP (2).

ATB i MP różnią się nie tylko przeznaczeniem, ale też sposobem, w jaki je pozyskujemy. Energia ATB rośnie sama, automatycznie, w miarę jak walczymy. Z kolei punkty many musimy przywracać używając mikstury Ether.

Z biegiem czasu odblokujemy ulepszenia, które pozwolą nam zużywać mniej energii i many. Podczas walki jednak zawsze ważne jest, by odpowiednio zarządzać zasobami. Zużywaj więc ATB zawsze, gdy jest dostępne - zachowywanie tej energii na później jest nieopłacalne, bo odnawia się całkiem szybko.

Podczas trudniejszych walk staraj się też pamiętać, by postaciom z czarami Cure wystarczyło MP na ewentualne leczenie towarzyszy.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - szukanie przedmiotów: skrzynie i pudełka

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - leczenie postaci, Potion

Read this next