Torment: Tides of Numenera - wszystkie zakończenia i epilogi

Zobacz, jakie decyzje wpływają na finał gry. 

Po ukończeniu misji głównej Prawo do istnienia i przejściu przez Drzwi do Rezonansu, spowodujesz automatyczne uruchomienie finału Torment: Tides of Numenera, w trakcie którego będziesz musiał podjąć decyzje kluczowe dla zakończenia gry. Cała sekwencja ogranicza się do rozmowy z Rozpaczą i podjęcia w jej trakcie ważnych wyborów.

Po rozpoczęciu rozmowy z Rozpaczą będziesz mógł odbyć z nią wielowątkową rozmowę próbując znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących bohatera pytań. Finalnie będziesz musiał jednak podjąć decyzję mającą wpływ na dalsze losy bohatera i świata. Oprócz niej na epilog wpłyną: dominujące u bohatera nurty, losy wszystkich towarzyszy (zarówno z tymi, z którymi podróżowałeś, jak i nie) oraz interakcje i zadania z nimi związane oraz losy osób i miejsc, które spotkałeś na swojej drodze, głównie związane z zadaniami dodatkowymi.

095
Finał jest związany z rozmową z Rozpaczą.

Główne zakończenia związane z decyzją podjętą podczas rozmowy z Rozpaczą. Pochylony tekst jest cytatem z epilogu.

  • Dokończenie pracy Pana Wcieleń i połączenie wszystkich porzuconych w świadomości bohatera:

Zniknięcie porzuconych zmieniło Dziewiąty Świat. W jednych miejscach na lepsze, w innych na gorsze. Porzuceni byli potężni, ktoś musiał więc zająć ich miejsce. Nigdy później ich nie widziano. Umysły porzuconych egzystowały w chłodnej, obojętnej ciemności, uwięzione w jednym umyśle na wieczność... lub okres niewiele od niej krótszy.

  • Nazwanie porzuconych rakiem świata i zerwanie połączenia z nurtami, aby nie mogli nimi manipulować:

Zniknięcie porzuconych zmieniło Dziewiąty Świat. W jednych miejscach na lepsze, w innych na gorsze. Porzuceni byli potężni, ktoś musiał więc zająć ich miejsce.

  • Żaden z wyborów nie jest właściwy i bohater nie chce decydować za innych. W zamian pragnie, aby wszystko wróciło do poprzedniego stanu:

Po zapieczętowaniu Labiryntu porzuceni Pana Wcieleń powrócili do poprzednich zajęć, tych małych i tych wielkich, wciąż mając świadomość, że żyją w cieniu Rozpaczy. Zgodnie z obietnicą Rozpacz przybyła po każdego z nich, wydzierając porzuconych z osnowy rzeczywistości. Mimo to wielu z nich cieszyło się, że mogło zaznać, choć odrobiny spokoju.

  • Niech najstarsza siostra, Pierwsza Porzucona, stanie się skarbcem umysłów porzuconych:

Zgodnie z obietnicą Pierwsza Porzucona walczyło o to, by uczynić świat lepszym. Uniknęła wielu błędów Pana Wcieleń i upamiętniła ofiarę swojego rodzeństwa, naprawiając krzywdy i pomagając, gdzie tylko mogła, ludziom, których zostawili. Pierwsza nie była jednak ideałem, ani boginią. Sama też popełniała błędy. Odbiły się one na świecie, powodując nowe spustoszenia, wywołując nowy ból, choć w znacznej mierze było to jej własne cierpienie. Ale to już zupełnie inna historia.

  • Połączenie wszystkich w Matkinie (tylko, jeśli Matkina jest w twojej drużynie):

W Wykwicie czaiło się wiele zagrożeń, ale żadne nie mogło się równać Białej Śmierci. Zgodnie z obietnicą Matkina odzyskała Wykwit, a czerpiąc z wiedzy i doświadczenia porzuconych była w stanie kontrolować go przez bardzo długi czas. Nic jednak nie trwa wiecznie.

  • Połączenie bohatera i córki Pana Wcieleń o imieniu Miiki - wariant ten pojawi się tylko wtedy, gdy wypytasz Rozpacz o to, kto może połączyć wszystkich opuszczonych:

Córka Pana Wcieleń wyruszyła w świat, który ojciec nieświadomie dla niej stworzył. Przemierzała go w ciele, które kiedyś należało do Ostatniego Porzuconego, używając umysłu wykutego dzięki poświęceniu.

  • Zniszczenie Rozpaczy - Sprzeciwienie się władzy Rozpaczy i użycie Rezonansu do jej zniszczenia, a następnie powiedzenie, że Porzuceni są rodziną bohatera (aby odkryć tę opcję musisz wypytywać Rozpacz tak długo, aż będziesz mógł zapytać czy któraś z decyzji jej się nie spodoba, a następnie ponownie zadać pytanie jakiemu wyborowi się sprzeciwi):

Tysiące straciły rozum w Klifach i ich okolicy. Ci, którzy pozostali zdrowi na umyśle, próbowali żyć jak dawniej, podczas gdy szaleństwo zbierało swoje żniwa. Zaglądało do każdej uliczki i każdej dziury, niczym drapieżnik, którym niewątpliwie była Rozpacz. W międzyczasie porzuceni - śmiertelni, ale obdarzeni długowiecznością - robili to, co zawsze: kłócili się, walczyli ze sobą i ukrywali się w coraz większym cieniu. Z biegiem dekad poczuli, że Nurty kłębią się i umacniają. Wtedy też zaprzestali waśni i poczęli strzec swojego życia, jak drogocennego skarbu, odgradzając się od całego świata w obawie, że drapieżnik może pewnego dnia powrócić.

Kolejne części epilogu będą dotyczyły:

Nurtów - sposobu, w jaki został zapamiętany bohater (w zależności od dominujących u niego nurtów).

Losów towarzyszy - Aligerna, Callistege, Tybira, Erritisa, Rhin oraz Matkiny (jeśli nie była z tobą w drużynie w trakcie finału z Rozpaczą).

Osób i miejsc z przygody i zadań dodatkowych:

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

W epilogu zostaną podsumowane wszystkie poczynania Ostatniego Porzuconego i jego kompanów. W jego trakcie możesz zapoznać się z listą twórców, a po zakończeniu gry wrócić do niej ponownie. Za jednym przejściem nie da się bowiem odkryć wszystkich możliwych wariantów i atrakcji czekających na gracza.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami