Torment: Tides of Numenera - interfejs, ekwipunek, karta postaci i dziennik

Zapoznaj się z podstawowymi elementami mechaniki gry. 

Fani klasycznych gier fabularnych poczują się w Torment: Tides of Numenera, jak w domu. Przygotowany przez autorów interfejs jest przejrzysty i dość prosty do opanowania. Początkowo spora ilość informacji i różnego rodzaju opcji mogą sprawiać problemy mniej zaawansowanym graczom, ale wystarczy dosłownie kilka chwil, aby dokładnie wiedzieć, co, gdzie i jak.

Warto jeszcze zaznaczyć, że chociaż całą grę można obsługiwać przy pomocy myszki, to w celu sprawniejszego działania dobrze jest poznać skróty klawiszowe. Umożliwiają one między innymi podświetlanie wszystkich ważnych obiektów na ekranie (klawisz Tab), czy też dokonywanie szybkiego zapisu i wczytania gry (F5 i F9).

interfejs2
  1. Główny ekran gry - to tutaj zarządzasz postacią i kompanami, wchodzisz w interakcję z innymi osobami i ludźmi.
  2. Przedmioty - zakładka szybkiego dostępu do przedmiotów, niektórych umiejętności oraz enigmatów. Po jej kliknięciu pojawi się menu z elementami, które możesz wybierać.
  3. Umiejętności - menu, z którego po rozwinięciu możesz wybrać i skorzystać z umiejętności wybranych przez bohatera.
  4. Informacja o bohaterze - możesz szybko sprawdzić bieżący stan punktów siły (4a), szybkości (4b), intelektu (4c) oraz poziom zdrowia (4d). Możesz też najechać na portret postaci, aby zobaczyć nieco bardziej szczegółowe informacje.
  5. Informacje o kompanach - pod względem szczegółów sprawa wygląda tak samo, jak u bohatera.
  6. Ekwipunek (klawisz I) - możesz tu sprawdzić wszelkiego rodzaju przedmioty i rzeczy noszone przez wszystkich członków drużyny.
  7. Karta postaci (C) - pokazuje szczegółowe informacje związane ze wszystkimi bohaterami. Znajdziesz tu wiadomości między innymi o ich umiejętnościach, zdolnościach, a także słabościach.
  8. Dziennik (J) - w tym miejscu automatycznie dodawane są zadania główne i poboczne, wraz z bardziej szczegółowymi opisami.
  9. Mapa obszaru (M) - pokazuje bieżącą lokację wraz z zaznaczonymi na niej ważnymi miejscami i osobami. Należy pamiętać, że aby zobaczyć mapę w całości należy wcześniej zwiedzić lokację.
  10. Menu pauzy (Esc) - opcje pozwalające zapisać i wczytać grę, przejść do elementów technicznych związanych z grafiką, dźwiękiem czy ustawieniem klawiszy, a także możliwość opuszczenia gry.

Ekwipunek

Jest to zakładka, w której możesz szybko zorientować się, jakie przedmioty czy enigmaty przenoszą główny bohater i jego kompani. Ponadto wyposażasz tu postacie w broń, ubiór oraz inne elementy.

ekwipunek
  1. Nazwa bohatera oraz typ postaci wraz z cechą przewodnią.
  2. Dominujący nurt - wystarczy najechać na ikonę, aby sprawdzić, jaki nurt dominuje obecnie u bohatera.
  3. Poziom doświadczenia - pokazuje liczbę punktów doświadczenia na danym poziomie. Po najechaniu na pasek wyświetlą się bardziej szczegółowe informacje związane z tym, ile jeszcze punktów brakuje do awansu na wyższy poziom.
  4. Poziom zdrowia.
  5. Punkty statystyk - określają siłę (5a), szybkość (5b), intelekt (5c) oraz punkty wysiłku (5d). Te ostatnie dotyczą starć i pokazują o ile maksymalnie możesz zwiększyć szanse skuteczności ataku lub wykonania jakiejś innej akcji.
  6. Pokazuje noszoną przez postać broń oraz związane z nią informacje.
  7. Obrona - pokazuje szczegółowe informacje związane z pancerzem (odporność fizyczna), odpornością (zmniejsza obrażenia energetyczne, chemiczne, mentalne i międzywymiarowe), a także szanse na uniki i odparcie ataków ezoterycznych (siła woli).
  8. Stany działające na bohatera. Mogą być pozytywne, negatywne oraz inne.
  9. Bohater i kompanii - możesz się tu przełączać między członkami drużyny.
  10. Elementy noszone na bohaterze - chodzi o ubranie, płaszcz i ozdoby.
  11. Przekształcone - miejsca na korzystanie ze specjalnie zmodyfikowanych przedmiotów.
  12. Broń - w to miejsce przeciągasz broń, z której dana postać ma korzystać.
  13. Bieżący poziom gotówki.
  14. Przedmioty do zadań - związane ściśle z fabułą.
  15. Enigmaty - specjalne, potężne przedmioty, które może przenosić bohater. Postacie mają ograniczoną możliwość przenoszenia enigmatów związaną z konkretnymi zdolnościami i umiejętnościami (np. Zaradność zwiększa liczbę możliwych do przeniesienia enigmatów).
  16. Plecak - miejsce, do którego trafiają zebrane w trakcie gry przedmioty.

Karta postaci

W tym miejscu możesz poznać szczegółowe informacje związane z każdą z postaci - zarówno bohatera, jak i jego kompanów. Informacje pozwolą szybko zorientować się w poziomie rozwoju, a także mocnych i słabych stronach danej osoby.

kartapostaci
  1. Poziom doświadczenia - pokazuje, na którym poziomie rozwoju jest dana postać.
  2. Umiejętności - miejsce, gdzie możesz sprawdzić czynne i bierne umiejętności danej postaci oraz zapoznać się z ich charakterystyką.
  3. Zdolności eksploracyjne - możesz tu sprawdzić poziom wyszkolenia w poszczególnych zdolnościach.
  4. Zdolności bojowe - poziom rozwoju poszczególnych zdolności związanych z walką. Pamiętaj, że tylko niektóre postacie mogą je posiadać.
  5. Brak wyszkolenia - zdolności, w których nie posiadasz żadnego wyszkolenia, przez co wpływają na postać negatywnie.

Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - tworzenie postaci

- Torment: Tides of Numenera - awansowanie postaci, specjalizacje

- Torment: Tides of Numenera - przykładowe postacie: wojownik, łotrzyk, mag

Dziennik

W tym miejscu są zapisywane wszystkie ważne wydarzenia związane z fabułą gry. Chodzi przede wszystkim o zadania główne i poboczne, które zostały podzielone na trwające oraz zakończone. Wystarczy wybrać nazwę misji, aby sprawdzić jej dokładny opis.

dziennik
  1. Status - zakładki pozwalające przełączać się między zadaniami aktywnymi i tym, które ukończono.
  2. Zadania główne - kliknięcie zakładki rozwija i zwija odblokowane misje główne.
  3. Zadania dodatkowe - kliknięcie zakładki rozwija i zwija odblokowane misje poboczne.
  4. Nazwa zadania - wybór nazwy zadania wyświetli informacje na jego temat.
  5. Opis i cele zadań - po wybraniu zadania (#4) z prawej strony zostanie wyświetlony jego szczegółowy opis, a na dole lista celów do wykonania.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami