Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Red Dead Redemption 2 - nieznajome osoby: Mądrość starszyzny

Demony ciemności w Butcher Creek.

Mądrość starszyzny to wieloetapowe zadanie w RDR 2. Poznasz w nim mieszkańców wioski Butcher Creek, a także szamana, który przekonał starszych ludzi, że miejsce jest przeklęte za pomocą potężnej magii.

Podczas tej przygody zdecydowanie przyda się dobra strzelba - najlepiej tłokowa. Będziesz musiał bowiem oddać wiele szybkich strzałów na bliski dystans, często celując „z biodra”.

Część pierwsza

Misję rozpoczniesz pod dużym mostem, bezpośrednio na wschód od Van Horn (1). Zadanie będzie dostępne dopiero w 5 rozdziale opowieści, po ukończeniu Ulotna Radość.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na miejscu usłyszysz krzyk i zobaczysz mężczyznę siedzącego przy kamieniu. Porozmawiaj z nim. Starszy pan powtarza kilkukrotnie nazwę „Butcher Creek”, a potem traci przytomność, więc posadź go na koniu i udaj się do lokacji. Gra zaznaczy odpowiednią trasę na żółto.

Gdy wjedziesz na środek żółtego obszaru, odezwie się do ciebie przyjaciel twojego pasażera. Zabierz Lamuela z konia i posadź go na ganku - zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Niedługo mężczyzna zaatakuje cię i będziesz musiał wyswobodzić się z jego uścisku, przyciskając szybko kółko/B. To koniec pierwszej części zadania.

Część druga

Gdy minie przynajmniej doba, w Butcher Creek zobaczysz ikonę „OH”. To Obediah Hinton, u którego rozpoczniesz drugą część misji. Zadanie będzie dostępne jedynie w nocy, między północą a 7:00.

Na miejscu zapukaj do drzwi chaty, w której mieszkają Obediah i Lamuel. Uruchomi się krótka scenka, po której pobiegnij do obszaru zaznaczonego na żółto i zabij dwa wściekłe psy.

Następnie udaj się na tyły chaty, gdzie mieszkańca Butcher Creek otoczyły psy. Zabij trzech czworonogów, a mężczyzna nakieruje cię na most.

Z przeciwległej strony nadbiegnie para zdziczałych zwierząt. Wyeliminuj je, a potem odeskortuj mieszkańców do domu, chroniąc ich przed kolejnymi atakami.

Dłuższa scenka, w której poznasz szamana, kończy tę część misji.

Część trzecia

Jak zapewne usłyszałeś, trzecie wyzwanie wiąże się ze zniszczeniem rzekomo przeklętych talizmanów w lesie. Udaj się do ikony oznaczonej jako „OH”, znajdującej się na południowy-zachód od Butcher Creek.

Aby zobaczyć talizmany, musisz aktywować Sokole Oko - wszystkie znajdują się na drzewach. Wypatruj też na krótko pojawiających się czerwonych kropek na minimapie, a także korzystaj z asysty celowania. Lokację wszystkich talizmanów zaznaczyliśmy na mapie.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Pomimo że szaman nastraszył cię demonami, nie musisz się obawiać - nikt ani nic nie zaatakuje cię podczas przeszukiwania drzew.

Część czwarta

Gdy zniszczysz wszystkie talizmany, wróć do Butcher Creek (ponownie ikona „OH”). Pora dnia nie ma znaczenia. Ta część zadania to tylko rozmowa.

Część piąta

Kolejny - ostatni już - fragment też możesz rozpocząć „z marszu”. Musisz udać się do kopalni na wschód od Annesburga. Ponownie jest to ikona „OH”.

Usuń deskę i wejdź do środka, kierując się w stronę żółtego obszaru. Wkrótce uruchomi się scena, zakończona niewielkim wybuchem, torującym drogę.

Twoim zadaniem jest uciec z kopalni - trujące opary zabierają ci życie, więc musisz się pospieszyć. Wjedź do szczeliny (2) i idź prosto, mijając ciała (możesz też je ograbić - mają w kieszeniach cenne przedmioty), a na rozstaju dróg skręć w lewo.

Gdy dostaniesz się do największej „komnaty”, trujące opary przestaną być problemem. Podążaj dalej strumieniem, a wydostaniesz się z kopalni. Wystarczy teraz dojechać do Butcher Creek, oznaczonego na żółto.

Obejrzysz końcową scenkę, w której Arthur zdemaskuje zamiary szamana. Po wszystkim nie zapomnij zabrać 50 dolarów ze stołu.


Read this next