Darksiders Genesis - rozdział 7, Zgnilizna: jak zacząć, kryształowe klucze, rękawica wstrząsu, labirynt, zagadki

Rozwiązujemy łamigłówki fabularne w siódmym etapie gry.

Po ukończeniu rozdziału szóstego, w którym trzeba było zmierzyć się z bossem Mammonem, powrócisz do Pustki. Porozmawiaj w niej ze wskazanymi postaciami. Kiedy spróbujesz rozpocząć kolejny rozdział, o nazwie Zgnilizna, okaże się, że jest on niedostępny.

z018

Aby go odblokować musisz najpierw uruchomić nowy tryb o nazwie Arena (1). Z listy wybierz pierwsze zadanie, czyli Pokarm dla płomieni (2) i pokonaj wszystkich rywali w wyzwaniu. Po powrocie do Pustki porozmawiaj z Od, po czym wróć do miejsca wyboru misji, skorzystaj z zakładki Rozdziały (3) i wybierz nowe zadanie.

Zagadka z kryształowymi kluczami

W trakcie przechodzenia przez kolejne lokacje w rozdziale Zgnilizna, dotrzesz do miejsca z okrągłym symbolem na ziemi.

z019

Okaże się, że brakuje dwóch kryształów (4), które należy najpierw zdobyć, a potem osadzić we wskazanych miejscach.

z020

Wróć do poprzedniego korytarza, udaj się w lewo i podejdź do pierwszego portalu (5). Oczyść go i przejdź do nowej lokacji.

z021

Rozpraw się z przeciwnikami i przystąp do rozwiązania łamigłówki. Użyj bomb pustki na dwóch miejscach (6, 7). Następnie podejdź do portalu z prawej i użyj na nim widmowego sierpu Wojny. W ten sposób zdobędziesz wybuchacz (8), który rzuć na ścianę (9). Po eksplozji zdobędziesz pierwszy kryształ.

z022

Aby zdobyć drugi kryształ opuść komnatę i na korytarzu udaj się w prawo. Po dotarciu do portali przejdź przez ten z prawej. W nowej lokacji załatw wrogów, stań na przycisku (10) na ziemi, po czym użyj bomb, aby stworzyć dwa portale (11, 12). Następnie rzuć mieczem worpalnym w pierwszy z nich, co spowoduje uderzenie w przełącznik (13), dzięki czemu dotrzesz do kryształu.

Kiedy zdobędziesz obydwa, wróć do głównej lokacji i osadź przedmioty w przeznaczonych do tego miejscach.

Rękawica wstrząsu, labirynt, dotarcie do bossa

Pod koniec rozdziału trzeba będzie rozwiązać łamigłówkę, dzięki której będziesz w stanie otworzyć bramę prowadzącą do finalnego przeciwnika.

Mapa łamigłówki - labirynt

z023
  • A - region z filarami
  • B - korytarze z dźwigniami i bramami (labirynt)
  • C - główne wejście do katakumb z bossem (Lord Postrachu)

Zagadka rozpoczyna się po pokonaniu dość silnego przeciwnika - Fałszywca, po którym Wojna zdobywa nowy przedmiot o nazwie rękawica wstrząsu, dzięki której możesz uderzać w wyznaczone punkty na ziemi (przełączniki ziemne), żeby wybijać się w górę, a także niszczyć purpurowe skały (kryształy wstrząsu).

z024

Zacznij od powrotu do poprzedniej lokacji, gdzie skieruj się w prawo. Podejdź do przełącznika ziemnego (1), naładuj rękawicę wstrząsu (2) i uderz w niego. Kiedy Wojna zostanie wyrzucony w górę, przeskocz na prawo.

z025

Rusz przed siebie, aż dotrzesz do regionu z filarami (A na mapie). Skorzystaj z haka (3), żeby przeskoczyć na dźwignię (4). Kiedy ta się opuści i odblokujesz belkę z prawej (5). Złap się jej, wskocz na górę filaru, przeskocz na kolejny z prawej na dole, a potem zacznij przeskakiwać w lewo po kolejnych (w trakcie skoków trzeba będzie wspomagać się hakami).

z026

Po dotarciu do kolejnego fragmentu lokacji uderz rękawicą wstrząsu w przycisk (6), a po wyrzuceniu w górę złap się dźwigni (7). Kiedy zjedzie na dół przeskocz na filar (8), a potem na belką (9), z której przeskocz w lewo. Rozpraw się z przeciwnikami i uderz rękawicę w kolejny przycisk.

z027

W następnej lokacji dotrzesz do kryształów wstrząsu (10), które zniszcz z pomocą nowej rękawicy Wojny. Następnie idź przed siebie, aż dotrzesz do labiryntu (B na mapie).

z028

Trzeba tu będzie rozwiązać kolejną zagadkę. Zanim do niej przystąpisz możesz uderzyć w przycisk na ziemi z prawej, co odblokuje przejście do głównej bramy (C na mapie). Wróć na początek korytarza i zacznij od rzucenia bombą pustki w punkt na ścianie (11). Następnie weź wybuchacz (12) i rzuć nim w dźwignię (13) w pomieszczeniu na górze, co chwilowo odblokuje przejście (14) z prawej.

z029

Weź drugi wybuchacz, przejdź przez otwartą bramę i rzuć w kolejną dźwignię (15), co otworzy bramę (16). Wróć do korytarza, udaj się w górę i użyj bomby pustki na ścianie (17) z lewej. Wciśnij trzecią dźwignię (18), przejdź przez stworzony przed chwilą portal, po czym powtórz poprzednie akcje. A zatem weź wybuchacz (12), rzuć nim w dźwignię (13), przejdź w prawo, przestaw dźwignię (15) i skieruj się do przejścia (19).

z030

Po powrocie w pobliże bramy, za którą jest boss, zobaczysz, że kryształ z lewej się obrócił. Udaj się w prawo. Uderz rękawicą w ziemię (20), przeskocz na półkę i popchnij dźwignię (21). Przestawisz w ten sposób drugi kryształ (22).

z031

Wyceluj w prawy (22) i lewy (23) kryształ mieczem worpalnym Wojny i rzuć go, co spowoduje otworzenie przejścia.

Spis treści: Darksiders Genesis - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Darksiders Genesis - rozdział 5, Skarbiec Mammona: symbole, przełączniki, zagadki

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami