Po pokonaniu wielkiego bossa Gilgamesza drogi Nero i V zejdą się ponownie. Tym razem przed rozpoczęciem nowej misji musisz zdecydować się na wybór jednego lub drugiego bohatera, którym pokierujesz.

Warto dodać, że sam etap będzie miał podobny przebieg w obydwu przypadkach, aczkolwiek drogi do celu będą zawierać pewne różnice. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby po zaliczeniu misji wrócić do niej i rozegrać ją drugim bohaterem - tym bardziej, że pojawiają się tu dwie osobne punktacje dla każdej z postaci.

Przed samym rozpoczęciem misji można też zaopatrzyć się u Nico w nowe ulepszenia i sprzęt. W przypadku Nero będą to przykładowo dwa poskramiacze demonów - ragtime, pozwalający spowolnić przeciwników na wybranym obszarze oraz bykowiec, czyli metalowy bicz pozwalający atakować wrogów z dystansu.

Ścieżka Nero

Jeśli zdecydowałeś się na wariant z Nero, to rusz przed siebie i zniszcz czerwony skrzep krwi. Po chwili zostaniesz zapoznany z nowym przeciwnikiem - jaszczurowatym Riotem, z którym będziesz walczył nieco później.

036

W tunelu trafisz po chwili na kilka Nożyc Śmierci, które atakuj od tyłu. Po dotarciu na klatkę schodową warto wejść na górę i zdobyć złotą kulę. Następnie wróć na korytarz i kontynuuj przed siebie. W końcu dotrzesz na peron dworca, gdzie oprócz wrogów natkniesz się na portal (1), przyzywający nowych oponentów.

Postaraj się zniszczyć go, jak najszybciej, a dopiero potem uporaj się z pozostałymi rywalami. W dalszych częściach etapu, w miarę możliwości, też staraj się jak najszybciej niszczyć portale.

037

W dalszej części stacji natkniesz się na miejsce z kilkoma portalami oraz jaszczurowatymi Riotami (2). W walce z nimi pozostawaj w ruchu, ponieważ są to szybcy rywale, którzy atakują z bliskiej odległości.

Biegnij przez kolejne korytarze i lokacje, eliminując napotkanych wrogów. Nowym zagrożeniem będą rośliny w postaci grzybków, które wystrzeliwują wiązki energii. Możesz szybko je wyeliminować kilkoma strzałami z pistoletu.

038

W końcu na swojej drodze natkniesz się na fragmenty klifota blokujące przejście. Szukaj wtedy czerwonych skrzypów krwi i niszcz je, odblokowując trasę. W pewnej chwili zeskocz na peron, gdzie będziesz musiał stawić czoła sporej grupie wrogów. Po pozbyciu się ich zacznij wbiegać po schodach na górę.

Uważaj, ponieważ będziesz tu ostrzeliwany przez grzyby (3) oraz atakowany przez innych wrogów, takich jak kościotrupy z kosami i Nożyce Śmierci. Na górze zniszcz portale i pokonaj Rioty, po czym kontynuuj, aż dotrzesz na powierzchnię.

Po wyjściu ze stacji możesz udać się w prawo, aby zebrać sporo czerwonych kul, jednocześnie rozprawiając się z wrogami. Następnie skieruj się w lewo, zejdź na dół i ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do miejsca, gdzie rozpocznie się walka z bossem opisana na dole bieżącej strony.

Ścieżka V

Jeśli zdecydowałeś się na rozgrywkę V, to przebieg misji będzie zbliżony do przygody Nero. Rusz przed siebie i zacznij od rozprawienia się z przeciwnikami w tunelu.

039

Skręć do przejścia z lewej i ruszaj przed siebie odbywając kolejne walki. W pewnej chwili trafisz na portal (4), przez który przechodzą nowi wrogowie - Rioty (5). Zniszcz go szybko, uporaj się z niedobitkami i ruszaj dalej.

Przejdź przez przejście ewakuacyjne do tunelu (uważaj na strzelające grzyby), który dotrzesz na peron. Z jego lewej strony, w zakątku za wagonem, znajdziesz złotą kulę. Załatw kolejną grupę przeciwników i zniszcz portale.

040

Przejdź za wagon z prawej strony peronu i zniszcz krwawy skrzep. Wróć na główną część lokacji, gdzie będziesz musiał odeprzeć kolejny atak wrogów. Kiedy to uczynisz zacznij wchodzić na górę po schodach (6), eliminując następnych przeciwników.

Dobrą taktyką jest ściągnięcie ruchomych rywali na peron, rozprawienie się z nimi, a potem załatwienie strzelających roślin i dotarcie na górę. Po kilku kolejnych potyczkach opuścisz w końcu stację i wyjdziesz na powierzchnię. Możesz udać się w prawo, żeby zdobyć sporo czerwonych kul, po czym skieruj się w stronę centrum, gdzie odbędzie się finalna walka.

Walka z bossem - Proto Angelo, Scudo Angelo

Bez względu na to czy zdecydowałeś się na grę Nero czy też V, w finalnym starciu weźmie udział dwójka bohaterów.

041

Sam pojedynek nie jest specjalnie trudny. Będziesz musiał stawić czoła kilku mniejszym rycerzom, czyli Secundo Angelo (8) oraz ich dowódcy Proto Angelo (7). Aby wygrać wystarczy nie wchodzić bezpośrednio między rywali, tylko trzymać się na pewien dystans.

Unikaj ich ataków mieczami i atakuj, kiedy tylko nadarzy się okazja. Najlepiej od tyłu, ponieważ z przodu mogą blokować ciosy tarczami. Bardzo dobrze sprawdzą się tu ataki obszarowe, zdolne do rażenia całej grupy rywali naraz. Nieco łatwiej uporać się z mniejszymi rycerzami, dlatego możesz pozbyć się ich w pierwszej kolejności, a potem załatwić dowódcę - oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby najpierw pozbyć się Proto Angelo, a dopiero potem pozostałych.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta