Na Kickstarterze dobiegła końca zbiórka pieniędzy na Kingdom Come: Deliverance. Łącznie udało się pozyskać nieco ponad 1,1 mln funtów, dzięki czemu odblokowano także większość celów dodatkowych.

Ostatecznie średniowieczna gra RPG od czeskiego studia Warhorse zostanie rozszerzona o dodatkowe utwory muzyczne i ścieżkę dźwiękową, pojawi się także postać kobieca, ratująca głównego bohatera. Deweloperzy wydadzą pieniądze na rozbudowane studio motion capture dla aktorów, przygotują dokładne samouczki na temat walki we współpracy z ekspertami, a w planach jest także tryb pojedynków z dowolnymi przeciwnikami.

Co jednak najważniejsze, pozyskanie miliona funtów oznacza, że w Deliverance pojawi się również psi towarzysz, pomocny w walce i podczas eksploracji świata gry.

Nie udało się jedynie dotrzeć do celu rozszerzonego, dodanego w ostatniej chwili - za 1,2 mln funtów deweloperzy obiecywali zatrudnienie lepszych aktorów do podłożenia głosów.

Wczoraj informowaliśmy również, że twórcy Kingdom Come: Deliverance podzielą się technologią ze studiem odpowiedzialnym za Star Citizen, udostępniając między innymi system tworzenia postaci.

Warto zauważyć, że kampania na Kickstarterze służyła jedynie za dodatkowy zastrzyk gotówki - przygotowanie gry tych rozmiarów wymaga dużo więcej pieniędzy, a zbiórka miała udowodnić inwestorom, że produkcje tego typu cieszą się zainteresowaniem. Udało się - chciano przecież zebrać „tylko” 300 tys. funtów.

„Miesiąc temu byłem podenerwowany. Po niemal dwóch latach walki stanęliśmy przed sytuacją bez wyjścia” - napisał w aktualizacji na Kickstarterze Daniel Vávra, dyrektor kreatywny. „Nie było innego sposobu na sfinansowanie gry, poza kampanią społecznościową. Żaden wydawca nie był zainteresowany wyłożeniem pieniędzy na dziwną, historyczną produkcję, dla niszowego odbiorcy. Inwestorzy potrzebowali dowodu, że im się to opłaci.”

„W końcu mam czas, by usiąść z projektantami i zacząć pisać zadania i fabułę. W następnym miesiącu dołączy do nas dwunastu nowych kolegów (w tym kilku z dużym doświadczeniem, z zamkniętego niedawno oddziału 2K Czech). W kolejnych miesiącach planujemy rozrosnąć się do ponad 50 ludzi, aby stworzyć dużą grę, o której zawsze marzyliśmy” - dodaje.

Tytuł podzielono ostatecznie na trzy akty. Pierwszy odcinek ukaże się pod koniec przyszłego roku, na PC, Maca, Linux, PlayStation 4 i Xbox One. Wersja alpha powinna być gotowa za około sześć miesięcy, a beta w połowie 2015 r. Poniżej zapis niedawnej prezentacji, z godziną rozgrywki:

Reklama