W poprzedniej misji, Uroki cywilizacji, oficjalnie rozpoczęliśmy czwarty rozdział gry, a także odwiedziliśmy największe miasto na mapie - Saint Denis. To właśnie tam prowadzi trop za Angelo Bronte, człowiekiem, który uprowadził syna Johna Marstona.

Zleceniodawca: Dutch van der Linde

Wyzwania w tej misji:

  • Spotkaj psa i pijaka
  • Nie daj się zauważyć stróżom prawa
  • Ukończ misję w czasie poniżej 10 minut i 40 sekund
  • Oddaj 4 celne strzały w głowę
128

Zleceniodawcą tego zadanie jest Dutch van der Linde, którego spotkamy w zachodniej części Saint Denis. Siedzi na schodkach w parku wraz z Johnem. Po podejściu do naszych kompanów misja wystartuje automatycznie. Zmierzaj wraz z ekipą do domu po drugiej stronie ulicy. Gdy podejdziecie do bramki, nawiąże się dialog ze strażnikiem.

Po kilku chwilach zostaniecie wpuszczeni do środka i spotkacie się z Brontem, który bez ogródek przyzna, że Jack Marston rzeczywiście znajduje się pod jego opieką. W zamian za syna Johna, musimy oczywiście wyświadczyć przysługę. W tym celu - po przerywniku filmowym - wskocz na swojego wierzchowca i podążaj za Johnem.

Trafisz w ten sposób na cmentarz. Silna mgła powoduje jednak, że widoczność jest ograniczona do kilku metrów, a musisz przeszukać miejsce, aby znaleźć rabusiów grobów. Podążaj główną alejką przed siebie - możesz sprawdzić pierwszy grobowiec z lewej strony, gdzie znajdziesz kartę kolekcjonerską ze słynnym rewolwerowcem.

Co jakiś czas będziesz słyszał różne dźwięki - wówczas obserwuj radar w lewym dolnym rogu ekranu i zmierzaj we wskazane miejsce. Początkowo będą to zmyłki - pies lub pijak. Rabusie znajdują się jednak przy grobowcu (1) na samym końcu cmentarza po lewej stronie. Gdy zbliżysz się do tego miejsca, uruchomi się przerywnik filmowy.

129

Po jego zakończeniu rozpocznie się strzelanina chowając się za pomnikami i kolumnami oraz obserwując radar z umiejscowieniem przeciwników, pozbywaj się stopniowo rabusiów i przebijaj się do przodu. Po zlikwidowaniu wszystkich, wracamy do grobowca, przy którym rozpoczęła się strzelanina. Skrytka znajduje się w niewielkim grobowcu z lampą (2).

Po interakcji ze skrytką na cmentarzu pojawi się mnóstwo mundurowych. Twoim celem jest opuszczenie cmentarza główną bramą - wszystkie pozostałe są bowiem zamknięte. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • przekradając się pomiędzy grobami i omijając stróżów prawa, kontrolując przy tym radar w lewym dolnym rogu ekranu;
  • stawiając na otwartą wymianę ognia i przebijając się stopniowo do wyjścia.

Pierwsza metoda jest trudna, gdyż policjanci znajdują się niemal w każdej alejce i wykrycie twojej osoby jest bardzo łatwe. Druga metoda spowoduje z kolei, że później będziesz musiał zapłacić dużą grzywnę.

Możesz także spróbować biec przed siebie w kierunku głównej bramy - na pewno zostaniesz postrzelony, ale szanse ucieczki są bardzo duże. Wówczas jednak nie dosiadaj wierzchowca (3) w pozostawionym wcześniej miejscu, ale po wybiegnięciu z cmentarza od razu skręć w prawo i biegnij przed siebie, gwiżdżąc przy tym na konia (użyj krzyżaka w górę na padzie).

130

Dopiero po przebiegnięciu kilkudziesięciu metrów, dosiądź konia i uciekaj, aby zgubić stróżów prawa. Gdy sytuacja się uspokoi, wraz z Johnem wróć do północno-zachodniej części Saint Denis, do rezydencji Brontego (4).

Po dotarciu na miejsce rozpocznie się scenka przerywnikowa zakończona odzyskaniem Jacka, po której wraz z Dutchem i Johnem wspólnie wrócicie do obozu. Misja zostanie zakończona.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Reklama