Final Fantasy 7 Remake - energia i mana: ATB i MP

Zasoby do walki.

korzystamy ze specjalnych umiejęności

Abilities, czyli ataki specjalne zużywają energię ATB.

Spells, czyli czary, zużywają MP - punkty many.

Na poniższym obrazku jest okno ze statystykami postaci, które zawsze widać podczas walki. Można tu zauważyć, że Barret ma pełny pasek ATB (1). Z kolei Cloud ma 26 punktów MP (2).

mpatb

ATB i MP różnią się nie tylko przeznaczeniem, ale też sposobem, w jaki je pozyskujemy. Energia ATB rośnie sama, automatycznie, w miarę jak walczymy. Z kolei punkty many musimy przywracać używając mikstury Ether.

Z biegiem czasu odblokujemy ulepszenia, które pozwolą nam zużywać mniej energii i many. Podczas walki jednak zawsze ważne jest, by odpowiednio zarządzać zasobami. Zużywaj więc ATB zawsze, gdy jest dostępne - zachowywanie tej energii na później jest nieopłacalne, bo odnawia się całkiem szybko.

Podczas trudniejszych walk staraj się też pamiętać, by postaciom z czarami Cure wystarczyło MP na ewentualne leczenie towarzyszy.

Następnie: Final Fantasy 7 Remake - szukanie przedmiotów: skrzynie i pudełka

Spis treści: Final Fantasy 7 Remake - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Final Fantasy 7 Remake - leczenie postaci, Potion

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami