Days Gone - punkty medyczne Nero

Przywracanie zasilanie i zdobywanie iniektorów oraz rejestratorów dźwiękowych.

W trakcie eksploracji świata gry Days Gone stosunkowo szybko natkniesz się na tak zwane punkty Nero. Są to pozostałości placówek medycznych, w których wspomniana firma prowadziła różnego rodzaju eksperymenty.

Warto odwiedzać takie miejsca, ponieważ możesz w nich znaleźć sporo przydatnych przedmiotów i to zarówno związanych z przetrwaniem, jak i podniesieniem statystyk głównego bohatera.

Samo zlokalizowanie punktu Nero nie załatwia sprawy, ponieważ trzeba się jeszcze nieco natrudzić, aby dostać się do środka.

Schemat dostawania się do takich miejsc ma zazwyczaj następujący przebieg:

  • Zlokalizowanie punktu medycznego
  • Zdobycie kanistra z benzyną
  • Dotarcie do generatora
  • Zatankowanie generatora i uruchomienie go
  • Wejście na teren placówki
  • Zdobycie rejestratora i iniektora
nero01x1

Punkty Nero będą pojawiać się na mapie wraz z odkrywaniem kolejnych terenów i zaznaczane specjalną ikoną dwóch skrzyżowanych bandaży (1). Po odkryciu takiego miejsca możesz najechać na nie kursorem, aby wyświetlić podstawowe informacje, które pojawią się w nowym oknie.

nero01x2

Kiedy dotrzesz w pobliże punktu Nero zachowaj czujność, ponieważ zazwyczaj kręci się przy nich sporo świrusów, których, o ile to możliwe, dobrze jest zawczasu wyeliminować. Następnie należy rozejrzeć się w pobliskim terenie i odnaleźć kanister z benzyną (2).

nero02

Kiedy go zdobędziesz należy namierzyć generator (3). Jest to charakterystyczne urządzenie w kształcie sporych rozmiarów skrzynki. Zazwyczaj stoją one tuż przy głównym budynku.

Po jego odnalezieniu należy napełnić go benzyną z kanistra, co wykonujemy wciskając klawisz O. Kiedy generator będzie pełny wystarczy wcisnąć znajdujący na nim klawisz, aby przywrócić zasilanie elektryczne i zyskać dostęp do wnętrza placówki (teraz będzie można otworzyć zablokowane wcześniej drzwi).

nero03x1

W samych placówkach można znaleźć rożne przedmioty, jednak zdecydowanie najcenniejszym są, iniektory, znajdujące się w specjalnych skrzyniach (4). Ich zdobycie umożliwia podniesienie na stałe jednej z trzech statystyk bohatera - zdrowia, kondycji lub skupienia.

nero03x2

Oprócz iniektorów w placówkach Nero można znaleźć również rejestratory dźwiękowe (5), które stanowią jedną z kategorii znajdziek.

Alarmy i przeszkody

Podczas próby wejścia na teren medycznej placówki warto wiedzieć jeszcze kilka dość ważnych rzeczy.

nero04

Po pierwsze uruchomienie generatora nie tylko przywróci zasilanie, ale również uruchomi pobliskie syreny (6) nadające komunikaty. Ich dźwięki mogą zwabić okolicznych wrogów, więc jeśli chcesz się zabezpieczyć, to warto przy pomocy noża pozbyć się syren przed przywróceniem zasilania.

nero05

Druga sprawa, to różne typy placówek. Chociaż powyższy schemat działania pokazuje ogólne działania, to w niektórych punktach medycznych trzeba wykonać jeszcze inne czynności. Przykładowo, aby dostać się do generatora trzeba przepchnąć pobliski samochód (7), co zapewni możliwość dostania się na dach budynku (8).

Innym razem może być konieczne rozpędzenie motocykla i skorzystania z nitro, aby dostać się na wyżej położony teren, gdzie znajduje się placówka. Podobne utrudnienia mogą występować w różnych placówkach.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami