Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Red Dead Redemption 2 - 15 wskazówek, których mogłeś nie znać

Sztuczki, porady i ułatwienia.

Red Dead Redemption 2 to skomplikowana gra, oferująca wiele mechanizmów i funkcji. Poznając wszystkie możliwości, możemy sobie znacznie umilić przygodę - szczególnie, że o niektórych sztuczkach nie dowiemy się z samouczka.

Z tego względu przygotowaliśmy listę z przydatnymi ułatwieniami oraz wskazówkami, którymi wzbogacisz rozgrywkę w RDR 2.

Ulubiona broń w zasięgu ręki

Wielu graczy irytuje sposób, w jaki Arthur chowa bronie za każdym razem, gdy wsiada na konia. Wymusza to - po zejściu z rumaka - wybranie z juków ekwipunku do zabrania na podróż.

Możemy jednak zdecydować, które bronie postać ma nosić zawsze ze sobą. Wystarczy udać się do dowolnego rusznikarza, podejść do lady, a potem wybrać opcję „Zmodyfikuj broń”, przytrzymując kwadrat/X.

Pokaże się lista posiadanych broni. Używając trójkąta/Y oraz kwadratu/X, możemy wybrać dwie sztuki, które Arthur będzie zawsze nosił ze sobą - jedną na ramię, a drugą na plecy.

Jeżeli schowamy broń do juków ręcznie, będziemy ją oczywiście musieli ponownie wyjąć.


Bez przeładowania

Istnieje sposób, który pozwala uzupełnić naboje bez animacji przeładowania (przypominamy, że aby przeładować, używamy kółka/B). Po włączeniu trybu Zabójczej Precyzji, pociski w broni odnowią się - nawet, jeżeli przed sekundą został nam tylko jeden strzał.

Wystarczy włączyć Zabójczą Precyzję na krótką chwilę, a potem ją wyłączyć - powtarzając ten proces w trakcie strzelaniny, możemy kilkukrotnie kontynuować atak nie martwiąc się o przeładowanie.


Legenda Dzikiego Zachodu

Arthur Morgan nie byłby prawdziwym rewolwerowcem, gdyby nie potrafił wykonać słynnej sztuczki z kręceniem bronią krótką na palcu. Red Dead Redemption 2 oferuje taką możliwość.

Po wyciągnięciu rewolweru lub pistoletu, wystarczy dwukrotnie (zamiast pojedynczo) nacisnąć L1/LB, by schować broń w efektownym stylu. Kobiece postacie niezależne na pewno będą zachwycone.

Warto nadmienić, że sztuczka działa tylko z bronią przypisaną do prawej kabury na pasku bohatera (a więc pistoletowi lub rewolwerowi znajdującemu się po prawej stronie w kołowym menu wyboru oręża).


Miękkie lądowanie

Jeżeli zeskoczymy z wysokości wprost nad koniem, postać wsiądzie na wierzchowca „w locie” i uniknie obrażeń związanych z upadkiem.

Sztuczka nie jest łatwa do wykonania, bo wymaga precyzji. Jeżeli zeskoczymy w nieodpowiednim miejscu, lub koń znajdzie się zbyt daleko, Arthur nie trafi w siodło.

Nie musimy korzystać z przycisku wsiadania - wystarczy zeskoczyć.


Ekspresowa mapa

Wielu graczy nie wie, że nie trzeba najpierw skorzystać z przycisku Options/Menu, a dopiero potem wybrać mapę, żeby zorientować się w otoczeniu.

Aby przejść bezpośrednio do mapy, wystarczy przytrzymać Options/Menu podczas rozgrywki. Powrót do gry to tylko jedno cofnięcie, a nie - jak podczas standardowej metody - dwa.


Alternatywna metoda biegu

Jeżeli po dłuższym biegu wasz kciuk potrzebuje chwili wytchnienia, może warto zastanowić się nad alternatywną metodą sterowania.

Można bowiem zamienić przytrzymanie X/A na pojedyncze naciśnięcie, które „przełącza” postać w stan biegu. Niewątpliwą korzyścią wynikającą z korzystania z omawianego sposobu jest odzyskanie kontroli nad kamerą - możemy bez problemu użyć kciuka do obsługi prawego analoga.

Wystarczy wejść w Opcje, następnie wybrać Sterowanie, a potem w sekcji Dostępność zmienić Tryb biegania na „Naciśnij, by biec”.

Metoda nie wpływa jednak na sprint - wciąż musimy wielokrotnie nacisnąć przycisk, żeby uzyskać maksymalną prędkość biegu.


Precyzyjne interakcje

Czy zdarzyło się wam kiedyś mieć kłopot ze wskazaniem odpowiedniej osoby, z którą chcecie wejść w interakcję? Zawołaliście konia, zamiast przywitać się z urodziwą damą? Istnieje łatwy sposób, aby tego uniknąć.

Po wywołaniu menu interakcji (a więc przytrzymaniu L2/LT), możemy przełączać się między bliskimi celami za pomocą prawego analoga.


Pojedynek na zawołanie

RDR 2 nie podpowiada, że możemy używać mechanizmu związanego z toczeniem pojedynków rewolwerowych nie tylko podczas specjalnych starć, a w dowolnym momencie.

Działa to tak samo, jak podczas „ustawianych” pojedynków. Przytrzymując lekko wciśnięty R2/RT, Arthur przygotuje się do wyciągnięcia broni, a my zobaczymy wypełniający się w prawym dolnym rogu wskaźnik.

Kiedy wciśniemy przycisk do samego końca, bohater sięgnie po broń, automatycznie włączając spowolnienie czasu. Ofiara nie ma szans.


Agresywna jazda

Naciskając kółko/B podczas jazdy konno, wykonamy kopniaka w bok. Możemy tak zrzucić równolegle poruszającego się jeźdźca. Czynność wywoła oczywiście oburzenie postaci, więc należy się przygotować na odparcie ataku.


Polowanie z lassem

W Red Dead Redemption 2 nietrudno zniszczyć mięso podczas polowania na zwierzęta, co zmniejsza wartość zdobyczy. Dzięki lassu możemy jednak tego uniknąć.

Wystarczy złapać zwierzę, a następnie - nie puszczając L2/LT - podejść do ofiary. Pojawi się wtedy możliwość wykończenia nożem. Czysty cios w szyję sprawia, że Arthur uzyskuje mięso dobrej jakości, za które otrzyma więcej pieniędzy u sprzedawcy.

Opisany sposób działa jedynie na średniej wielkości zwierzęta, jak np. sarny czy jelenie.


Po co czekać?

Większość sklepów i punktów usług jest niedostępna po zmroku, lecz nie musimy czekać do poranka lub rozbijać obóz przy mieście, by się zdrzemnąć.

Wystarczy podejść do zamkniętych drzwi i przytrzymać trójkąt/Y. Czas gry automatycznie przeskoczy do momentu, w którym będziemy mogli skorzystać ze sklepu.



Tryb fotograficzny?

Red Dead Redemption 2 nie oferuje standardowego trybu fotograficznego, jednak znacznie łatwiej zrobić ładną fotografię, ukrywając interfejs.

Aby nic nie zakłóciło zdjęcia, przytrzymaj strzałkę w dół na krzyżaku, a następnie wciśnij kółko/B, chowając tym samym minimapę.


Coś dla poszukiwaczy

Sokoli wzrok, aktywowany poprzez wciśnięcie obu analogów, nie służy tylko do znajdowania śladów podczas polowania. Podświetla też na złoto istotne przedmioty, które możemy zebrać.

Warto więc używać trybu, by nie przeoczyć żadnego skarbu podczas przeszukiwania budynków czy obozów.


Lepsza amunicja bez dodatkowych kosztów

Niewiele osób wie, że Arthur w prosty sposób może przerobić kule na bardziej zabójcze wersje - i to bez korzystania z żadnych dodatkowych zasobów.

Przejdź do menu wytwarzania przedmiotów, korzystając z odpoczynku, a potem wybierz amunicję Dum-Dum. Przytrzymaj X/A, aby bohater przerobił zwykłe pociski na bardziej śmiercionośne i zużywające mniej Zabójczej Precyzji wersje.


Prawie jak Max Payne

Z Zabójczej Precyzji można korzystać również podczas rzutu/uniku, a więc po przytrzymaniu L2/LT i naciśnięciu kwadratu/X. Podczas zwolnionego tempa zaznacz kilka miejsc, a Arthur trafi w nie, kiedy tylko wstanie.

Read this next