Torment: Tides of Numenera - Prawo do istnienia

Czas przygotowanie się do wielkiego finału.

Jest to misja fabularna w Torment: Tides of Numenera, którą rozpoczniesz automatycznie po zakończeniu zadania głównego o nazwie W głębiny. Po zakończeniu pojedynku z Rozpaczą i aktywowaniu komory rezonansowej zostaniesz przeniesiony do Samotni, gdzie rozpoczniesz rozmowę z Widmem Kobiety.

Jeśli chcesz, możesz wypytać rozmówczynię o wiele tematów związanych z Labiryntem i porzuconymi. Na koniec dowiesz się, że rezonans mający wpływ na wszystkie umysły w Labiryncie znajduje się najgłębszym zakamarku umysłu bohatera. Zmierza do niego Fantom, którego należy ubiec i pokrzyżować plany.

088
Meandry Oazy, Wioski i Krefton oraz przejście do Ścieżki do Rezonansu (2).

Jeśli przyjrzysz się lokacji, to zobaczysz w niej liczne przejścia prowadzące do różnych meandrów (1 na obrazku powyżej). Przeszukaj je (najlepiej wszystkie), jeśli zależy ci na odtworzeniu drużyny i znalezieniu poszczególnych jej członków. Aby przyłączyć ich do grupy będziesz musiał przejść pewne testy związane z różnymi zdolnościami lub stanąć do walki.

Meander Wiecznej Bitwy

Oprócz towarzyszy w Samotni spotkasz również inne postacie niezależne, które spotkałeś na swojej drodze w trakcie przygody. Kiedy będziesz gotowy skorzystaj z centralnego przejścia prowadzącego do Ścieżki do Rezonansu. Po chwili wylądujesz w Meandrze Wielkiej Bitwy. Na miejscu spotkasz Raimę Cyro ze swoim oddziałem. Po chwili dojdzie do konfliktu, w trakcie którego możesz postąpić na trzy sposoby:

089
Różne warianty zachowania się w spotkaniu z Raimą.

Skapitulować - zostaniesz przeniesiony z powrotem do Samotni, gdzie będziesz mógł już bezpośrednio udać się do nowego portalu prowadzącego prosto do finału (dobre rozwiązanie, jeśli zależy ci na szybkości i zignorowaniu możliwości poznania jeszcze kilku przygód). Przekonać Raimę - korzystając z perswazji, wiedzy mistycznej lub zwinnych rąk (po tym, jak rozpocznie się już kryzys). W tym przypadku Raima stanie po twojej stronie w walce przeciwko pozostałym wrogom. Zaatakować - będziesz musiał stawić czoła wszystkim przeciwnikom.

Po walce możesz kierować się do dalszej części meandru. Zanim to uczynisz warto jednak zregenerować siły drużyny, ponieważ w innym przypadku kolejne starcie może okazać się dość trudne.

090
Szybkie aktywowanie trzech pylonów (1-3) spowoduje, że wszyscy rywale wpadną w pułapkę.

Następne starcie możesz rozegrać na trzy sposoby. Stanąć do otwartej walki ze wszystkimi przeciwnikami. Spróbować przekonać przy pomocy perswazji i innych zdolności, aby Andronus Piaskoręki stanął po twojej stronie lub aktywować trzy pylony (obrazek powyżej), co spowoduje uwięzienie wrogów i zakończy kryzys.

Ostatni wariant najlepiej wykonać wysyłając każdego z członków drużyny do innego pylonu (1-3 na obrazku powyżej). Następnie aktywuj je wszystkie maksymalnie w obrębie jednej, dwóch tur. Jeśli będziesz zwlekał dłużej, to uruchomione pylony wyłączą się i włączanie energetycznej bariery będziesz musiał zaczynać od nowa.

Po zakończeniu drugiego starcia skieruj się na zachód, gdzie czeka cię trzecie spotkanie i kryzys. Tym razem przeciwnikami będzie Chalcedon z dwoma rycerzami. Tym razem nie masz opcji negocjowania - musisz pokonać wszystkich rywali lub zignrowoać ich i kierować się w stronę bramy. Po jej otworzeniu przejdź przez wrota, co zakończy kryzys.

Meander Pierwszej i Spaczony Meander

Bez względu na to czy przeszedłeś przez cały Meander Wiecznej Bitwy czy też nie, finalnie znajdziesz się w Meandrze Pierwszej. Natkniesz się tutaj na Pierwszą Porzuconą oraz Pana Wcieleń.

091
Porozmawiaj z Pierwszą Porzuconą i Panem Wcieleń.

Podejdź do tej dwójki i rozpocznij z nimi rozmowę. Nie ma znaczenia, jakie opcje dialogowe będziesz w jej trakcie wybierał. Finalnie i tak otrzymasz 100 punktów doświadczenia, a postacie przejdą przez portal. Kiedy to nastąpi wyrusz za nimi.

Po chwili zostaniesz przeniesiony do nowej krainy o nazwie Spaczony Meander. Twoim celem będzie rozwiązanie pewnej łamigłówki, dzięki której będziesz mógł wyrwać się z tej lokacji.

092
Przełączając kolejne panele (1-3) stworzysz przejście do komory Stazy (4), a potem do Najgłębszego Meandra.

Oto przykładowa kolejność kroków, które należy poczynić, żeby rozwiązać zagadkę.

  • Podejdź do panelu na pierwszej platformie (1 na obrazku powyżej) i skorzystaj z wezbrania nurtu. Udaj się do platformy z prawej (2) i stwórz przejście do kolejnej, z lewej strony (spróbuj oprzeć się nurtowi, ponieważ inaczej stracisz nieco zdrowia).
  • Skieruj się do trzeciej platformy (3) i z panelu wybierz pierwszą opcję dialogową (wizerunek ludzkiej sylwetki), co spowoduje podświetlenie platform.
  • Wróć do drugiej platformy (2) i ponownie wybierz opcję z ludzką sylwetką (druga opcja dialogowa).
  • Pojawi się klon głównego bohatera, z którym porozmawiaj. Kiedy wyczerpiesz wszystkie tematy poproś go, aby wyświadczył ci przysługę i przełączył podłogi korzystając z sąsiedniego panelu. W ten sposób dotrzesz do komory Stazy (4), z którą wejdź w interakcję.

Kiedy to nastąpi pojawi się Kobieta Widmo. Porozmawiaj z nią, a po chwili rozmówczyni odblokuje wszystkie przejścia w lokacji, dzięki czemu będziesz mógł bez problemu dostać się do przejścia do Najgłębszego Meandra (przy okazji otrzymasz 100 punktów doświadczenia). Zanim się tam skierujesz poproś kobietę o leczenie dla całej drużyny.

Meander Mroku i Fantom

Po przejściu przez portal trafisz do małej lokacji o nazwie Meander Mroku. Szybko zorientujesz się, że znajduje się tu trzy wielkie wrota - z lewej są Oświetlone Drzwi (1 na obrazku poniżej), z prawej Wyszczerbione Drzwi (2), a pośrodku Drzwi do Rezonansu (3).

093
Oświetlone Drzwi (1), Wyszczerbione Drzwi (2) oraz Drzwi do Rezonansu (3).

Aby otworzyć środkowe przejście musisz najpierw, w dowolnej kolejności, wejść w interakcję z bocznymi bramami. W obydwu przypadkach będziesz musiał wziąć udział we fragmencie opowieści z dialogami. Uważaj przy wyborach, ponieważ jeśli przy opisach z Rozpaczą będziesz podejmował złe decyzje, to zakończy się to śmiercią bohatera i niepowodzeniem całej przygody.

Kiedy ukończysz jeden fragment pojawi się Widmowa Kobieta, z którą porozmawiaj. Następnie udaj się do drugich skrajnych drzwi (warto przed tym zachować stan gry), gdzie dialogowa historia się powtórzy.

Po aktywowaniu obydwu pary drzwi w lokacji pojawi się Fantom, a ty będziesz mógł podjąć jedną z trzech decyzji:

  • Przepuścić Fantoma do rezonansu - spowoduje to natychmiastową śmierć bohatera i zakończenie gry.
  • Przekonać Fantoma, że nie jest Panem Wcieleń - najpierw należy powiedzieć, że rezonans nie należy do niego, a potem wybierać odpowiednie opcje dialogowe: 1. Pan Wcieleń nie przegrałby walki; 2. Bądź szczery, nie masz wątpliwości; 3. Przyznaj to nie jesteś Panem Wcieleń; 4. Potrzebujesz mnie do rzeczy... 5. Podziwiam twoje osiągnięcia... 6. Jeśli w ogóle istnieje spadkobierca...
  • Zaatakować Fantoma (stanie się też tak, kiedy zbyt długo będziesz z nim rozmawiał) - doprowadzi to do konfrontacji.

W przypadku drugiego wariantu będziesz mógł bez stoczenia pojedynku przejść przez Drzwi do Rezonansu i rozpocząć tym samym finał gry.

Walka z Fantomem

Jeżeli nie uda ci się przekonać Fantoma lub od razu powiesz mu, że nie przejdzie przez bramę i go zaatakujesz, to rozpocznie się starcie. W jego trakcie główny bohater otrzyma dwie nowe umiejętności - uniesienia oraz obniżenie podłoża. Szczególnie ta pierwsza szybko okaże się niezbędna.

094
Kolejne etapy bitwy z Fantomem.

Zaczynasz na południowym wschodzie (1 na obrazku powyżej) Twoim celem jest dotarcie do Fantoma (2) i pokonanie go. Oprócz niego na zachodzie pojawi się kilku wrogów (3). Na razie nie zwracaj na nich uwagi i kiedy tylko przyjdzie kolej na głównego bohatera skorzystaj z uniesienia podłoża, aby stworzyć platformę (4) połączoną z miejscem, gdzie się znajdujesz. Potem zacznij na nią wbiegać wszystkimi bohaterami po kolei.

W międzyczasie przeciwnicy z zachodu będą się do ciebie zbliżać. Dopóki nie wejdą z tobą w bezpośredni kontakt nie musisz się przejmować. Są dosyć słabi, więcej najlepiej potraktować ich jakimś atakiem obszarowym. W następnej turze stwórz drugą platformę (5), dzięki której połączysz się z miejscem, na którym stoi Fantom. Postaraj się teraz jak najszybciej dobiec do niego wszystkimi bohaterami.

Jeśli ci się to uda, to atakuj przeciwnika, czym tylko możesz. Fantom posiada zdolność obniżania stworzonych platform - jeśli z niej skorzysta, to część stojącej na niej osób zostanie zawrócona do miejsca startu. Gdyby do tego doszło odbudowuj głównym bohaterem platformy. Czasami Fantom nie likwiduje całych stworzonych przez ciebie platform tylko ich części. Wokół pozostają fragmenty, po których możesz się do niego dostać - korzystaj z nich, bo najważniejsze jest dotarcie do przeciwnika.

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Sanktuarium Miel Avest

- Torment: Tides of Numenera - Cena Dracogena

- Torment: Tides of Numenera - W głębiny

Kiedy już się przy nim znajdziesz, nawet częścią postaci, to staraj się mu zadawać jak najwięcej obrażeń. Nie jest zbyt silny, ale może teleportować rywali w wybrane miejsca w lokacji, dlatego im szybciej się go pozbędziesz tym lepiej. Po pokonaniu rywala misja zakończy się. Pozostanie przejście przez Drzwi do Rezonansu, gdzie rozpocznie się finał gry oraz związane z nim zakończenia gry.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami